Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze DV8

Publicerad 2011-08-26 06:37:00 i Naglar - holografiska lack,


DV8 är ett av lacken från OMG-kollektionen som China Glaze släppte 2007. Det är ett tealfärgat lack med en svårfångad holografisk effekt, den är mer tydlig IRL än på mina bilder men den kräver verkligen massor av ljus.


De här bilderna är tagna i skarp sol och man kan se att det finns en lineär regnbåge i lacket men den drunknar lite i den blå basfärgen. Men som sagt, det är något tydligare i verkliga livet. Är det inte skarp sol så är det inte heller ett hololack utan man får en lite metallisk tealblå bara. Det kan vara okej även om det inte är superspännande då. Jag är ändå väldigt glad över min DV8. Det är ett lack jag använt många gånger sedan jag köpte det våren 2008. Många gånger har jag också beklagat att effekten inte är större. Här till exempel. Jag har nog kommit till insikt med åren om att starka färger och lineära hololack inte helt går ihop utan man förlorar ofta lite av effekten. Sen finns ju bättre och sämre exempel så klart. Ozotic Pro 518 t.ex är ju starkt färgat och har ändå mer effekt än DV8 har. På bilderna har jag ett lager DV8 över ett neutralt baslack och Seche Vite. Det är alltså supertäckande! Bra där!



Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-08-26 08:19:40

This is such a beauty! I love the shade. Brighter colors definitely make the holo less pronounced, but I love them together!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-26 08:43:58

Jag älskar verkligen DV8. Det känns oftast alldeles lagom för mig, utan att bli FÖR blingigt. Ett lack som jag definitivt inte kan ledsna på, men som jag snålar med till max. Tur att det bara kräver ett lager iaf. ;D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-26 08:44:43

Otroligt fint! Detta skulle jag verkligen vilja ha i samlingen.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-26 09:16:44

Färgen får mig att tänka på karneval av någon anledning!!

Postat av: Pinianna
Publicerad 2011-08-26 09:25:17

Vad roligt! Jag köpte ju precis den här igår ^^

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-26 10:26:43

Drool!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-08-26 10:38:11

Åhhhh, det är så fint!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-26 11:06:20

Det här är första gången jag läser en blogpost om den utan att bryta ihop av avundsjuka :D Är väldigt glad över att den redan bor hos mig, värd de galna priserna på eBay :p

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-26 17:08:07

Eftersom jag fullkomligen älskar basfärgen så stör det mig inte alls om holoeffekten inte är så super!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-26 17:14:49

Den er finfin! :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2011-08-26 18:59:30

Åhhh... VILL HA!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-26 19:31:19

Nicole! It is pretty, I do agree. I love almost every holo-polish there is...



Chaosophia! Ja, det är ju en diskret effekt det är det. Jag vill nog dra upp volymen lite till om jag ska vara helt lycklig men jag är ju lite mer "kitchig" i min smak.



Kerstin! Det förstår jag.



Makeupoholic! Jag tänker på min sidentunika. :D



Pinianna! ett bra köp!



Honi! :D



Ninni! Ja, inte så tokigt.



Cactus! Kanske det. Vad kostar det? 20 dollar? Det är ju vad de kostar om man köper ChG på Kicks så det är det värt. När jag köpte mitt kostade det 2,5 dollar. Hehe. ;D



Roxcat! Nej, det är en vacker tealfärg.



Solveig! Ja, väldigt.



Kitty! Den finns ju på eBay så det är inte omöjligt.

Postat av: Linda
Publicerad 2011-08-26 20:24:06

Tjusigt! Helt i min smak.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-08-26 20:42:38

Så tjusigt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-26 23:43:07

Jag ger mig inte på att bjuda på saker, jag förlorar bara ändå, så jag köper bara när man kan köpa direkt. Och då fick jag ge 27 dollar för mitt, men det var det värt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-27 00:19:32

Mycket fint, ack vi var dumma som inte köpte alla...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-27 07:39:16

Linda! Visst är det.



Josephine! absolut!



Cactus! Oj, har de gått upp så mycket. Det är ju fortfarande inte så farligt om man jämför med vad ett lack kostar i Sverige men ändå. 20 kronor, som jag gav (på ett ungefär) är ju klart behagligare som pris. Fan, jag skulle ha köpt alla och behållit alla. Jag var lite sur när jag fick köpa tillbaka LOL för över 20 dollar.



Emma! Ja, vi var verkligen puckade...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela