Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Vaso

Publicerad 2010-09-20 18:53:44 i Naglar i lila,


Dags för sista lacket av Nubars Venetian Glass-kollektion. Vaso. Den jag trodde jag skulle gilla minst. Jag är inte himla förtjust i lila egentligen och har ju ett lila foil från Nfu Oh som inte alls tilltalar mig speciellt mycket. Hur är det då med Vaso? Gillar jag det? JA!!!


Det är en helt underbar, ljust lavendellila som smickrar min hudton och min nagelform helt fantastiskt bra! Skimret är intensivt och vackert och det är lätt att lacka med. Nu när jag inte försöker ge mig på överlacket så har jag inga problem. Det torkar ändå snabbt. Det klarar sig utan problem med två lager så det är inte så tjockt med lack på nageln.

En härlig färg, eller hur! Isig och sprakande. Vackert!

Kommentarer

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-09-20 19:00:04

Det är sjukt fint, men på alla swatches jag sett har det varit "korningt". Dock ser det inte så kornigt ut hos dig! Men... du har inte ens använt överlack? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-20 19:12:49

Lillasyster! Inget av Nubar Venetian Glass-lacken är korniga. De är foils med glassfleckglitter i högre eller mindre grad. Vaso är bara en foil. Och nej, de här lacken verkar trivas bäst utan överlack. Överlacken får dem att splittras stukturmässigt och det blir inte snyggt.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-20 19:25:18

Mycket fint! Jag har ännu inte testat ett enda lack från Nubar. Jag har totalt snöat in på Orly i nuläget.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-20 20:08:12

Så läckert, tror vi har ganska samma hudton för lack i den kalibern och med liknande toner passar mig galant :)

Postat av: Lojs
Publicerad 2010-09-20 20:29:22

Håhå, kära Sminkan.

Jag tyckte alltid att mina naglar var ett hopplöst fall, allt nagellack ramlade av eller så gick helt enkelt naglarna av.

Kika dina fina inlägg ger mig lite mer inspiration att hålla igång det lite mer. Testar lite stärkande och leker med färger.

Så tack för all inspiration!



Och.. har du något bra tips på något jättestärkande? Har mjuka, räfflade naglar som hela tiden delar sig längs ut. Usch

<:

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-20 21:09:55

Så fint! Har aldrig provat Nubar, men om jag får för mig det någon gång så ska jag nog spana efter det här =)

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-09-20 22:03:11

Tjusigt! Köpte ett nagellack idag(okej flera men ett speciellt) som fick mig att tänka på dig. Har du sett Lumenes minilack Troublemaker? Grila bas med massor av smått antikguld- och multiglitter. :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-20 22:10:20

Jättefin lila!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-20 22:15:58

Ninni! Då tycker jag du ska göra det! Nubar gör fantastiska lack!



Honi! Grisskär alltså. ;D



Lojs! Jag har fått bukt med mina mjuka naglar som skivade sig konstant genom att använda OPI Natural Nail Strengthener varje dag i ett halvår och nu underhåller jag med Seche Rebuild som är superbra det också. Önskar dig stort lycka till med naglarna för det är trist när de skivar sig och går av. Jag vet precis hur det känns.



Roxcat! Ja, Nubar är ett av mina favoritmärken så prova! De är bra!



Karusell! Nej, den har jag inte sett. Ska absolut försöka spana efter den dock för det lät väldigt vackert!



CC! Ja, överraskande så. JAg tyckte den såg lite trist ut i flaskan.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-20 22:29:31

lite isprinsessanyans!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-20 22:52:05

Det ser härligt ut! :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-20 23:09:24

Det ser riktigt fint ut måste jag säga! Inget överlack alltså....okej det måste jag komma ihåg.

Postat av: Lojs
Publicerad 2010-09-21 03:54:38

Oh, tack!

Har letat runt lite men hittar verkligen det ingenstans, förutom på deras hemsida. Sitter för tillfället i Norge dessutom och deras importerare var.. usla. :')

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-21 05:41:13

Linda! Ja, lite så känns det.



Zizzie! Det är härligt!



Lina! Ja, för mig funkar det bäst utan.



Lojs! e-tailers som 8ty8 och H2T har båda de nagelstärkarna. Jag köper från 8ty8.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-21 06:31:53

Inte alls så pjåkigt, riktigt fin färg...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-09-21 08:18:18

Läcker lila, känns unik, konstigt nog, man skulle tycka att det finns många mellanlavendellilan som den här men nähäp, inte iaf hos mig. Mums vad fint! Keep up the good work Sminky & Emma! <3

/Badis&Batman

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-09-21 15:50:04

Den lila färgen va ju super snygg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-21 20:10:45

Emma! Den är ju tokfin!!



Badis! JA, den är unik för min samling med. Jag gillar den!



Anonym! Ja, den är jättefin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela