Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Misteltoe Kisses

Publicerad 2010-11-16 20:24:00 i Naglar i grönt,


Yay! Sista swatchen av jullacken från China Glaze! Det är en härlig kollektion men faktum är att jag längtar efter att få visa lack från lite andra märken också. Fast jag måste säga att kollektionen är både omväxlande och vacker.
Som ni kanske minns så skrev jag i inlägget om Mrs Claus att jag dragit mig lite för att prova de båda glitterlacken ur den här kollektionen (jag räknar inte Party Hearty för den går ju i princip inte att använda på egen hand) eftersom jag var rädd att det skulle bli så många lager av dem. Det blev det inte utan båda klarar sig med två strykningar över nageln. Fantastiskt!


Misteltoe Kisses är en vacker, sval grön med mer färg än man tror när man ser flaskan. Den blir rätt mörk i basen och så ljusas intrycket istället upp av det vackert mintgröna glittret. Glittret är ljuvligt gnistrande och lacket ger ett fantastiskt fint intryck på nageln. En färg som dessutom inte känns begränsad till julen, det här glittret kan man ju ha året runt!

Jag är mycket förtjust och kan inte säga annat än att det här lacket är en vinnare i kollektionen. Det är dessutom inte alls så rufft på ytan som man kan tro när man ser hur glittrigt det är utan klarar sig rätt bra med ett lager överlack. Hänförande alltså, på alla sätt!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-16 21:01:14

Jättefint! Och det är verkligen fantastiskt med bara två lager!

Postat av: B R O W N S U G A R
Publicerad 2010-11-16 21:15:31

Snyggt! :) tänker på en julgran när jag ser detta :D hihi

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-11-16 21:34:23

Jag tycker absolut att det här är det bästa av lacken i kollektionen även om flera av de andra också är fina. Det här är unikt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-17 06:22:39

Kerstin! Visst är det otrokligt bra!



Brownsugar! Jag älskar det! Ett otroligt vackert lack!



Kajalen! Det kan absolut vara det jag gillar bäst i kollektionen också. Ett fantastiskt lack!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-11-17 08:23:50

Väldigt fint och väldigt speciellt :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-11-17 14:59:27

åhhh!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-17 17:11:16

Honi! Ja, den är superfin!



Linda! Ja!!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-17 21:48:39

Åh, jag vill verkligen ha det här men det var slut på både TransDesign och 8ty8 när jag skulle beställa några fler lack från kollektionen. Suck ... Det är ju så vackert.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-18 06:11:42

Maja! Hoppas du får tag på det för det är verkligen kollektionens stjärna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela