Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 68

Publicerad 2009-03-08 19:40:41 i Naglar i lila,

Så här på söndagskvällen fixar ni väl lite naglar ur arkivet, eller hur? Här kommer ett!

Precis som underbara Nfu Oh 69 så är det här en skimrande historia som täcker med ett enda lager. Foil-like kan man kanske kalla den, vad det nu är på svenska.


Att det täcker med ett lager är en av lackets största styrkor. Det är dessutom extremt snabbtorkande. Det är inte glossigt alls men har ett skimmer i sig. Mängder av silverskimmer i det lila ger lacket en närmast marmorerad karaktär i flaskan. På nageln ser det dock jämnt och fint ut.

Jag har inte så mycket mer att säga. Det är trevligt, men jag föredrog den blå systern på mina naglar. Det är lite, lite tamt. Vad säger ni?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-08 19:52:10

Nja, tamt vet jag inte, jag tycker det är snyggt! Och täcker med ett lager! Inte illa...

Postat av: Fia
Publicerad 2009-03-08 20:05:01

Snyggt, men syrran är snajsigare. Hur får man tag på nfu oh? Jag har bara hittat en japansk sida, eller motsvarande, och mina japanska språkkunskaper försvann innan jag hann förvärva dem.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-08 20:16:59

Väldigt fint, men syrran är faktiskt snyggare. :)

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-03-08 20:27:11

Håller med att det är fint och att syrran är snäppet snyggare :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-08 20:48:42

Emma! Visst är det blå mycket snyggare! Erkänn nu!



Fia! Ja, det blå är något särskilt! Jag beställde med Sanna från Nya Zealand. Finns tydligen en estnisk försäljae också. Kolla på Pret-tys nagelforum, dä diskuterades det förut.



Alex! Ja, absolut!



Johanna! Ja, inte bara ett snäpp, många snäpp!



Postat av: CC
Publicerad 2009-03-08 21:51:03

Blir nog ännu läckrare med fler lager, det tycker jag alla lack blir :) Men jag blev kär i flaskan!!!!! Korken var ju ett work of art

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-08 21:53:13

Jättefint! Åhh jag älskar deras flaskor! Skulle kunna ha ett bara för flaskan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-09 17:44:51

ha, tänker jag inte erkänna, för det är inte sant:P

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-09 19:34:55

Och jag för min del tycker bäst om den lila :) Konsistensen på båda lacken är fantastisk! Ett lager - och perfekt! Sen glittrar det och glimmar. Ja, me like :)

Postat av: Ida
Publicerad 2009-03-09 19:37:22

jag gillar det lila mycke tmer, jag tycker inte det är tamt utan underbart snyggt, helt lovely! fast det blå är inte så tokigt det heller :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-10 06:11:47

CC! Ja, flaskan är fin!



Marina! Jo, de är jättesöta!



Emma! Du är så konstig. Gilla lila mer än blått? :D



Kajalen! Ja, konssitensen är bra! Men blått slår lila! :D



Ida! Ni är tokiga, alla ni lila-töser... Blå=bättre! ;D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-10 07:23:45

Ska vi slåss om det? =D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-10 10:23:12

Håller medd Kajalpennan och Emma: det lila vinner =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-10 17:52:33

Kajalen! Kom an bara!! :D



Kerstin! Du med? Vad är detta? :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-10 21:40:24

Haha, ja fast det är olika. Jag föredrar blåa kläder. Fast det går i perioder också. För ett år sedan hade jag sagt blått, men nu känns blått lite väl uttjatat, alltså säger jag det lila...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela