Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shawn of the Dead

Publicerad 2011-01-21 20:25:10 i NailArt,


Nu ska ni få se något ovanligt. En manikyr som jag burit sedan måndag kväll. Nu är det fredag. Fyra dagar. Och jag har älskat det! Nu måste jag dock få byta färg för min tip wear är fasansfull. Jag ser ju i princip aldrig slitage på manikyrerna jag bär eftersom jag lackar om varje dag, men den här har alltså diskat (jag handdiskar alltid allt) och städat och jobbat och pillat upp tejprullar och ja, allt annat som man gör dagligdags. Tycker det är rätt okej ändå men som sagt, man ser att det är en liten vit kant på några naglar så nu är det dags att byta.

Det är Zoya Shawn och China Glaze Zombie Zest som kombinerats på detta utomordentligt trevliga sätt. Halvnagel i glitter alltså. En Sminkan-klassiker. Jag ska absolut komma ihåg det för framtiden för det föll mig verkligen i smaken.

Ledsen för de kassa bilderna tagna i badrummet under halogenspottarna. Det är ju enda chansen att föreviga detta och det är trots allt värt att ha i arkivet. Tråkigt nog har jag inga riktigt bra bilder på Shawn men det ger sig väl. Och ni som inte riktigt greppade inläggets titel kan kasta ett öga här så har ni fått ett filmtips för helgen också. ;D

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-21 21:13:23

Shawn of the dead är en väldigt bra film! snygg kombination också!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-22 00:30:24

my gosh vad snyggt!

btw jag har gjort ett "Brucefranken" nu:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-22 09:15:37

Det här var fint. Jag blir lite sugen på halvnaglar i glitter. Hade det ju på nyår och då känndes det inte som jag. Halvnaglar är nog mer din grej och avvikande ringfingrar min...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-01-22 13:25:54

Oj vad snyggt det där var!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-22 15:46:50

Lina! Håller helt med! Shaun of the Dead är skitkul och det här var en perfekt kombination!



Sanna! Åh! Jag ser fram emot att få se Bruce!!



Emma! Jag älskar halvnaglar! Klart du ska ha det!



Annie! Ja! Jag är supernöjd!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-22 16:54:26

Förstår att du behållit länge, för det var verkligen fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-22 21:40:48

Kerstin! Den var himla fin men det hade nog ändå bytts om jag haft tiden. Men jag är glad att jag var nöjd och inte hade ett lack jag tröttnar fort på när det nu blev så här. :D

Postat av: Holly Jane
Publicerad 2011-01-23 00:40:57

what a cute idea! I love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-23 08:52:52

Holly Jane! I loved it too! Thank you!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela