Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI William Tell Me About OPI

Publicerad 2010-10-18 21:44:37 i Naglar, vampy,


Första dagen på jobbet på nästan två veckor. Det ni! Och jag är så klart inte frisk än men jag orkar inte vara hemma längre. Man blir ju så vansinnigt uttråkad. Jag måste säga att trots att jag var otroligt trött och har hostat hela dagen så var det skönt att gå till jobbet. Skönt att träffa alla igen och få något vettigt att göra. Hurra för att jobba!! Jag önskar verkligen att alla skulle ha möjligheten att ha ett jobb som man trivs på och längtar till, som jag, för det är så viktigt. Nog med svamlande. Jag ville bara säga att jag är på gång igen, jobbar och har mig. Jag hade velat visa dagens naglar (Steel-etto med snygg dekor på ringfingrarna) men det går inte att fota i det dåliga ljus jag har när jag åker och när jag kommer hem. Kommer nog inte kunna fota imorgon heller så ni kommer missa den. Ni får trösta er med en swatch från i september på ett av OPI Swiss-lacken istället.

William Tell Me About OPI är ett av lacken från OPI Swiss collection som kom denna hösten. Det är en mörkt brunlila, lite äggplanteaktig färg som är mörkare på nageln än i flaskan. Varför? Jag har så pass många nästansvarta lack i samma färgton som den här så den hade gärna kunnat få vara två nyanser ljusare, eller en åtminstone, för att särskilja sig lite. Men färgen i sig är ju jättesnygg, jag menar inte annat.

Lacket är bra i konsistens. Det är lättmålat och det täcker väl med två tunna lager. Penseln bereder mig en del problem så jag målar lite hud också, irriterande nog, och färgen är svår att rensa bort med aceton på en nailartpensel, den biter sig fast i nagelbandskanterna. Annars är det inte mycket att klaga på. Det är snyggt men lite tråkigt. Zoya Casey är fortfarande min favorit vad gäller nästansvarta vamplack i krämformula.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2010-10-18 21:53:22

Ni som har superkolla på nagellack! jag är ute efter ett holografiskt nagellack, inte så dyrt och lätt att få tag på. Har varit och letat och stan men hittar inget

Postat av: Maggan
Publicerad 2010-10-19 05:52:59

Hej

Jag började följa din blogg för sminkningarnas skull så nu tycker jag det här har blivit en trist blogg, så mycket naglar, var är ögonen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-19 06:22:09

Emma! nej, jag kan inte tipsa om något lättillgängligt om du menar att det ska gå att köpa i butik. H&M hade tre hololack för ett tag sedan men om de finns kvar är jag osäker på. Lättillgängligt och billigt och köpt från en e-tailer är en annan sak. Då finns China Glaze på 8ty8beauty och de kostar under 3 dollar styck.



Maggan! Det är ju tråkigt att du känner så men inget jag kan göra något åt. Om du läser bloggen så vet du varför det inte blir några ögon just nu. Jag är sjuk. Sen är nagellack mitt intresse och det är min blogg så jag kommer fortsätta ha mycket nagellacksinlägg. Du kan alltid välja bort att läsa den här bloggen om den är trist. Det finns så många sminkbloggar idag som visar ögon idag att du säkert kan fylla din tid ändå.

Postat av: Maggan
Publicerad 2010-10-19 11:23:45

Det jag menar är att jag saknar dina ögonsminkningar för dom var inspirerande och jag tänkte att du kanske hade lite ögon på lager också

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-19 13:29:30

Snyggt, men synd att det blev mörkare... hade velat ha det som det är i flaskan!



Förresten, lite kuriosa, har du sett att OPI gjort en ny minikollektion som består av Go Goth-lacken??



http://www.lookfantastic.com/nailcare/opi-nailcare/gifts-and-packs/opi-mini-colour-couture-collection-4-products.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-19 17:35:16

Maggan! Lagret dränerades under sommaren och jag har knappt sminkat mig sedan maj. Just nu är jag inte intresserad av ögonskuggor och smink så det finns ingen depå. Kanske några få inlägg kan finnas men jag är inte sugen på att leta rätt på dem och göra i ordning dem. Emma får stå för sminket. En kommentar om att man saknar inspirerande inlägg känns ju mer motiverande för mig om man vill att jag ska göra något speciellt, men blir jag stämplad som trist då känns det jäkligt onödigt att försöka ändra något för en läsare. Speciellt som intresset för ögon har sjunkit i och med att en majoritet av läsarna vill se naglar, kommenterar de inläggen och alltså gör så att det är roligare att lägga ut sådana.



Andrea! Jag håller helt med. det hade gärna fått behålla färgen från flaskan. Nej, jag hade inte sett att de gjort om den mini-serien. Min var coolare, med spetsarmbandet! ;D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-10-19 19:19:36

Färgen är ju egentligen långt ifrån unik, men jag blev ändå helt kär i William Tell Me About OPI, det är så himla snyggt! Måste lacka med det snart igen! :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela