Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Mesmerize

Publicerad 2009-03-12 16:23:46 i Naglar i blått,


Essies flaggblå nagellack Mesmerize pryder just nu mina naglar. Vilken höjdare!

Färgen är lysande blå. Det är lättlackat och det täcker med ett, lite tjockare, lager. Jag är verkligen nöjd! Det här kommer höra till mina favoriter! Tidigare lack jag provat från Essie har inte imponerat, men det här hade alla fördelar och inga nackdelar. Perfekt!

Det kladd jag har på lillfingret är ett försök att vara kreativ med mina nailart lack. Bortse gärna från det. Jag är ingen Nail Design-Therese eller Alexlyndra...

Ser ni hur härligt blått det är! Jag tänker på smurfarna när jag ser det. Inte för att jag någonsin varit speciellt intresserad av smurfarna, men detta måste ju vara på kornet den blå de var i?
Om ni gillar blå krämlack är detta ett av de bästa, kanske det allra bästa, jag någonsin provat. Som sagt, ett lager ger full täckning, det kladdar inte, det pölar sig inte, droppar inte eller rinner. Det flyter ut som en dröm! Penseln är pytteliten och smal, något jag gillar för det ger kontroll. Breda penslar är besvärliga då de ibland är bredare än själva naglen. Här får jag i alla fall dra två drag med penseln på de flesta naglarna vilket ger bättre anpassning till nagelns form.
Ett lager alltså! Perfekt!

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-12 16:40:59

Ursnyggt lack!

Postat av: ba(D)is
Publicerad 2009-03-12 16:45:11

Nej jag vill ha!!!!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-12 16:50:59

Kerstin! Det är det!!



BADis! Så klart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-12 17:27:33

Men hurra vad kul att Essie överraskar oss! Kommer nog inte köpa det iofs, är ju mer en skimmertjej, men det var fint iaf. Och smurfigt:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-12 18:11:21

Vilken härlig blå! Jag tycker din design blev jätte snygg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-12 19:48:14

wooza!!! jälklar vad snyggt det är!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-03-12 19:55:44

Men sötnos! Du är ju för söt! Jag tyckte iallafall att din design var fin och livade upp naglarna. Lacket i sig var ju helt fantastiskt snyggt. Perfekt blå. Hmmm.. sugen? jag? neee?! Bara väldigt...väldigt.... mycket... :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-12 19:55:50

Emma! Det hä rockar arslet av alla andra blå krämlack jag någonsin provat! Jag är lycklig!:D



Alex! Ja, det blå är underbart!



Sanna! Visst är det! Det är sååååå snyggt!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-03-12 20:21:11

Snyggt! (Fast aningen mörkare än smurfblått tror jag.) Väldigt mycket glans dock, men det är kanske överlacket?

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-03-12 21:09:32

riktigt fint lack, och jag gillar verkligen att du alltid tar flera bilder på lacken! :)

Men skulle du kunna jämföra Mesmerize med China Glaze's Secret Periwinkle? Jag vill veta hur lika de är

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-13 07:30:36

Therese! Ja, du bode ha detta!



Mimmi! Nej, jag använde Poshé som är ganska snabbmattat. Om du förstår hur jag menar.



Sandra! De är väldigt, väldigt olika. Inte ens i samma division. Secret P har lavendeltoner, alltså lite lila i sig, oc är en pastell. Detta är en knallblå färg. Som Apolivas handkrämstub. Inte ens nära alltså.

Postat av: Natteli
Publicerad 2009-03-13 11:14:58

Jag tyckte ditt lilla "kladd" på lillfingret vart super bra och det bröt av det blåa på ett väldigt snyggt sätt! :D

Postat av: Maria
Publicerad 2009-03-13 12:15:46

Vad roligt att du äntligen hittade ett Essie som imponerade på dig! :D Det är verkligen BLÅTT! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-13 15:14:00

Natteli! Tack! Kul att du gillade det lilla kladdet!



Maria! Visst är det kul! De tre jag provat innan var verkligen inte roliga, men detta! Kalas!

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-03-14 16:13:08

Jaha, okej, jag trodde inte att de var såpass olika.. Men då vet jag det iaf! :)

(skrev fel bloggadress i förra kommentaren)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-14 16:16:30

Sandra! Nej, de är väldigt olika. Inte lönt att swatcha på naglarna alla fall. Vill du väldigt gärna kan jag fota flaskorna, men inte idag. Det är redan för mörkt.

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-03-15 00:59:04

Nej tack, det är nog inte nödvändigt


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela