Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Being on the A-list

Publicerad 2010-05-29 14:30:52 i Naglar i gult,


Så, då var naglarna omlackade efter mitt förmiddagsshoppande och nu har jag underbara Being on the A-list på fingrarna! Yay! Vilken härlig färg! En ganska mörk gul nyans utan neonvibbar eller pastellighet, bara illande, knallande 70-tals gul! Jag minns den här färgen så väl från min barndoms plastprylar!


Två lager lack på bilderna. Det är lite tjockt så tunnare lager hade så klart varit bättre men jag var lite ivrig och snabb. Fick ett katthår i så klart, som jag drog bort sen så det bubblade sig lite på ringfingret, men jag bjuder på det. Jag är ju aldrig särskilt prydlig och perfekt på mina nagelbilder.

Being on the A-list verkar rätt nytt på H&M och det låg drivor av den vid kassorn i min lokala butik alla fall. 39.50 är ett väldigt bra pris tycker jag för lacket är absolut inte dåligt att lacka med. Det känns dessutom som en lite annorlunda gul mot mycket annat vi sett den här säsongen. En riktigt rolig sommarfärg!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-29 15:58:34

Jag vet att jag är dum nu, men denna får mig att tänka på att gult är fult. Förlåt... Cool men inte snygg.

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-05-29 16:21:28

jag som ääälskar gult och gärna lite så här mörkgult liksom! Lovely, it´s a must!:)

Postat av: adina
Publicerad 2010-05-29 16:58:07

gud vad snyggt!

jag hittar aldrig dom dära nagellacke p H&M :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 17:26:37

Emma! Du är så konservativ. :D



Basteth! Ja, den är helt klart ett måste i lackgarderoben! Underbart roligt lack! Yay för H&M!



Adina! De hängde både bland lacken på kosmetikavdelningen och låg i en låda vid kassan på mitt H&M. Just det här har precis kommit så det kan ju vara så att det inte varit uppackat i din butik än.



Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-29 17:29:57

Väldigt fin gul! Påminner den kanske lite om Happy Go Lucky?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 17:31:56

Nailtastic! Det får vi se när jag väl får hem Happy go Lucky som du frestade mig så svårt med att jag lade en beställning... :D



Postat av: Emelie
Publicerad 2010-05-29 18:04:34

Jag köpte den idag! Jag är inte så förtjust i gult på naglarna, men jag hade inget klargult krämlack så det kändes som att jag behövde det. Funderade även över det nya gråa och det mörkt ceriserosa men kände att de inte var tillräckligt unika.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-29 19:19:48

Åh, superfin gul färg. Har länge sagt att jag måste till H&M och inhandla några lack (Speciellt det där fina guldiga). Tror det här hänger med också faktiskt!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-05-29 20:15:42

Den är så grymt snygg, gult är fint! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-29 22:12:58

Jag är inte mycket för gula nagellack (får mig att tänka på folk som petar sig i öronen och får vax på naglarna, hihi), men jag skulle gärna ha ett par träskor i den färgen, det hade varit nåt det!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-29 23:39:53

love yellow polish ^^

It smells summer and sun ;)

xoxo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-30 08:04:34

Emelie! Visst behöver man ett klargult! Jag insåg precis att det här är en bättre version av mitt Nubar Hot Yellow. Jag är mycket nöjd med mitt köp!



Honi! Klart du ska! H&M har ju både bra och snygga lack och det här är en riktig färgklick!



Josephine! Ja! Det är jättefint!



Ninni! Hahahaha! Det var roligt sagt! Öronvaxgula naglar har jag alltså nu! Nej, jag förstår hur du tänker men gult är kul ändå för det är så annorlunda från andra färger jag bär.



Liloo! Yes! It's like sunshine in a bottle!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-30 12:43:13

Inte min färg men himla läcker ändå :)

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-05-31 02:40:14

Ibland gör HM mig förbannat glad, som exempelvis när de ger ut budgetvarianter på heta färger. Som denn, jag har letat efter en icke-neon gul så länge nu.



Men, ibland gör HM mig bara förbannad, som exempelvis när de inte har de nagellack som andra HM har. Mitt lokala HMs kosmetik är illa och fast i 2008.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-31 05:59:59

Zizzie! Efter att ha sjunkit så djupt i nagellacksberoendet som jag behöver man färger som inte är ens förstahands val för att känna att man har något nytt. :D



Lisa! Ja, så kan det vara ibland. Du får klaga på dem! Hittar du inget så kan jag langa ett på posten åt dig. :D

Postat av: ellie
Publicerad 2010-05-31 06:10:21

Fint det blev!:P

Postat av: Alicia
Publicerad 2010-07-06 09:34:44

Riktigt coolt!! älskar färgen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela