Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Garnet Lapis

Publicerad 2009-02-26 16:26:03 i Naglar - duokromatiska,

Okej, Fia, ja börjar med lila så får vi se om jag skakar fram rött och kanske även glittrigt lite senare. ;D
Och alla ni som nu undrar vad Fia har med Garnet Lapis att göra, jo, Fia önskar påfyllning i bloggen för att stimuleras lite en tråkig torsdag. :D

en gång såg jag en bild på bloggen Drenched in Colors på det här lacket. Åh, vad jag ville äga det! Dessvärre hittade jag det inte då men det öppnade mina ögon för Sally Hansen i största allmänhet och min samling av SH-lack har stadigt ökat sedan dess.


Sally Hansen har gjort många enastående lack, bland annat fler vackra duochroma. Det här är ett av dem. Garnet Lapis är duochromet i blått och lila och båda färgerna syns samtidigt nästan hela tiden. Mina bilder är inte hälften så bra som Adrasteiahs, tyvärr, då jag bara hade lysröret i köket som källa, men tro mig på mitt ord, det är ett fantastiskt lack! 

Det är aningens skirt så här ser ni tre lager av det ovanpå en bas av Sally Hansens Royal Purple Chrome. Inte många lack skulle få mig att jobba så hårt, men det här är värt det! Dessutom torkar det snabbt med Poshés överlack.
Här ser ni en liten detalj av härligheten:

Inte illa va?
Hur jag fick tag på det? Åh, helt plötsligt dök det upp en auktion på ebay. Tre av Sally Hansens Nail Prism-lack. Jag lade ett bud och resten är historia! ;D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-26 17:03:24

OMG, jag förstår att du ville ha detta lack. Snyggaste lila/blått jag sett på länge. Jag måste titta på bilderna igen och igen och igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 17:41:35

Sminkjante! Visst är det fiiiint!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-26 18:03:42

vad kul att du har hittat mandarin garnets kompisar! fina färger det var!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-26 18:07:34

Gah, jag har velat ha det där aslänge!

Sååå snyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-26 18:27:44

Åh, sådant skimmer! Är det lampljuset ssom ger den färgskiftande effekten eller skiftar lacket faktiskt i färg?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-26 19:31:07

Vackert! Påminner en del om magic amethyst va? Jäkligt snyggt iaf!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-02-26 19:57:14

Ohhh det var precis så snyggt som jag misstänkte! Har turqouise opal från SH som är fantastiskt duochromet och såg Garnet lapis på en auktion (som jag inte van.....) och funderade på om det var lika vackert som jag trodde... och tydligen! Nu ska det letas!

Postat av: ingegerd
Publicerad 2009-02-26 20:39:39

jag håller med det är en väldiht fin färg!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 22:05:44

Anonym! Glamqueen? Är det du?

Ja, jag är förtjust över att ha fått några fler ur familjen!



Sanna! Ja, jag förstår det!



Alex! Det är lacket som skiftar. Det är duochromt så det är två färger i ett.



Emma! Ja, men MA har mer rött i sig.



Lina! Åh, Turqoise Opal... Vill ha!



ingegerd! JA, jag älskar den!

Postat av: Lucy
Publicerad 2009-02-26 22:40:45

I just love the purples! You have such beautiful nails. Can't get enough purple, blue and greens.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 09:42:34

Lucy! Thank you! And I totally agree! Green, blue, puple... Love it!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-02-27 10:46:48

Helt fantastiskt. Vid första anblicken av det är imponerande, men när jag noga betraktar det slår det mig att det är en helt perfekt blurple, för det går att hålla isär färgerna (okej, snurrigt), som det med andra lack inte går, för de är mer blåla. Äsch, nu var det ju snurrigare än någonsin! Ös på! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 13:30:58

Fia! Jag förstår precis vad du menar!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-27 13:52:30

ja, det är jag som blev anonym! det är kul när de får kompisar och stå lite i grupp, lacken!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 15:40:16

GQ! Ja, precis!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-01 15:58:21

Fy vad underbar färg, jag älskar skiftningarna i det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela