Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Seriously Hip

Publicerad 2011-02-05 09:01:00 i Naglar i övriga färger,


MAC gör verkigen inga bra nagellack om man tänker på hur de är att måla med. Ibland kan jag ändå inte motstå dem, ofta på grund av deras namn (Bad Fairy, Baby Goth Girl, Jade Dragon) och ibland faller jag för att de är unika (Style Clan). Det här köpte jag för det var grönt. :D

Okej, inte klassiskt grönt, men svartgrönt med olivton. Oregelbundet glitter i antikguld ger en grön ton åt det och basen är murrigt brungrön. Det borde vara skitfult men det är det inte. Däremot är det hemskt att måla med.

Två lager täcker men formulan är rinnig, kladdig och jobbig. Tålamod eller större skicklighet än min krävs alltså. Men jag avråder ändå inte från köp av Seriously Hip om ni hittar det någonstans. Gör ni inte det kan ni trösta er med att Wagon Trail från China Glaze har en något liknande färg om än inte så att de kan kallas dupes.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-05 10:15:16

Jag tycker att det ser ritkitg fint ut, men priset och att det är svårmålat avskräcker...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-02-05 10:31:47

Synd att den är svårjobbad, för nyansen är fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 10:54:11

Kerstin! Ja, Wagon Trail är bättre!



Josephine! Ja, men tur att det finns liknande lack som är bättre!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-05 11:39:49

Yes den är fin, men känns absolut som om det räcker med Wagon Trail för min del...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-05 12:35:30

Elsker denne! Jeg har Wagon Trail, så kommer nok ikke til å jakte på SH.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-05 14:26:59

synd att formulan suger, för detta var underbart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 18:01:48

Emma! JA, det förstår jag.



Solveig! Nej, det kan ju räcka med det ena.



Sanna! Ja, den är supersnygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela