Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Mrs Claus

Publicerad 2010-11-13 12:02:54 i Naglar i rött,


Jag måste säga att jag dragit mig för att testa både det här och Misteltoe Kisses från China Glaze julkollektion Tis the Season to be Naughty or Nice. Jag trodde de skulle vara väldigt transparenta och kräva väldigt många lager för att funka på egen hand. På blogg efter blogg har jag dock sett vackra bilder och läst hänförda recensioner så denna lördagförmiddag beslöt jag åtminstone swatcha dem och se om jag också skulle gilla dem.


Gjorde jag det då? JA!!! Mrs Claus är precis så underbar som alla andra sagt. Det här är två lager och det är ingen VNL som syns i verkligheten och det gnistrar och glimmar och är jättefint! Att det för mig är mer vår och sommar i färgen än jul spelar ju ingen roll. Det är superfint och skulle kanske kunna ta sig in på min topp fem av rosa lack. Eller vadå kanske, nej, den är med på den listan!

Här ser ni det utan överlack eftersom det bara var en swatch. Det blev ändå inte så skrovligt och ojämnt på ytan som jag trodde utan känns relativt slätt när man rör det. Det torkar dessutom fort. Jag är imponerad!!  Det här är så himla värt att äga!

Jag vet inte vad mer jag ska säga. Den här är värd hypen. Så mycket bättre och finare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-11-13 12:31:54

WOW! Superläcker! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-13 12:54:11

Josephine! Visst är det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-13 13:13:39

Det ser verkligen fint ut!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-11-13 13:39:07

Visste att du skulle gilla det. Det som jag tycker är konstigt, men positivt konstigt, är att det är så slätt. Sugar plums var med skrovligt än det här och det här har ju så mycket mer glitter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-13 15:19:19

Kerstin! Det är fint!



Kajalen! Ja, visst är det konstigt! Jag har också reflekterat över det.

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-13 20:34:37

Det är verkligen mkt finare än jag trodde! Tror nästan jag kommer beställa det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-13 20:38:43

Maja! Visst är det mycket bättre än man kan tro när man ser det i flaskan! Du blir nog inte missnöjd.

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2010-11-14 13:53:55

Wow! Som geléhallon! :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-11-14 15:26:41

Har gett mig till att beställa detta från 8to8beauty, hoppas det ska fungera bra! CG:s julkollektion verkar ha varit extra lyckad i år.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-14 16:05:15

Marika! Ja, det är lite godisaktigt!



Vikab! Du kommer inte bli besviken på 8ty8. De är bäst!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela