Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En populär manikyr

Publicerad 2011-01-22 18:34:00 i NailArt,


Här kommer ett inlägg jag borde postat för länge sen. Kom på att det låg kvar i arkivet när jag tänkte länka till det när jag visade min "Shawn of the Dead-manikyr" igår. Det här började med att jag skulle visa den här översta, lila manikyren. Självklart vill inte kameran visa det men den här manikyren är verkligen en riktigt lyckad en! Det är Let's Groove från China Glaze som bas och så Violet Sparkle från Nubar på halva nageln. De smälter ihop väldigt fint för ögat och Violet Sparkle gnistrar otroligt vackert. Det här blev en väldigt succé faktiskt, alla jag mötte kommenterade hur snyggt det var, kassörskor, kollegor, folk på apoteket... Superenkelt att göra och supersnyggt att bära!

Måste komma ihåg den här varianten för framtiden för den kändes bra alla dagar jag hade den och det var flera.

Samma manikyr men i andra färger har jag naturligtvis också provat. Förra vintern var det ofta röda skimmerlack med Lippmanns Ruby Slippers på halva nageln, i våras och i somras var det olika färg på nagellack och glitter och så vidare. Just nu är jag dock helt färgkoordinerad. Här är ett par andra versioner av samma idé:

Ett ljuslila lack, Pure Ice frosted Ice New Lilac med Hyacinth Sparkle över. Det är också en lysande kombination som verligen smälter ihop vackert.


Och så med ett annat lack från Pure Ice, Calypso, så blev det Sky Sparkle.

Också en väldigt trevlig kombination tycker jag.


Det finns så klart flera kombinationer jag skulle kunna visa här men inlägget blir så långt så jag slutar för nu. Kan nämna Kinky in Helsinkki med Petunia Sparkle som en liten teaser. Kanske kommer i ett annat inlägg.
Och så kom den dagen då jag bar just Kinky in Helsinkki med Petunia Sparkles och lyckades ta ett par bilder i skymningen. Självklart får den också vara med då.

Dåligt ljus, som sagt, en sen eftermiddag i oktober. Men det är en favoritkombination. Otroligt snyggt med Kinky och Petunia ihop. Lite Star Sparkle fick vara med också, på ringfingret.

Kommentarer

Postat av: Nails by Catharina
Publicerad 2011-01-22 19:38:49

Väldigt snygga kombinationer!

Postat av: Fia
Publicerad 2011-01-22 19:53:55

Fantastiskt snygga kombinationer! Jättebra inlägg!

Jag har ju förstärkning nu, och var det jobbigt att ta bort glitter innan; är det en ren och skär mardröm nu. Remover anpassad för konstnaglar är ett hopplöst svärd.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-01-22 20:07:14

Oh så fina! Nu blev jag hemskt sugen på att göra såhär med...

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-01-22 20:11:43

Nice :)

Mitt glitterlackförråd måste utökas känns det som...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-22 20:13:58

Alla manikyrerna är oerhört vackra. Min favorit är nog den med Calypso och Sky Sparkle.

Postat av: solensdaneserinde
Publicerad 2011-01-22 21:03:23

Er helt vild med alle de her designs, virkelig flot :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-22 21:39:19

NbC! Tack! Jag är väldigt förtjust i den här typen av manikyrer!



Fia! Nej, vad trist... Glitter är ju rätt roligt att ha men man drar sig ju om det inte går att få bort smidigt sen...



Annie! Ja, det är ju enkelt alla fall. :D



Ingela! Ja, det är alltid kul med lite glitter!



Nailtastic! Jag är förtjust i alla men det är klart, den är somrigast!



Solensdaneserinde! Det är ju enkelt men ändå lite roligt att ha så här. Jag är lat så jag vill ha enkla manikyrer. :D

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-01-22 22:00:28

Jättefina!! Måste testa!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-23 00:23:13

Wow det här var fantastiskt snyggt!

Postat av: elaine lemes
Publicerad 2011-01-23 00:26:22

Amei as combinações!!!



Lindas.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-01-23 05:36:28

Så lekre, alle sammen! Min favoritt er den lyslilla, kjempefint! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-23 08:52:01

Åsa! Ja, gör det! Det är så enkelt!



Lina! Jag är väldigt förtjust i att göra så här!



Elaine! Thank you for your comment!



Solveig! Ja, visst blev den fin! Lite isig nästan!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-23 10:42:58

Supersnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-23 11:34:50

Rasande snygg kombination! Eller ja kombinationer egentligen:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-23 13:41:05

Kanonsnygga kombinationer! Härlig inspiration :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-23 14:04:39

Sminkjante! Ja, jag älskar det!



Emma! Visst är det!



Kerstin! JA, jag blir själv inspirerad! ;D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-25 17:05:24

Åh vad fina manikyrer, jag älskar allihop!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-25 19:07:35

Roxcat! vad glad jag blir!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela