Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Purple Beach

Publicerad 2008-08-18 20:35:03 i Naglar - duokromatiska,

Idag blir det en bonus-notd! Ja, jag vet, det blir naglar i massor, men jag älskar nagellack! Dessutom hann vi inte igenom de 20 nya jag fick före China Glaze Rodeo Diva ramlade genom brevinkastet. Så, här kommer äntligen ett till lack från Nubar. Och det är alltså inte dagens nagel (Eiffel for this Color med Konadstämplar...) utan ett från för några veckor sedan. Men läckert är det!

Nubar gör fantastiska duochroma lack. Här är ett som skiftar mellan lila, askgrått, beige, grönt och persika. Polychromatiskt med andra ord!


Som alltid är det omöjligt att fånga på bild så trots alla dessa bilder kan ni inte få den rättvisa uppfattningen om lacket. Det är läckert men det är udda.


Det finns flera lack som påminner om det här även om inget är exakt som det andra. Indigo Illusion från Nubar har lite samma stil men med blågrön bas istället för lilabeige. Okey Dokey Artichokey från CND är liknande med gröngrå ton istället. Alla är de väldigt speciella och kräver att man är road av den här typen av färgskiftande lack. De blir alla aningens gyttjiga i färgen då de har en obestämbar grundton av gråbeige mot oliv eller lavendel eller vad det nu är beroende på lacket. Men det gråbeigea är lika för dem alla. Färgen är också extremt beroende på ljus. I vissa ljus blir de otroligt attraktiva, i andra kan de se grumliga ut. Jag inbillar mig att de gör sig bättre på en längre nagel för att färgen då får en större yta att skifta på. Ofta ser ju nageln graderad ut i dessa färger, vilket jag tycker är väldigt läckert.


Purple Beach är ett vackert lack som jag gillar. Jag har det som ett av mina favoritlack i sin genre. Om inte annat så får man många färger i en och ett lack som skiftar under dagen med de olika ljus som blir. Intressant, annorlunda och lite, lite magiskt!

Jag köpte det här lacket från www.nailshop.se där trevliga Helén uppfyller ens önskemål snabbare än man kan säga nagellack! En dag på posten och dina drömmars lack är i din hand!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-18 20:44:30

Pust vilken mysig färg..

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-18 20:46:28

Åhh den gillade jag...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-18 21:19:49

Oh my god vad läckert! Jag får rysningar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-18 21:30:37

Snyggt! Men är det inte lite likt depends duochroma gröna? Kanske bara är som jag inbillar mig... Om det är det så är det ju iofs inte dåligt, för det är ett väldigt fint lack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-18 22:32:02

Är det inte ett lack med Zoya som du har som har liknande effekt också? Läckert! Men lite för blekt för att jag ska kunna bära det. :/

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-18 23:32:33

Vilken inspirationskälla din blogg är! Som en newbie har jag hittat massor av nya färger genom din blogg. Tack för det och keep them coming!

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-08-18 23:33:57

Och den där ovan var från mig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-19 06:15:50

Linda! Ja, mysig kanske den ä. Jag tycker mer den är mystisk!



Derwent! Visst är den fin!



Emma! Inte så lik det duochroma gröna, men ganska lik Zoya Ki. Fast med beige underton istället för grå då.



Chaosophia! Zoya KI tänke du nog på. Jag är skjukt förtjust i just den hä typen av lack så jag har massor... Det här lacket ä mer beige i grundfärgen, men skiftningarna i färgen påminner klart om Zoya Ki. Fast den är grå i bottenfärgen.



Lotten! Tack för din härliga kommentar! Det värmer verkligen att höra att några läser och uppskattar! Tack!



Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-19 07:51:21

Cool med färger som skiftar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-19 08:39:25

Snygg färg. Gillar när färgerna är "gyttjiga".



Måste bara instämma i hur otroligt snabb och trevlig Helén på nailshop är.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-19 19:12:28

Monica! Ja, verkligen!



Sminkjante! Ja, visst är hon! En riktig pärla!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-19 21:01:45

Riktigt snyggt! Gillar när det händer massor i ett lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-19 21:22:32

C-N! Det är väldigt speciellt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela