Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Encouragement

Publicerad 2010-09-16 12:38:07 i Naglar i rosa,


Låt oss titta på dagens manikyr. Den skiljer sig radikalt från gårdagens underbara Copper Alloy. Där Copper Alloy var glödande och färgstark är den här silverskimrande och blek. Men den är ju söt alla fall. Eller vad säger ni?


China Glaze släpper tre lack i en minikollektion inför oktober och det fokus man då har på bröst cancer. Ni vet, rosa band och allt vad det är. Det är då så klart en rosa kollektion och den heter Fight like a Woman. Det här lacket är det ljusaste av dem, Encouragement heter det, och det är en ljusrosa, kalltonad färg med silverskimmer. Jag tyckte färgen var supersöt på de swatcher jag sett och såg verkligen fram emot att prova det. Jag är besviken. Om Emma skulle läsa det här inlägget skulle hon bli väldigt full i fniss. Jag har i alla år gnällt på lack som OPI Calendar Girl som kräver fem lager för opaciet. Mer än tre lager lack och jag blir tokig liksom. Gissa hur många lager lack det här är. Fem? Sex? Nej. Sju! Sju jävla lager. Är det rimligt? Jag tycker inte det. Med bas- och överlack så är det alltså nio lager lack på mina naglar. Det torkade i och för sig helt okej, vilket överraskade mig, men jag vet inte om det någonsin kommer lackas med igen. Jo, som layeringlack kan det nog få komma fram. Färgen är söt, jag gillar verkligen det silvriga skimret i den bleka rosa, men det är för mycket jobb att lacka på så många lager.

Kommentarer

Postat av: Tess
Publicerad 2010-09-16 12:57:54

Jättefint, men sju lager är ganska mycket faktiskt...skulle vilja se hur dom andra i serien ser ut :)



Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-16 13:02:44

Otroligt sött och fint lack men sju lager är ju lite väl...Brukar inte ha problem med 3-5 men efter det så brukar jag bli lite less.....

Postat av: feline
Publicerad 2010-09-16 16:06:37

Hjälp, rosa! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 17:22:08

Tess! Sju lager är definitivt för mycket... de andra kommer när jag är redo för rosa igen. Ge mig ett par dagar bara. :D



Lina! Ja, skoja inte. fem är nog min absoluta maxgräns och då ska det vara jäkligt unikt...



Feline! Jag vet. Sockersött är det ju alla fall.



Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-16 20:02:04

Holy crap, om det krävs sju lager är det några för mycket... I övrigt håller jag med om att färgen trots allt var fin, men det måste ju gå att hitta en motsvarighet som har lite bättre täckning...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 21:00:10

Makeupoholic! Ja, eller så blir det som sagt ett lack för layering. Det kommer det nog funka bra som.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-16 21:53:21

Alltså helvete, jag är stum! sju lager?!!!! sanslöst. och så inte värt det, nej tacka vet jag calender girl;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 22:03:38

Emma! Ja, jag får nog omvärdera CG...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela