Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kron Liliput Viola

Publicerad 2011-01-16 12:06:52 i Naglar - duokromatiska,


Ni anar att det är ett lila tema på bloggen, va? Från lördagkvällens lila svala till dagens naglar är det lila, lila, lila. Eller kankse blålila vad gäller naglarna då. ;D


Kron Liliput Viola är ett duokromt nagellack i blått och lila. Inte unikt alls, men trevligt. Jag har säkert fem andra lack i samma typ av utförande men Viola har en sak som är aningens annorlunda. Hon har ett aquablått skimmer som jag inte lyckas fånga på bild. Lackat är alltså mörkblått med lila duokrom och skimret i det är ljust aquablått och slår i vissa ljus i grönt. Då blir hon genast intressant, lilla Viola!

Två lager är relativt täckande, här ser ni tre. Det är fotat på en balkong med regnet droppandes in över fotografen så det är alltså vattendroppar ni ser på naglarna om ni undrar. Torktiden på lacket är bra, det är ett helt okej lack på alla sätt. Jag har fått det från Tyskland och känner inte till om det kan köpas någon annanstans.

Blixtbilden tar fram skimret men inget annat. En suddig bild i dasljus visar upp lackets duokroma sida, speciellt tydligt syns det lila i flaskan. På naglarna blir det en väldigt tydlig duokrom där jag oftare upplever lacket som lila med blå flash än tvärtom även om kameran vill annorlunda.

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-16 14:27:48

Det här ser jättefint ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 18:06:54

Roxcat! Jag är väldigt nöjd med det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-16 20:58:15

Det var minsann ett riktigt snyggt lack! Spännande märke också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 22:03:53

Kerstin! Det är väldigt fint men nu har jag bytt till morgondagen! ;D

Postat av: amandadesiree
Publicerad 2011-01-17 16:17:06

oj, vilket fint lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-17 18:28:05

Amandadesiree! Ja, jag är förtjust!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela