Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Purple Beach

Publicerad 2011-08-06 08:28:00 i Naglar - duokromatiska,


Skrämmande mycket sämre bilder den här gången på Purple Beach från Nubar. Vill ni se det när det är som bäst får ni klicka upp gamla inlägget. Tyvärr är det så att de här bilderna är väldigt rättvisande för hur det ser ut i det ljus som var vid fototillfället. Det växlar beroende på när på dagen och hur soligt det är. Eftermiddagssolen tar fram det gröna. Det krävs alltså rätt ljus för att man ska få de där tokgröna tonerna och jag swatchade bara nu så det är morgonljus. Det är alla fall ett lack med lila, bruna och gröna toner. Det är lättlackat och kräver tre lager. Torkar bra. Ett typiskt Nubarlack. Jag gillar dessutom de här flaskorna väldigt mycket. Får mig att minnas min ungdom med serietidningen Chock. Minns ni den? Ack, det var tider det...





Kommentarer

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-06 10:36:25

Jajamän, minns Shock, den var läskigt härlig! Tales from the crypt var nice med :-).

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-06 10:43:32

Det här var fint, men för frostigt och kallt för att jag skulle bli intresserad.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-06 10:53:31

Wow, det ser inte ut som samma lack här och på dina gamla bilder! Väldigt häftigt hur det det ändras pga ljuset sådär :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-06 10:56:14

Min kom i en vanlig nubar-flaska... fortfarande oanvänt dock :-/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 11:32:50

Ann! Ja! Tales from the Crypt! Yay, vilken härlig tid det var!



Chaosophia! Ja, det är lite frostigt faktiskt.



Annie! Nej, duos är trixiga så, de kan komma fram på så olika sätt beroende på väder, ljus, allt...



Cactus! Nej, vad trist med en vanlig flaska...

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-08-06 14:26:32

Tjusigt lack! Fick en hel bunt med gamla Chocktidningar av min Pappa för någon vecka sedan. Skulle behövt mer semester för att i lugn och ro avnjuta dem. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 18:54:22

Karusell! Jag vill också ha gamla Chock... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela