Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Garnet Lapis

Publicerad 2011-08-07 15:31:00 i Naglar - duokromatiska,


Vi närmar oss veckans final och jag tror jag visat mer än hälften av mina duokroma lack när den är slut. Vi har några kvar och alla de är verkligen värda att se. Ja, det blir ytterligare ett av Sally Hansens Nail Prisms, ännu en favorit, Garnet Lapis. En fullständigt magisk liten sak. Blått, lila, magenta och guld samsas och jag tror till och med att jag är nöjd med bilderna jag tagit idag. Ni måste alltså klicka upp dem och beundra denna mångfacetterade skönhet!



Tre lager täcker och det är inga problem med torktiden. Det faktum att de täcker på egen hand gör Nail Prisms överlägsna till exempel Ozotic Pros som alltid måste läggas ovanpå andra lack. Man kan använda även Nail Prisms som layeringlack om man vill då första lagret blir väldigt skirt, men de bygger upp snabbt och bra på andra och tredje lagret. Sen är de ju överlägsna även om man ser till priset. Jag har köpt de flesta av mina Nail Prisms för 2-3 dollar av eBay-säljaren Cassie Cosmetics. Rekomenderas varmt! Vill man ha riktgit bra, men inte snordyra, duokroma, är den här och Burgundy Orchid absoluta måsten i samlingen, tycker jag. Och ett av de röda, helst Amber Ruby.


Ser ni att jag till och med fångade guldet!Det gömmer sig högt upp mot nagelbandet, men det syns, speciellt på den andra detaljbilden. Och rikheten och mättnaden i färgerna syns bra i den sista klickisen.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 15:59:39

Å så snyggt! Lite likt Ozotic 504 i vissa vinklar, men jag måste ju absolut ha båda!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-07 16:30:34

Åhh vad fint! Jag har Turquoise opal och den är superfint! Trodde att dessa kanske var lite lika varandra med denna verkar slå mer mot lila.

Ebay nästa.......

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 16:35:17

Cactus! Den här är, enligt mig, bättre! ;D



Lina! Jag måste ha Turqoise Opal!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 17:25:45

Mums, vad vackert!

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-07 17:35:12

Fy skäms visa så mycket lila, haha! Ursnyggt! Verkligen många vackra saker jag tidigare inte vetat om. Åker upp på önskelistan helt klart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 19:07:28

Chaosophia! JA! Den är härlig!



Ann! Ja, den här är en skönhet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela