Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Dragon's Breath

Publicerad 2009-04-22 17:24:44 i Naglar i lila,


Tyvärr är bilderna tagna på tredje dagen med lacket och i grått och mulet väder. Nu är det inte lönt att ta fler heller, eftersom jag idag brutit en nagel mitt på och därför klippt ner alla. Typiskt när jag har tretton nya lack att visa, varav flera från BB Couture.

Dragon's Breath är ett lila lack med magentafärgad underton och med massor, massor av multifärgat microglitter som ger det liv och förändrar det beroende på ljuset. Det är otroligt vackert! Det är faktiskt så vackert att jag inte kan tröttna på det! Mestadels ger det ett lilarött intyck med cerise och blå gnister men sen kan det överraska med även andra toner i glittret. Fantastiskt djup i färgen blir det också! Här är det tre hela lager, men det hade räckt med två. Ett högglansigt överlack i flera lager behövs för att inte glittret ska äta upp glansen.

Ni ser att de flesta bilderna är tagna i indirekt dagsljus eller vid fönstret. Tredje bilden på raden med miniartyrer här ovan är tagen under lysrör. Även bilden nedan är det. De röda tonerna kommer fram mer i lampljus än i dagsljus men det ser rödlila ut även utomhus.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-22 17:30:40

Tänkte bara fråga dig ungefär hur lång tid det tar innan man får sin foundation från EM från dess att man betalt? (Minns att du använt intensive) Kommer inte in på deras sida just nu :S

Sen undrar jag om du har ngt tips på ett rött läppstift, som sitter som berget rent ut sagt??



Kramis!!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-22 18:40:18

Häftig färg, sista bilden ser det verkligen nästan bara rött ut, läckert!



Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-22 19:37:37

Jag gillade det mest i dagsljus faktiskt. Glittret är jätte mysigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-22 20:07:36

Anonym! Jag är ledsen men det är två år sedan jag beställde från EM. Nästan alla fall. Jag skulle gissa på 14 dagar, men det behöver inte alls vara så... Kolla med Fizz Ivy, hon beställde rätt nyligen tror jag.



Marina! Ja, visst är det fint!



Alex! Jag gillar det i alla ljus! Det är så vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-22 21:38:45

Fint lack, och mycket vackert namn dessutom... Och trist med nageln! Men du kan swatcha ändå, det är lika fint med korta naglar...

Postat av: Lina
Publicerad 2009-04-22 22:21:40

Har funderat lite fram och tillbaka om jag ska beställa detta lack, det finns tror jag två till från samma kollektion som ser otroligt fina ut, Charming Blue och Maleficent Magenta. Är det några som du kanske har? Skulle vara kul att se swatches på dem!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-23 00:36:38

Ja där har vi ett riktigt levande lack... Det var jättefint och jag håller med om allt du skrev om det :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 06:16:16

Emma! Visst! Det var därför jag köpte et i första hand. Men nu älskar jag det på alla sätt!



Lina! Maleficent Magenta har jag. Och Fairy Blood som väl också ingår. Det blå har jag inte. Swatcher... Snart. men just nu gör det för ont för att hålla på med remover och så. Nageln är ju bruten.



Marie! Ja, ett underbart lack!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-04-23 22:33:10

Ja jag kan tänka mig att det svider ordentligt...För ett tag sen hade jag ett trasig nagelband och använde remover så jag förstår. Ser fram emot swatches när du kan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-24 07:07:16

Lina! Ja, det blir kanske inte swatchat i samma takt som tidigare, men lite nya nagellack kommer ni säkert få se. Jag lackar ju naglarna oavsett, liksom. OCh ett inlägg med den nybrutna nageln finns ju redan.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela