Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Mesmerize igen

Publicerad 2010-03-02 21:46:09 i Naglar i blått,

Hej alla läsare som nu ser på bilden nedan och tänker "Vad fan? Har hon solsemester den där Sminkan?" Svaret är nej. Jag har lika mycket snö att tampas med som alla ni andra. Men, jag har ett arkiv! I arkivet dolde sig detta budskap om annalkande sommar! Från augusti kommer nu en hälsning alltså! Njut av lite sommarbilder!

4/8 2009
Mesmerize från Essie är ju ett av mina favoritlack i blått. Jag älskar det! Klart, rent blått i krämig finish!
Jag har till och med haft en backup på det här lacket, men den blev sedan del i Puritys vinst från Tutorialtävlingen, och det är faktiskt bra det för jag tror Purity kommer älska det hon med! ;D

Det är otroligt lättlackat, torkar snabbt och har fantastisk glans. Här ser ni ett lager lack som jag bar innan jag nailartade min ena nagel till finska flaggan och åkte på semester till Finland. Det är den vackraste blå man kan tänka sig. Något mörkare än sommarhimlen men samma klarhet. Fantastiskt fint! Håller gör det också i åtskilliga dagar, så önskar man en manikyr som sitter i flera dagar är det här ett bra lack att välja. Det har faktiskt inte några dåliga egenskaper jag kan komma på. Essie imponerar sällan på mig, men Mesmerize är ett undantag. Köp det om du älskar blått! Eller, om du är inspirerad av detta, köp det flaggblå från Depend som är väldigt likt i färg och glans men kostar en fjärdedel av Essies lack. Sen får man ju mindre i flaskan också, så klart.

Kommentarer

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-03-02 22:10:12

Ah, härligt lack och härligt med sommarbilder =)

Postat av: Karoline
Publicerad 2010-03-02 23:03:06

Det där var inte helt fel

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-03-03 00:14:22

Emma: HAHAH, nu förstod jag frågan lite bättre!



Alltså när jag blev sminkad där en gång så blandade dem foundation, Skin Serum och Wonder powder, och jag tyckte det blev jättefint, fick en fin lyster å jag såg inte alls ut som en glansboll. Sen ville ja ju att de skulle highlighta ganska mycket för de gillar jag :D Så jag tror helt det beror på mängden man tar, hur skimrigt det blir.

Postat av: Doolallymakeup
Publicerad 2010-03-03 00:15:34

Härlig blå färg :D såg en ny färg (tror jag) från Hm's nagellack idag som också var en härlig blå färg :) man blir helt glad utav bilderna :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-03 09:09:40

Maria! Visst är det härlgt med lite sommar mitt i vintern!



Karoline! Man längtar ju nu efter sommar och sol. Men sol har vi idag alla fall!



Doolally! Ja, jag tror också det finns en liknande blå nu från H&M. Jag älskar den här sortens blå. De är underbara!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-03 15:41:46

Jag vill ha sommar nu!! Och gärna Mesmerize också, det ser tokfint ut!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-03 16:02:41

åh va vackra bilder!!!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-03-03 17:50:06

Sommar! :D Underbara bilder och läckert lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-03 20:00:12

Kerstin! Det är tokfint!



Linda! Tack!



Josephine! Ja, visst är bilderna söta att se så här års!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela