Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tre favoriter i rött - nagellack

Publicerad 2010-05-04 16:06:03 i Sminkan och Emmas favoriter!,

Det var ett tag sedan vi hade ett gemensamt inlägg med våra favoriter så jag och Emma beslöt kicka lite liv i den kategorin nu när vi har röd temavecka. Ni vet ju att Emma är en stark förespråkare för de röda skimmerlacken. Hon talar sig alltid varm för dem och hon har lockat mig att köpa åtminstone två favoritlack, OPI Pretty at the Premiere och OPI Bastille my Heart. Sen är ju inte jag direkt den som bangar ett rött skimmerlack annars heller. Jag insåg att jag äger en del när jag gick igenom lacklådorna. Jag fyller utan problem två nagelhjul med röda skimmerlack vilket ärligt talat överraskade mig lite. Något annat som överraskade mig var hur olika de faktiskt är när man tittar på dem. Nog tal om det. Ni ska få se våra tre favoriter för dagen. Först ut är Emma.

Emmas tre röda nagellacksfavoriter

Min första favorit var inte svår att välja, det blir Pretty at the Premiere från OPI. Pretty at the Premiere har varit min röda favorit ändå sedan jag testade den första gången och det är dessutom mitt favoritlack från OPI. Det här lacket täcker bra med två lager och har en underbar djup ton och ett alldeles ljuvligt skimmer, en klar favorit alltså.

Min andra favorit visade jag upp här på bloggen för inte alls länge sedan och den fick då väldigt många anhängare. Inte alls konstigt för Enchanting Red är verkligen förtrollande vacker och är dessutom ett fantastiskt bra lack. Jag målade med två lager men jag tror att man hade kunnat får det snyggt med ett lager också, även om färgen nog hade blivit lite ljusare då. Pretty at the Premiere och Enchanting Red är för övrigt två snarlika lack. De är ungefär lika mörka och har samma ton. Det framgår inte riktigt på bilderna, men ni får betänka att ljusförhållandena är olika och det är väldigt svårt att fota röda lack med bra resultat. I alla fall, de har både en underbar färg och ett ljuvligt skimmer så jag kan inte bestämma mig för en favorit. Dock är de enligt min bedömning så pass lika att ni inte behöver dem båda, skillnaden är nämligen rätt minimal. Pretty at the Premiere utgick dock ur sortimentet för rätt länge sedan så vill ni ha ett av dem så förslår jag att ni satsar på Enchanting Red.

Ytterligare ett rött skimmerlack från OPI. Kan ju verka tjatigt, men vad ska jag säga. OPI är fantastiska på röda lack och jag älskar mörkrött skimmer, end of discussion. A Ruby For Rudolph skiljer sig i alla fall från de övriga två genom att det har en ljusare ton och innehåller betydligt större skimmerpartiklar än de övriga två. Dessutom har det lite sämre täckförmåga, det kräver tre lager för att bli bra. Jag tycker dock att det är helt okej att måla tre lager för det är så vackert på. Ett ursnyggt rödskimrande lack som jag tycker kan bäras året om, inte bara till jul som namnet antyder.




Sminkans tre röda nagellacksfavoriter
Dags alltså för ännu ett av våra inlägg med tre favoriter i rött. Den här gången är det nagellack och jag ska säga att det var otroligt svårt att välja. Det slutade med att jag fick måla upp alla mina röda skimmerlack på nagelhjul för att verkligen kunna bestämma mig. Först hade jag tänkt att ta de tre jag använt mest, det vill säga Pretty at the Premiere, A Ruby for Rudolph och An Affair in Red Square. Alla OPI-lack. Det hade jag kunnat göra, så klart, men efter att jag målat upp dem alla på hjulen så tänkte jag att jag skulle vara lite vild och välja Isla istället för PatP eftersom de är väldigt lika och Emma säkert väljer PatP. Skillnaden på dem är inte jättestor men Isla är något kallare i tonen. Jag tvivlar dock på att skillnaden skulle synas speciellt mycket ens om man bar dem på varannan nagel. Seductive Red valde jag istället för a Ruby for Rudolph för att få en annan typ av röd med på listan och för att A Ruby for Rudolph är på Emmas lista.  Sen kan jag säga att jag har ett annat lack som jag bara hunnit prova på hjulet, China Glaze Thunderbird, som kanske kan peta bort någon av dessa från toppen efter att jag hunnit prova på riktigt. Än så länge behåller jag dock min gamla favorit An Affair in Red Square på listan. Nå, låt oss se på dem jag valt idag en och en.

Nubar Seductive Red är en kall, lite rödbetstonad röd som ni här ser med två lager lack. Den är underbar att lacka med och har rätt nyans för mig som föredrar den kalla röda i de flesta fall. Kanske lite för bjärt för alla tillfällen, men absolut läcker! 

Zoya Isla är ett mer neutralt rött som svartnar ut mot kanterna i vissa ljus. Lättlackat, underbar glans och nästan identisk med Pretty at the Premeiere. Det här är ett lack man inte kan tröttna på och som kommer vara lika snyggt på mina fingrar när jag är pensionär. Klassiskt!

OPI An Affair in Red Square är den varmaste av mina röda favoriter. Säga vad man vill men om OPI kan göra något så är det röda lack. Det är OPI som står för flest röda i min samling och de är alla vackra och bra. An Affair in Red Square är med på min topp 20 lista för det är ett lack som gör mig glad varje gång jag bär det. Energisk färg med underbar glans!

Om ni undrar varför inga krämlack är med på den här lilla topplistan så beror det på att om jag måste välja bara tre röda lack är jag faktiskt mer förtjust i skimmer. Låt mig ändå påminna om Zoyas underbara, klarröda krämlack Alix. Den är min favorit i kategorin röda krämlack.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-04 16:35:06

Vilka fina röda!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-04 17:12:41

Jag ÄLSKAR röda lack! Av dessa skulle jag helst vilja ha Enchanting Red och Seductive Red :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-04 18:15:40

Av dessa gillar jag Enchanting Red bäst - den är uuuunderbar! Ser ut som sammet.

Postat av: adk
Publicerad 2010-05-04 20:11:39

zoya isla var hett, sminkan!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-04 22:16:44

Alla sex ser riktigt fina ut! Jag blir allra mest sugen på OPI An Affair in Red Square, men det är å andra sida väldigt likt mitt älskade Jag-u-are...

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-05 00:17:09

De 2 första var grymt snygga...lite julfeeling på dem tycker jag :)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-05 00:57:03

Isla fra Zoya er noe nær perfeksjon.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 06:12:38

Sanna! Visst är de! Det finns så mycket vackert bland de röda lacken!



Zizzie! Jag vill också ha Enchanting Red! Det är den enda jag inte har av dessa sex lack. Emma säger dock att jag inte behöver den för jag redan har PatP och de är väldigt lika. Jag vet inte.... Jag behöver kanske ändå.



Nailtastic! Visst är det så. Jag älskar de bilderna på lacket. Otroligt fint!



adk! De är alla fina!



Kerstin! Det är så härligt klarrött så man blir glad av att titta på det. brukar bära det till jul.



CC! Röda lack kan ge en liten julkänsla. Sen är det fantastiska bilder som Emma tagit av dem. Hon kan verkligen fota rött.



Sexy Sadie! Ja, verkligen! Det är enastående vackert! Men alla de här lacken är det så jag skulle inte kunna välja ett.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela