Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dubbelvinge i blått

Publicerad 2011-01-08 22:41:21 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Fruktansvärda bilder... Jag ska förklara vad det här är för något. Jag och Emma pratade lite med varandra ikväll medan hon fixade med middagen till sig och sambon. Bland annat pratade vi om att vi båda är lite pepp på smink igen. Jag sa att jag var sugen på att göra något rosa, det var länge sen jag hade riktigt starkt rosa på ögonlocken, och sen beklagade jag mig över att jag, om jag sminkar mig i rosa, inte kan fota det alla fall. Emma tyckte då det var synd att jag skulle vara så beroende av dagsljus, hon kan ju fota när hon vill eftersom hon använder blixt. Jag sa att det inte går med blixt för bilderna blir så dåliga när jag försöker. Jag har aldrig lyckats med en blixtbild. Nå, när vi slutat prata var jag fortfarande sugen på rosa och bestämde mig helt enkelt för att ta tjuren vid hornen, sminka mig i rosa och fota med blixt. Som experiment.

Det intressanta med blixt är att alla rykor försvinner. Det kanske kan ses som positivt, jag vet inte, men annars blir det hela rätt hårt och ögonbrynen ser fördjävliga ut. Okej, jag är inte pedant med plockandet, men ändå. Vartenda litet strå syns ju. Pudret från highlightern som jag inte alls såg i spegeln syns och brynvaxet får en väldigt underlig nyans. Färgerna på ögonskuggorna är faktiskt så här i verkligheten så jag kan inte klaga på färgåtergivningen. Min ögonfärg blev till och med rätt bra. Kontrasterna känns dock för skarpa på något vis. Vad tycker ni om blixtbilder på bloggen?

Ni som undrar vad det är för produkter kan få en snabblista här. Det är Ouch! från Pure Luxe på ögonlocket och Flamenco från MUS i globlinjen. Som highlighter använde jag Brite Birds Fair Lady. Kajalen är Deep Blue Sea från MUS och eyelinern är från IsaDora och inspirerad av Emma, så klart. ;D

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-08 23:25:30

Jag tycker bilderna blev riktigt fina även om det är blixtbilder! Och sminkningen.. Underbar!!

Postat av: bella
Publicerad 2011-01-08 23:26:38

Ja det blir lite hårdare kontraster än du brukar ha på dina bilder, men det är ju ändå själva sminkningen som är intressant och jag tycker dina blixtbilder funkar hur fint som helst!

Jättefin dubbelvinge!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-09 09:31:03

Honi! Tack! Jag tycker också sminkningen blev fin men ögonen protesterar idag för det blev så många sminkomgångar igår. ;D



Bella! Ja, du kanske har rätt. Man ser ju hur den är gjord. Jag vill ju helst att bilderna ska vara verklighetstrogna också och det blir de ju inte helt med blixt. Fast det blev bättre än jag trodde. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-09 12:35:40

Visst blir det lite skarpt med blixt, men färgerna ser ju bra ut! Jag gillar den här sminkningen! Själv fotar jag i princip alltid sminket med blixt då det oftast blir på kvällstid, men de ser nog inget vidare ut ändå =)

Postat av: CC
Publicerad 2011-01-09 14:54:02

Jag fotar alltid med blixt, 99 % av mina bilder :) Tycker allt blir snyggare med blixt, men det kanske bara är jag som tycker det haha.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-09 15:45:52

Jag tycker att det blev toksnyggt! Bilderna var inte heller så tokiga :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-09 15:53:57

Ja det är mer kontrast och skarpare på ngt sätt, men jag tycker inte alls att bilderna är hemska. Känns lite ovant men färgerna kommer ju fram väldigt bra. Läckert smink dessutom, väldigt "poppigt" och det var ju det du ville så det är ju perfekt:)



CC: Jag fotar också mkt med blixt, tycker det blir mycket bättre, men det beror säkert på vana och inte minst på vad man har för kamera och blixt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-09 17:06:21

Roxcat! Ja, det är ju problematiskt när man inte har dagsljus men dagsljusbilder är nog mer min melodi för egen del.



CC! Det var ju otroligt "föryngrande" alla fall...



Kerstin! Tack!



Emma! Inget fel på sminket alls. Jag var jättenöjd med hur det såg ut. Bilderna är jag dock inte så nöjd med, men de är inte den katastrof jag förväntade mig heller...

Postat av: Fia
Publicerad 2011-01-09 20:49:49

Jättesnyggt!

Fortsätt med blixt, jag älskar dina sminkningar oavsett. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-09 21:33:59

Fia! Ja, vi får se. Jag gillar dagsljusbilderna bättre men ifall jag gör något bra utan dagsljus ska jag överväga saken. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela