Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Ki

Publicerad 2008-06-24 08:32:04 i Naglar - duokromatiska,


Zoya Ki är ett fantastiskt nagellack med ett brett färgspektra. Det skiftar från molnigt grått till lila och grönt beroende på ljuset. spännande men så pass dovt i tonen att det ändå är ganska sobert.

Zoya Ki täcker helt efter två lager. Det är lättmålat och snabbtorkande och hållbarheten är god om man använder "rätt" under- och överlack. Med fel överlack flagar det samma dag. Tydligen tål Zoyas lack inte att blandas med vissa kemikalier som formaldehyd, toulen med flera.

Jag tycker det här lacket är helt underbart. Jag rekomenderar det verkligen! Färgspelet är fascinerande och kvaliteten god, om man som sagt har koll på vilka andra produkter man mixar det med. Inga penseldrag syns i lacket, inga bubblor bildas. Fantastiskt!

Zoya Ki har jag beställt från Beverly Beaute men den finns även på Nail de Royal och även Tradera och Ebay.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-24 08:59:35

Ah, kan du sluta med det där! :D

Jag vet att jag vill ha den, men kan inte köpa just nu. Jag blundar och försöker låtsas att jag inte såg nåt. blunda blunda lalalala

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-24 09:45:22

Fantastisk färg. Jag undrar vilket över- och underlack är "rätt"?

Postat av: Mia
Publicerad 2008-06-24 10:59:52

Underbart vackert! Vart får man tag på Zoya lack förresten?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-24 11:13:25

Så snyggt! Jag har fortfarande inte beställt zoya, men ska nog göra slag i saken snart. Har svårt för att bestämma mig om jag bara ska ta zoya och jessica, eller om jag ska slänga med några opi också. känns ju på sätt och vis onödigt. men samtidigt så kan jag ju beställa hur många jag vill utan att riskera tull... nåja, ki ska med iaf!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-24 12:37:51

Sanna! :D



Sminkjante! Ett utan formaldehyd och toulene tror jag. Jag är ingen kemist direkt. ChG tong Adhesion och ChG FF brukar hålla länge med Zoya. Sen har ju Zoya en egen serie, men det har jag inte provat. China Glaze är mitt tips!



Mia! Zoya hittar de på flera ställen, Beverly Beaute, Nal de Royal, Ebay eller tradera kan vara bra ställen att börja på!



Emma! Ki är väldigt speciellt. Om jag var du skulle jag bara ta Zoya och Jessica och köra OPI-inköpen från H2T.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-24 12:59:39

Ja, det blir nog så jag gör... Fast jag beställer från 8ty8, för då får jag dem i brevlådan:)Det är trots allt så mkt billigare att beställa från USA.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-24 13:17:41

Woah, det där var helt.. annorlunda. Jag gillar det samtidigt som jag tycker det skiftar för mycket. Läckert på dina naglar, men jag tror jag är tvungen att hoppa över det trots att jag är liiite sugen...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-24 13:34:34

Strålande då vet jag. By the way har du provat ChG Wireless Holographic Top Coat? Jag är helt såld på holo-lack och med detta borde jag kunna förvandla alla lack till holo. Fast jag vet inte om det fungerar.



Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-24 13:56:59

Jisses! Vad snyggt!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-24 14:40:33

Jag glömde ju fråga dig vad det är för ros (sort) du håller i?

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-06-24 16:20:43

Ohhh, som sådana där härligt färgranna skalbaggeskal. Skiftande i alla möjliga fina färger. Man kan knappt se sig mätt.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-24 19:06:52

Underbart lack och vackra bilder :o)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-24 21:06:45

Spännande skitfningar! Man får säkert inte tråkigt då man kan stirra på sina lila-gröna lekande naglar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 09:23:37

Emma! Här på landet får jag H2T i brevlådan också! I stan hamnar allt hos posten med avi till mig...



Chaosophia! Haha! Ja, det är ett riktigt Sminkan-lack! Jag använder det inte heller jätteofta men jag gillar det som bara den när jag gör det!



Sminkjante! Japp! Det finns en notd med Hyde in the Dark och Wireless i kategorin NOTD-övriga färger. Jag minns inte nu hur holo det blev, men det kan man ju kanske teta igen snart. Jag ska köra Wireless över DV8 i sommar. Kan försöka köra Wireless över ett !vanligt" lack också, igen, och se hur det blir. Men läs där om du vill ha en första koll på vad jag tyckte.



Sanna! Det är en myskros som heter Ghislaine de Feligonde. Hon lär få vara med mycket för hon växer över mitt altanräcke så hon är nära till hands!



Efwa! Nej, det är ett härligt lack!



Linda! Tack! Jag blir verkligen glad att höra det!



Badbomben! Nagellack kan verkligen förtrolla en!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-25 09:51:18

Tack. Ska genast kolla in det:)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-06-25 14:36:02

Jättefint! Jag tror jag måste ha ett eget snart...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 16:14:03

Sara! Klart du ska ha ett eget!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-25 21:23:23

Jag har föreslagit för min sambo att vi ska flytta så att vi får paketen hem i brevlådan, men han ville inte:( tur att 8ty8 levererar direkt hem:) Skönt för dig att få paketen direkt hem till dörren ett tag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 21:45:01

Emma! Du får nog hitta ett bättre skäl än posten om du vill flytta! ;D

JAg lider inte så mycket av avi-grejen. Postens utlämningsställe ligger mindre än 5 minuters promenad från lägenheten!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-25 23:28:49

Hehe, kanske det... jag vill egentligen inte flytta, men det var ett tag som det kom så många avier och det var så jobbigt. Men nu har jag upptänkte 8ty8, så vi kan bo kvar. Mitt utlämningsställe ligger typ 40 minuters gångväg bort. visserligen på vägen till stallet, men det är inte alltid så kul att komma i full ridmundering på ica maxi:)

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-25 23:59:32

Det daer var hur snyggt som helst (har inte tillgang till svenskt tangentbord sa stavningen blir lite knaepp). Vet du hur detta skiljer sig fraan Nubars "Pecock feathers"? Det kaenns som om detta aer lite groenare av bilderna att doema och PF aer blaaare. Funderar paa om jag behoever detta ocksaa :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 09:26:56

Emma! 40 minuter... uj, det skulle jag inte gilla. Nej, då hade jag flyttat direkt! ;D



Sigrun! Peacock Feathers är ycket blåare och djupare i tonen. Har du PF nu? Annars finns det en bild i alla fall på den i min blogg, det inlägget med mina 20 favoritlack. KOlla under kategorin Allmänt. Tror det ligger där. Jag misstänke att jag glömt publicera notd:n på PF för jag såg den inte nu när jag delade mina gröna och blå manikyrer i två kategorier. Ska se om jag hittar den och kan lägga upp den.

Mitt ssvar skulle vara att du "behöver" båda för de är v olika!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-26 11:53:23

Härligt att nån förstår mig:D

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-26 22:13:50

Hej, soekte i din blogg och jag hittade en jaemnfoerelse fraan 9 mars 2008, tack jaettemycket!!! Jo, jar har PF, jag koepte naegra (ok, typ 10) Nubarlack efter att ha kollat in Scrangies swatchar foer ett tag sen. Jag aelskar PF men min favorit fraan den shoppingvaendan aer "Geisha Blaze" fraan deras Bouquet collection, en helt fantastisk tokcerise :)

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-06-26 23:02:30

Gud vilken läcker nyans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 14:59:53

Sigrun! Vad bra att du hittade den! Jag har bara fyra Nubarlack men en lista som halvmeterslång på lack jag vill ha! De har så många toksnygga glitterlack och även duokromatiska lack. PF är en stor favorit hos mig!



Jenny! Ja, det är ett väldigt vackert lack!

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-29 07:39:08

Du råkar inte ha Magic Sunset på önskelistan? Den vill jag nämligen byta bort. Den är polykromatisk med brunaktig guld i basen och slår mellan "rose", guld och över mot grönbrungul-metallic beroende på vinkel. Cool men lite för speciell för mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-29 09:01:01

Sigrun! Det låter jättevackert men just nu har jag dåligt med byteslack. Om du inte vill ha Blue Sparrow? ;D

Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-29 14:24:22

Blue sparrow känns verkligen som ett uppbyte, jag har det inte och jag tar det gärna om det är ok med dig. Fast jag måste varna, Magic Sunset är ^väldigt^ speciell, den likar verkligen ingenting jag sett annars.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 08:54:55

Sigrun! Jag mailar dig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela