Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

DV8 med Wireless som överlack

Publicerad 2009-01-09 15:34:47 i Naglar - holografiska lack,

Vi fortsätter den påfågelsblå veckan med mer naglar ur arkivet. Här kommer en av sommarens manikyrer. Dock var den något av en besvikelse.

DV8 är ett av de holografiska lacken från China Glaze OMG!-kollektion. Det har en mycket vacker turkoston och jag gillar verkligen färgen. Så himla holo är det dock inte på mig. Inte i skugga, inte i solsken, inte utan Wireless som överlack och heller inte med, som på bilderna i detta inlägg.

DV8 är dock det mest lättmålade av mina OMG-lack. Det täcker bra och får fin finish utan streck eller kladdighet. Lättmålat, helt enkelt. På bilderna ser ni två lager lack men jag undrar om det inte hade klarat sig med ett. Det såg jämnt och fint ut direkt nämligen.

Bilderna i full sol borde ju vara blingiga till max, men det är de inte. Tyvärr. Det blir inte mer än så här och det är trist. Både 2NITE och L8R G8R bjuder på mer regnbåge!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-09 16:19:41

Lite synd att det holografiska inte kommer fram. Sen kan jag faktiskt tänkta mig, om man nu vill ha mer holo och faktiskt behålla liknande färg på naglarna, att köra med Depend nr 132. Det skulle gå för mig, i alla fall. :P

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-09 16:32:00

Kaleidoscope vinner alltid över OMG! Det är min övertygelse i alla fall :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-09 16:56:14

Alexyndra! Ja, depends 132 är mer holo, absolut, men också mer blå. DV8 är ern påfågelnyans så tillvida att det finns ett inslag av grönblått i den. De är alltså inte så himla lika.



Marie! Nja, de är så olika så de tävlar i olika klass enligt mig. :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-09 17:38:50

Det kanske stämmer. Men jag tyckte färgen på DV8 var så lik Depends 132 som den såg ut när jag hade den, men jag hade antagligen fel. ;P

Postat av: Viveka
Publicerad 2009-01-09 18:27:09

jag tycker att det var jättevackert! Alla dina påfågelsinlägg är supersnygga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-09 18:34:41

Alexyndra! Äh, jag provade dem sida vid sida i somras. Det är därför jag är så bensäker! :D



Viveka! Tack!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-09 20:07:25

För min del gör det inte så mycket att det inte är jätteholografiskt. Tycker det ser ut som en perfekt sommarfärg och naglarna blir så fina i hololack =) Har 2nite och det gillar jag mycket!

Postat av: Elva
Publicerad 2009-01-09 21:04:53

Rysligt snygga naglar du har!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 22:12:43

Ja du, så jätteholo är det ju inte. men det är i alla fall en kanonsnygg färg! Och jag gillar den holoeffekt man får.

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-01-09 23:38:21

Jag har faktiskt samma erfarenhet av just DV8, men jag tycker det är väldigt snyggt ändå :) Men 2NITE är ju den absolut snyggaste!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-10 09:45:04

Adrasteiah! ja, både 2nite och l8r g8r är underbara! Jag gillar ärgen på DV8 med men de andra är mer holografiska och alltså bättre i mitt tycke!



Elva! Tack, vad snäll du är!



Emma! Ja, precis så tänker jag med.



Emelie! Vi tycker exakt lika här, hör jag! Kul! 2nite är bäst!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela