Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Bad Fairy

Publicerad 2010-10-10 13:35:21 i Naglar - duokromatiska,


Kommer ni ihåg att jag visade den här flaskan förra veckan? Ja, nu har jag provat den och här kommer lite bilder på hur det ser ut på mig och några ord om vad jag tycker.

På bilderna tycker jag lacket blir mer orange-brunt än det är för ögat, när jag ser på mina händer kommer mer av den rosaröda färgen fram. Det är oavsett väldigt tydligt duokromatiskt. En bra effekt med tydliga skillnader som framkommer i de flesta ljus.


Det är oerhört skimrande. Det är vackert tycker jag och i kombination med de glödande färgerna ser det ut som lava och eldslågor på fingertopparna. Inte illa det heller. Det är verkligen jättefint att titta på!


Som vanligt blir jag dock besviken på MAC eftersom lacket är segt och svårapplicerat, tjockt och torkar sakta och dessutom kommer med en pensel från helvetet. För det priset som MAC tar borde de kunna göra något bättre. 180 kronor kostar lacken, det är mer än för ett OPI, och då förväntar jag mig ett riktigt bra lack. Jag har tre nagellack från MAC och inget imponerar. Okej, jag kanske har misslyckats med mina köp och man ska inte döma ut ett märke efter bara några få tester, men det är ändå trist. Priset gör att sannolikheten för att jag ska köpa fler lack minskar om de jag har provat hittills är dåliga ur lacksynpunkt. Jag hade tänkt köpa alla Venomous Villain-lacken för de har så coola namn men nu har jag bestämt tagit mitt förnuft till fånga. Jag tror Golden Leaf eller Iris Dust från Nubar är väldigt lika det här lacket och då vet man att man får kvalitet för pengarna. Välj något av dem istället.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-10-10 14:09:19

Så herlige bilder av BF! Men det er helt sykt hvor dårlig kvalitet det er på lakken og børsten til den prisen! Dette ble min første og siste MAC.

Postat av: Caroline/StyleFile
Publicerad 2010-10-10 15:58:41

Verkar som en tråkig upplevelse men lacket blev ju riktigt snyggt att se på!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-10-10 16:52:58

Jättesnyggt och underbart namn! Jag har också fått tagit mitt förnuft till fånga ang. den kollektionen. Det blir betydligt några saker jag tänker införskaffa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-10 17:25:14

Anonym! Ja, det är synd att det ska vara så trist att måla med. Penseln borde förbjudas...



Caroline! Ja, det är fint men inte så himla unikt som man kanske kan tro.



Fia! Namnet är det bästa med det! Och ibland är det bra att man bromsar upp lite och besinnar sig...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-10 18:43:38

Synd på kvaliteten =( Färgen är ju helt underbar, ska absolut spana in dupesen du rekommenderar.

Postat av: bella
Publicerad 2010-10-10 19:05:20

MAC är överskattat...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-10-10 19:38:18

Det ser jättevackert ut, men vad trist att inte kvaliteten är bra när det är så dyrt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-10-10 20:18:41

Det är fint och alla nagellacksnördar, framförallt på maeupalley verkar vara som galna över detta lack. För några dagar sedan bestämde jag att jag INTE skulle ha detta! Nu känns det rätt:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-10 21:48:32

Det ser fantastiskt ut, men som det känns nu så tror jag att jag kommer att hoppa det. Det finns så många andra lack jag är mer sugen på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-10 23:55:33

Kerstin! Men jag vet inte om de är dupes för jag har dem inte själv. bara tänker mig att de kanvara åt samma håll.



bella! Ja. Det är helt sant!



Emma! Ja, priset är ruggigt för sån smörja till lack.



Sanna! Nej, bra, köp inte. Finns finare lack som dessutom är bättre!



Nailtastic! Ja, det är rätt tänkt. Om man inte, som jag, måste ha det för namnet... :D

Postat av: Darling
Publicerad 2010-10-11 23:16:13

Hjälp vad snyggt!!!!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-10-12 21:08:05

Jag har Iris dust. Vill du ha och jämföra? Jag fick det som en felleverans, det lockar inte mig direkt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-12 23:07:32

Darling! helt okej!



Kajalen! JA!!! Jag byter gärna mot något. Jag mailar med min "byteslista" så får vi se om vi hittar något.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela