Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Awakening 2010

Publicerad 2010-09-04 12:46:33 i Nagellack - kollektioner,


Mummy May I är det lila glitterlacket i China Glaze Halloweenkollektion Awakening. Ett väldigt trist lack om jag får säga min mening. Grova glitter som trots att jag har tre lager överlack här ändå ser gropigt och gruffigt ut. Usch.

Mörklila med magentafärgade gitterkorn. Två lager lack och tre lager överlack alltså. Ändå inte slätt.


Ick-a-Body är ett kopparfärgat glitter som helt klart är betydligt snyggare än det lila. Det här krävde tre lager lack men överlevde med ett lager överlack och ytan är då inte helt slät men acceptabel.

Lacket får mig att tänka på bärnsten. Det är helt underbart fint i vissa vinklar men det är för tjockt för min smak. Jag tror det kommer funka som layeringlack över brunt eller guld eller orange.


Zombie Zest är ett olivgrönt lack med glitter som påminner mycket om It's Not Rocket Science från Orlys Cosmic Fx-kollektion. Det är lite gulare i tonen dock. Tre lager täcker och det är rätt slätt direkt så ett lager överlack funkar utmärkt. Det har alltså en annan, "tunnare", konsistens än de andra, grövre lacken. Helt klart favoriten i samlingen.

I vissa ljus får man se en liten aquablå flash men mest är det varmt olivgröna toner.


Kommentarer

Postat av: Helena/LipGlossBitch
Publicerad 2010-09-04 13:14:33

Ick-a-Body ser helt fantastiskt ut! De båda andra var inte riktigt vad jag väntat mig.

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-04 13:15:36

Var synd att Mummy May I verkar så gropigt, snyggt färg är det ju i alla fall. Jag fick hem mina i förgår och ser fram emot att testa dem men först ska jag ge mig i kast med Space cadet och Galaxy girl!

Så behöver man både It's not rocket science och Zombie zest?

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-04 13:23:59

Näää, nu är jag besviken på Mummy may I...beställa eller inte beställa? Tycker ändå den är snygg!

Postat av: krex
Publicerad 2010-09-04 13:49:28

åh, vad skönt, nu känner jag inte samma desperata känsla av att jag behöver beställa awakening-kollektionen. jag lär ju göra det i alla fall. säkert. men ändå. det känns inte som att jag kommer dö om jag inte får hem den längre ,D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-04 16:04:21

Trist på konsistensen på Mummy May I, jag gillar ju färgen! :/ Jag nöjer mig med It's Not Rocket Science av de gröna, använder inte färgen ofta nog för att ha båda även om det här också var snyggt :)

Ick-a-Body kan det bli ett köp av däremot, bärnsten känns lockande :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-04 16:30:12

De ser inte så kul ut faktiskt. Känns som om det finns så många vackrare glitter liksom...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-04 19:38:09

Helena! Ja, den är rätt cool! Den gröna är också himla fin, tycker jag, men den lila... nej...



Lina! Nej, du behöver inte båda. De är rätt lika. Jag hade nog inte köpt Zombie Zest om det inte vore för namnet...



Aila! Beställ INTE. Det är ett totalt värdelöst skitlack. Usch! Köp Zoya Mimi om du vill ha glitter.



Krex! De är inte värda pengarna. Inte egentligen. Men jag gillar namnen och kunde inte låta bli...



Zizzie! den var överraskande fin faktiskt. Gillade absolut den! Lite lik ett kopparglitter jag har från Lippmann kanske, borde nog plocka fram det, men då är detta så mycket mer prisvärt.



Emma! Nej, de är bättre i teorin än i praktiken.

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-09-04 19:51:27

Så trist att du inte gillade Mummy May I, jag har verkligen sett fram emot den, men nu misstänker jag att jag också kommer att bli besviken. Tråkigt! Det verkar vara svårt med de där mörkaste glitterlacken.



Ick-A-Body ser i alla fall jättefint ut, så det ser jag fram emot att få hem! Jag har redan beställt hela kollektionen, så nu är det ju som det är. Får se vad jag tycker...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-04 21:32:52

Mummy May I ser ju inte så skoj ut, men kanske köper jag den ändå eftersom namnet är så fyndigt. De andra två ska jag definitivt ha. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-05 08:01:21

Lina! Jag är superallergisk mot "chunky glitters", vill ha släta ytor, så har du inte samma problem med det kanske du kommer gilla den bättre.



Nailtastic! Ja, och vad sjutton, har man köpt två kan man ju lika gärna ha hela kollektionen. Då får man ju ett överlack på köpet alla fall... :D

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-05 12:46:48

Är CG överlack bra?

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-09-06 20:34:01

Omg vill ha allihop!!!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-06 20:34:24

Jag ovan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 20:45:47

Linda! Jag rekomenderar verkligen inte Mummy May I.

Postat av: saabi
Publicerad 2010-09-07 13:04:07

hej



var köper ni dessa lack, har inte sett de i sverige än??? nån som vill sälja om ni har ångrat köpet?? Jag köper CHINA GLAZE HALLOWEEN serien oavsett färg



nån som har koll på var man köper NAGELLACKSSTÄLL??


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela