Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blålila med blixt

Publicerad 2011-01-16 18:05:52 i Sminkans EotD,


För att matcha dagens naglar som ju är duokroma i blått och lila tänkte jag göra en sminkning i blått och lila också. Sen regnade det så mycket att jag inte kunde fota den medan det var ljust. Nu när jag kom hem så blev det alltså blixtbilder och ni vet ju vad jag tycker om det...  Nå, färgerna syns i alla fall bättre än på gårdagens lila svala så jag accepterar den här. Sen är den inte ett mästerverk, gårdagens var mycket snyggare, men det gör ingenting.

Det är en bas av Face Eye Fix och på den har jag sedan lagt Cobolt från MAD Minerals på halva ögonlocket och Faerie Glamour från Fyrinnae på inre halvan. Båda fick en aningens av Amy från Makeupcosmetics över kanten mot brynbenet. Jag kanske ska säga att Cobolt är mörkblå, Faerie Glamour duokromt blålila och Amy mellanlila. Som Highlighter använde jag Cream Cat från Brite Bird i matt beige och Polar Bear från Fyrinnae i guldbeige i inre vrån och upp mot inre delen av brynet. Under ögat har jag försökt använda både Binge och Ransom, kajaler från Urban Decay, men i avsaknad av cigarettändare så fick jag dem inte varma nog att släppa särskilt mycket färg så jag försökte sudda in lite skugga och sen lade jag lite glitter ovanpå istället. Som inliner är det Tigis blå kajal som alltid är pålitlig och sen skulle jag göra en liten dubbelvinge, eller minisvalstjärt, med IsaDoras blå eyeliner. Den gav dock för lite kontrast mot Cobolt så först tänkte jag måla den svart istället men så föll valet på en tealfärgad liner från Sephora och så gjorde jag dagens misstag. Jag ville liksom ha lite färg... Det ser faktiskt inte riktigt lika galet ut utan blixten för blixten tar verkligen fram färgen i eyelinern något enormt. Den är mer havsblå än grön egentligen, alla fall när jag tittar i spegeln.

Jag matchade alla fall naglarna med ögonskuggorna, så en del av målet uppnåddes ju. Det måste väl inte alltid vara så smakfullt och snyggt? ;D

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-16 19:01:57

Grymt skimmer och vackra färger! Underbart helt enkelt.

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2011-01-16 19:08:43

När kommer du till Kalmar och lär mig smink? (: Du är verkligen så duktig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 20:08:18

Ninni! Tack!



Lillasyster! Du får be Emma istället, hon bor ju i Kalmar!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-01-16 20:11:30

Vad fint med blått och guld ihop, älskar den kombinationen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 20:22:16

Viola! Ja, men jag borde låtit bli den tealfärgade linern...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-16 20:47:39

Älskar färgerna du har använt här!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-16 20:55:32

Ljuvligt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 22:03:14

Roxcat! Tack!



Kerstin! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-16 22:30:06

Jättefint! Och så tycker jag att det är kul att du börjat fota med blixt, för då kan du sminka fast det är mörkt. Du kan köpa en blixtdiffusor om du vill att det ska bli mindre skarpt. Hej vad smart jag är!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-17 06:13:51

Emma! Nå, det blir nog ingen vana. Hälften av gångerna jag provat med blixt går bilderna rätt ner i soptunnan och de jag sparar är jag inte nöjd med så att investera i att kunna ta dem känns sådär... Men visst, det går ju om man måste.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2011-01-17 14:20:30

Snyyygggt! : D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-17 18:27:40

Vanessa! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela