Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blue Sidecar Gunmetal

Publicerad 2011-01-07 11:19:12 i Emmas FOTD 2011,

Här kommer en sminkning som jag bar helgen innan jul. Jag skulle ut och handla de sista julklapparna, så tyckte det passade bra att piffa upp sig lite.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: the Body Shop Cheek & Face Powder Berry

Ögon

Ögonbryn: Clarins Lightest Retractable Brow Definer Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Sidecar och Gunmetal

Highlighter: Urban Decay Sin

Eyeliner: Mist Cake Eyeliner Blue

Kajal: brun från Clinique

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Benefit Her Glossiness Didn't Hear It From Me

Sminket är egentligen rätt trist och neutralt bortsett från eyelinern som lyser upp det hela! Jag hade inte testa min blåa Misteyeliner så tyckte det var lite kul. Den är himla fin och härligt pigmenterad, men inte heller denna är helt smulfri. Sen sitter ju cakeeyeliner sjukt mycket sämre än vad gelliner gör. Vore det inte för det skulle jag använda cakeeyeliner mycket oftare för det är verkligen toppenbra att måla med!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-07 11:58:57

Du är som vanligt otroligt vacker och färgen på eyelinern är så snygg! Den ser inte så smulig ut heller utan bara silkeslen och skimrande! Halsbandet är pricken över i så klart.

Postat av: Marika
Publicerad 2011-01-07 13:05:00

Läckert!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-07 14:17:51

Riktigt snyggt! Gillar verkligen den blåa eyelinern!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-07 15:51:52

Eyelinern gör det hela riktigt spännande. Gillar att den matchar halsbandet. Mycket snyggt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-07 17:23:26

Jättefint! Den blå färgen är underbart lysande!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-07 18:35:56

Jättefint, den blå eyelinern är verkligen snygg!

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-07 19:50:59

Tänk vilket lyft en hel make kan få av en färgstark eyeliner. Enkelt och snyggt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-07 19:57:59

ÄLSKAR eyelinern! Fast det kunde du nog redan lista ut från början:P Superfint! Och jättebra matchning med halsbandet.

kram

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-07 20:09:07

Jag gillar verkligen eyelinern, och den matchar jättebra med halsbandet =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-08 09:02:15

Otroligt snyggt med en blå eyelinern!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-08 10:53:16

Sminkan: Tack:) Ja jag tycker också den är skitsnygg, men jo den smular. Fast inte direkt, brukar dröja ett litet tag innan den börjar smula... Hihi, ja visst är jag välmatchad:)



Marika: Tack!



Lina: Tack så mkt! Ja jag tycker med den är kanonfin:)



Sminkjante: Tack så mkt:) Ja det känns som om den piffar upp. Och jag gillar ju att matcha:)



Kerstin: Tack! Ja visst är den:)



Maja: Tack så mkt! tycker jag med:)



Linda: Japp, det är kul att så små detaljer gör så mkt:) Tack!



Sanna: Haha, ja det förstår jag:) Tänkte på dig när jag gjorde det här sminket, du har jämt så fina färgglada eyeliners.

Kram



roxcat: Tack så mkt:)



Nailtastic: Tack! tycker jag med;)

Postat av: Efwa
Publicerad 2011-01-08 16:37:15

Jag kör alldeles för lite färgad liner.......du fick mig att bli sugen igen. Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-08 17:52:33

Efwa: Alltid roligt när man kan inspirera:)

Postat av: Karin
Publicerad 2011-01-09 10:50:18

Superfint! Jag måste fråga var du hittat halsbandet, det är ju helt underbart.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-09 15:55:41

Karin: tack så mkt:) Det är Snö of Sweden. Har köpt det i nån smyckesaffär i Lkpg, men det var länge sen, åtminstone en tre fyra år sen skulle jag tippa...

Postat av: Hanna
Publicerad 2011-01-10 00:23:53

Hahaaha, jaa de är inte billiga!. De finns inte att köpa här i stan, så jag ska passa på å känna på dem lite i Luleå. Tvålen var jag intresserad av före borstarna tillochmed, kanske kommer hem med den istället, vi får se! :D

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-01-11 21:30:19

Steinkult med den blå eyelineren.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-11 23:06:03

Hanna: Ja jag skulle gärna pilla lite på dem också. men vill som sagt helst inte få smak på dem. Tvålen skulle jag dock gärna vilja ha.



Sexy Sadie: Tack! Ja en färgad eyeliner känns lite roligt tycker jag:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela