Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Alix

Publicerad 2008-08-30 22:32:10 i Naglar i rött,


Efter att ha hamnat i julstämning efter duschen och insmörjandet med Vanilla Fling så fortsätter vi här den inslagna stigen och väljer tomterött! Tillåt mig presentera de röda krämlackens drottning! Zoya Alix från Vibe-kollektionen!
Den slår systern Asia med hästlängder! Den slår alla röda krämlack jag någonsin provat med hästlängder! Detta är det röda krämlackets absoluta perfektion!

Det ni ser på bilden är ett lager lack. Ett enda. Inte överdrivet tjockt heller. Man kan ana tipplinjen på bilden men det gör man inte i verkligheten. Inte alls. Ett enda lager lack! Säg inte annat än att det är enastående!


Inget rött krämlack kan bli bättre än så här om det inte skulle komma spingande när man visslade, lägga sig själv på nageln och försvinna därifrån utan diskussion med en enkel tillsägelse. Av traditionella lack kan man inte hitta bättre produkt. Eftersom det räcker med ett lager torkar det fort. Personligen gillar jag Zoyas penslar. Det är inget överlack på bilderna så man behöver inte ens det om man inte vill. Lacket är en dröm!

Ni ser att det är ett par nyanser mörkare än systerlacket Asia? Asia på tummen då, så klart. En ännu bättre färg med andra ord, då den är mer neutral i basen än Asia. Asia upplever jag som lite orangeaktigt röd, men på skärmen just nu ser det rosa ut. Hmmm... Men det är ett lager utan överlack av båda.
Hittar ni Alix och gillar riktigt röda krämisar så måste ni slå till. Det här är ren magi på flaska!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-08-30 23:40:43

Riktigt riktigt snyggt, jag älskar röda crèmelack!! Vilken färg, och vilken lyster!

Postat av: M
Publicerad 2008-08-31 00:47:17

Måste bara säga, appropå kommentaren om din sminkning längre ner i bloggen; jag tyckte din guldiga ögonsminkning var så snygg att jag var tvungen att beställa hem prov på samma skugga! Älskar färgstarka sminkningar, och det är jättekul att få inspiration.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-08-31 00:53:41

Wow! Det här lacket vore perfekt åt min mamma! Hon älskar röda lack och är alldeles för lat för att lacka mer än ett lager. Tror det här kan bli årets julklapp åt henne :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-31 02:57:03

Åh, den var ruskigt fin! Extra fin när man vet att det bara är ett lager. ;) Och det är inte själva hållbarheten jag har problem med med Zoya egentligen.. Jag vet nog inte ens vad det är om jag ska vara ärlig, men jag trivs inte riktigt med deras lack. Förutom kotori över svart, för herregud vad det är snyggt!



Och förresten; Agena landade i fredags! TACK!

Postat av: Badis
Publicerad 2008-08-31 08:21:55

Klassiskt och vackert! Vilken färg med ett lager!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-31 09:29:36

Riktigt rätta röda nyansen, supersnyggt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-31 09:53:38

Men va, jag har ju redan röda krämisar! Fast kanske inget som det här, då! Typiskt! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-31 11:44:19

Oj jisses så läckert!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-31 12:29:51

Ja, jag får bara ut ett ord just nu, eller två: Helt perfekt!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-08-31 12:48:43

BEDÅRANDE! Var kan man köpa Zoya?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 13:51:35

Makeupoholic! Jag älskar det!



M! Åh, vad härligt att höra! TACK!



Ika! det kommer vaa perfekt till henne! Det är det bästa röda någonsin!



Chaosophia! Varsågod! Och jag kan föreställa mig att du blir putt på zoyas seghet. Tendens till cuticle drag... Eller?



Badis! Eller hur! Det är tjusigt!



Monica! Jag älskar det! Det är verkligen rött och dessutom bra att lacka med!



RQ! Jag är beredd att göra mig av med röda krämisar för den här tar deras plats i min samling! :D



Linda! Ja! Och tänk dig den till en retrolook!



Johanna! Håller med! Helt perfekt!



Anonym! Man kan köpa Zoya på Nail de Royal, beverly Beaute eller, som jag nu, på Sparkling Nails by Jewel på Ebay.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 13:52:01

Ah, dte här var faktiskt riktigt vackert... efter din lyriska beskrivning tror jag att jag måste göra ett nytt försök med ett rött cremelack... Den ser fantastikst fin ut, den hamnar på önskelistan:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 13:55:38

Emma! Om man gillar rött och gillar kräm så är det här det bästa man kan få! Frågan är om det är din grej? Bodde du lite, lite närmare skulle jag bjuda hem dig på lack-fest! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-31 18:01:38

Grymt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 18:46:18

Sanna! Du anar inte vad jag är glad över det här!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-31 19:54:01

Nja, det var min grej... det var min grej bväldigt mkt i gymnasiet, men jag har nog ändrat stil sen dess... fats jag kan ju fortfarande använda rött läppstift, så jag tror nog att jag ska göra ett försök... Det är ju väldigt klassiskt och tjusigt, och jag gillar klassiskt och tjusigt... Och gillar jag dte inte kan nmin kompis få det, röda krämlack är hennes grej i allra högsta grad...



Åh lackfest, vad kul det låter! Jag hade garanterat tackat ja:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 20:32:28

Emma! Ska man ha ett enda rött kräm så är det detta!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-31 20:57:36

Mmm en retrolook med detta, yum yum!! Det lutar åt att jag måste ha lite Zoyalack tror jag bestämt ;o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-31 21:31:45

Linda! Ja, man måste nog ha några i alla fall. Den här och Nina! ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-01 11:09:30

Lite av segheten är det nog, men problemet för min del är nog att de lacken jag testat känts rätt platta på något vis. Yasmene är väl det enda som inte krävt mer än två lager också har jag för mig.. Det spelar in! Och så chippar det efter två-tre dagar. Sällan jag har en manikyr så länge förstås, men jag önskar mig något bättre.

Brukar alltid köra med CNDs bas- och topplack. Är nog bara Essies lack som INTE gillat det, eller så är det något annat fel på Essie, heh.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela