Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cetuem 169

Publicerad 2010-09-27 17:58:35 i Naglar i blågrönt&turkos,



Dags för ett till av mina tre Cetuemlack att få visa sig. Det här är precis som #191 ett lack som det inte går att blenda ihop med de mixarkulor man fick med. Efter att ha kämpat med det i timmar gav jag upp och då är skimret fortfarande i en orörlig klump i botten, som ni ser på bilderna. Som den andra flaskan så är korken omöjlig att få i linje igen när man vill skruva igen flaskan. Men, där slutar likheterna.

Det här lacket har en tunn och fin formula och är alldeles utmärkt att lacka med. Om det här är rätt färg kan jag dock inte säga då jag inte kunde få skimret att sprida sig i lacket. Oavsett är det en attraktiv havsgrön färg som har underbar glaslik glans.


Det här är tre lager av lacket och en viss VNL ser man då men jag överlever det. Man tänker inte på det i verkligheten. Jag är väldigt förtjust i färgen faktiskt som verkligen är en underbar blandning av blått och grönt. Det är synd att det inte går att mixa ihop lacket på rätt sätt och jag hatar att korkarna inte kan vara i linje efter återförslutning men det här lacket kan jag alla fall använda utan att bli irriterad på seg formula och kass torktid. det här torkar helt normalt och är på alla sätt som ett lack ska vara. Nu hoppas jag det tredje lacket ut ska vara ännu bättre! ;D 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-27 19:47:56

Det ser verkligen underbart ut på dina naglar! Trist dock att det vägrar att blanda sig. Jag hoppade faktiskt Cetuem eftersom jag inte hade läst särskilt mycket positivt om märket.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-27 19:49:41

Kan man inte ta en tandpetare eller nåt att röra i botten med? Färgen är ju jättefin, men synd att gå miste om skrimret...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-27 21:46:05

Nailtastic! Ja, det är snyggt men jag önskar också jag hade hoppat dem. De är knepiga...



Ninni! Jag har skrapat i botten med en dotting tool i metall. Skimret är en hård kaka. Finns inget att göra.

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-09-27 22:11:49

Underbar färg! Men det verkar ju inte helt lyckat att det inte går att blanda lacket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-28 06:16:47

Roxcat! Nej, men det är hundra gånger bättre än det första jag testade!

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2010-09-28 10:43:59

Ooh, jag är svag för blågröna lack! Snygg finish ^-^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-28 19:20:49

Marika! Ja, det blev väldigt fint tycker jag. Som glas!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela