Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Ki

Publicerad 2011-08-04 09:28:00 i Naglar - duokromatiska,


Nu måste jag ju visa ett av mina första Zoya. Zoya är väl kanske mitt favoritmärke av nagellack för de perfekta flaskorna och penslarna. De har också många makalösa färger men det har ju även de andra två stora favoriterna, China Glaze (för färgerna) och Nubar (för den ofta perfekta formulan). Mitt allra första Zoyaköp var Suvi och Ki. Ett mörkgrönt och en duokrom. Typiskt mig.


Jag har faktiskt två flaskor Ki, av en ren slump faktiskt så det är inte något jag planerat för, och det är ju ett väldigt vackert lack. Vackert och lättmålat. Här ser ni ett tunt och ett flödigt lager av färgen som är skiftande mellan stålgrått, lila, grönt och aqua. Vill ni se andra, kankse bättre, bilder på det så kan ni klicka upp mitt gamla inlägg med det där det var på semster bland rosorna dessutom.

Det var svårt att få med skiftningarna och jag tror faktiskt min gamla kamera och jag hade bättre skills vad gäller just det än min nya och jag. Men jag hade min gamla kamera i 7-8 år så jag kanske lär mig att använda den här också vad det lider. Så, vad tycker ni om Ki? Har ni den eller står den på önskelistan? Eller är den ointressant idag?


Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-04 09:58:28

Äntligen behöver jag inte känna mig gruvligt avundsjuk när jag ser Ki på bloggar, känner mig mycket nöjd med det inköpet :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-04 10:29:43

Kan inte förstå vad det är för fel på mig. Har haft den länge utan att testa. Kanske ska passa på denna veckan när det ändå är duokromvecka. :)

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-04 10:44:38

Har den och älskar den. Äldsta dottern älskar den också och kallar den för skalbaggelacket. Tror hon har haft det på fler gånger än jag om jag tänker efter...

Postat av: Mynnie
Publicerad 2011-08-04 11:04:20

Snygg färg :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 11:53:21

Cactus! Bra där! Ki är klassisk!



Pamsan! Ja!! Gör det! Häng på Duokroma Veckan!



Mrs Data! Den är superläcker så jag förstår din dotter. Den borde få komma fram mycket oftare hos mig med.



Mynnie! Ja, visst är den fin!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 12:36:18

Ki är fin, men den väcker inte något enormt ha-begär hos mig av någon anledning. Jag har lagt den i korgen rätt många gånger, men det har alltid slutat med att jag plockat bort den i slutändan.



Suvi var mitt absolut första Zoya för övrigt! Roligt. :D

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-08-04 13:28:37

Jag gillar det som attan, det blir till att lägga till min "vill ha-lista" :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 14:15:24

Chaosophia! Ännu ett lack du måste prova när du kommer hit och fikar. Är du aldrig i Stockholm?



Katrin! Ja, den är jättevacker!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 15:15:35

Jag var där förra veckan! Försökte fiska om var "landet" var för dig innan jag åkte, men det gick dåligt, så jag tänkte att jag inte skulle störa... Jag är knäpp rätt ofta. :|

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 16:05:56

Chaosophia! Nej! Missade jag det? Vad synd... Men landet ligger 1, timme från Stockholm med bil. Nu är jag dock hemma i lägenheten, nära och bra. Säg till nästa gång. Jag skulle gärna fika med dig även om jag är lite nervös också, för du ser så fantastiskt vacker ut. Jag skulle känna mig som ett troll bredvid dig. Fånigt, jag vet. Och det är ju lack vi ska prata om inte gå på audition till Top Model. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-04 17:43:48

Det här var nog mitt första Zoya-lack också, tillsammans med Adina. Båda är favoriter för mig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 19:30:20

Haha, du är så rolig! Om du vill kan jag maila en bild på hur jag ser ut, med ett obeskuret foto? :D Jag ser typ okej ut på ett kort av hundra, och då ser jag inte ens ut som mig själv...



Jag lovar att jag ska vara tydligare nästa gång jag åker ner! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 20:05:38

Rocat! Båda de är himla fina! Som syskon, stora- och lillasyster.



Chaosophia! Ja, var tydligare, och nej, jag behöver inte en bild. Jag ska sluta barnsla mig istället. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela