Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bianca

Publicerad 2010-03-08 19:45:12 i Boktema 2010,

Här kommer min tolkning av veckans boktema Evernight. Jag brukar anstränga mig när det gäller vampyrtemana att inte göra en rätt upp och ner svartröd sminkning med rött i inre vrån och svart i yttre, då det känns lite uppenbart. Nu var det dock länge sen jag gjorde en sån sminkning och dessutom hade jag en ny röd skugga, Fox från Gosh som jag hemskt gärna ville testa. En helt vanlig sminkning i svart och rött denna vecka alltså, men jag tycker inte att det gör ngt alls, jag är faktiskt väldigt nöjd. En liten strasstår fick smyga sig in för att bryta det traditionella dock, men inte heller den är något nytt påfund. Jag målade röda blodtårar r som ni kanske minns. För det är ju såklart det den lilla röda tåren ska föreställa, en bloddroppe, då vampyrer i de allra flesta utsagor gråter blod. Sen har jag faktiskt inget minne av att vampyrerna i boken skulle gråta överhuvudtaget, men den lilla blodtåren får vara med ändå, för jag tycker den är söt och en blodtår får det ju att kännas så mycket mer vampyriskt, eller hur?

 


Den svarta blomman jag har i håret har dock en betydligt starkare koppling till boken. Bianca och Lucas (jag har skrivit Bella och Edward tre gånger nu, och nej böckerna är inte särskilt lika) är nämligen inne i stan där de i en antikvitetsaffär finner en otroligt vacker svart gnistrande blomma, en riktig antikvitet, och dyr. När Bella, förlåt Bianca hör vad den kostar sjunker hennes hjärta men Lucas halar chevalierskt upp sin plånbok och förklarar lugnt för Bianca att inga fattiga studenter kommer till Evernight Academy. Så Bianca får sin svarta gnistande blomma, fast i hennes fall är det en brosch, en brosch som hon ständigt bär som ett slags maskot. I mitt fall är det en hårblomma, men den är ju svart och gnistande och det passar ju fint eller hur?


Hyn

Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performance Cream Foundation Special CF 11

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: GloBlush Sunset
Ögon
Ögonbryn: Clarins brynpalett, den mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: Gosh Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige
Ögonskuggor: GOSH Effect Powder Fox och Collistar Nero Silver

Highlighter: Brite Bird Mig Mean Yellow Dog

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Imju Fiberwig

Lösögonfransar: Ardell 111

Läppar
Läppglans: Givenchy Mirror Lipstick 715

 


Jag började med en bas av GOSHs vattenfasta skugga i stick, en mycket trevlig bas. Därefter applicerade jag röda Fox på inre halvan av ögonlocket, den svartglittriga skuggan på den yttre halvan och applicerade highlighter ifrån Brite Bird. Svart eyeliner, kajal, mascara lite skugga under ögat och rejäla lösögonfransar så var ögonsminket klart. Resten av ansiktet fick förbli rätt neutralt med endast lite brunt rouge under kindbenen och en mycket ljus mun. Det var min tolkning av Evernight det. Visst är Fox vacker?! Jag kan inte sluta titta på den skuggan, det är banne mig min vackraste röda! Och ni vet att jag älskar röda skuggor. Tänkte lägga upp en swatch på alla mina röda någon dag, men jag måste bli lite friskare först, är så förkyld just nu att jag vill kladda så lite som möjligt med sminket. Röd swatch kommer dock…

Kommentarer

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-08 20:03:39

Snyggt Emma!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-08 20:09:21

ÅH men så snyggt, absolut en av dina topp 10!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-08 20:21:22

ewe: Tack hjärtat:)



Linda: Tack! jag håller helt med dig helt faktiskt, är otroligt nöjd med denna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-08 20:29:58

Otroligt tjusigt! Du är så vacker och den röda skuggan är helt underbar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-08 20:34:14

Sminkan: IIhhhh, tack! ja visst är den! Helt lovely, älskar Fox!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-03-08 20:41:05

Du passar så bra i den röda skuggan och så snyggt du har lagt den. Detta måste jag prova någon dag men jag anar att en röd skugga inte skulle göra sig lika bra på mig.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-08 21:12:09

Väldigt snyggt Emma. Som vanligt är du ursnygg och du klär galet bra i den lite knepiga ögonskuggefärgen rött. Verkligen häftig röd färg "Fox".

Postat av: sandra
Publicerad 2010-03-08 21:12:20

coolt!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-03-08 21:38:11

Glad du har oppdaget Gosh.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-08 21:47:24

Pamsan: Tack! Jag älskar ju verkligen röda skuggor. Men tycker det vore kul att se på fler! om du testar måste du visa!



Fru Choklad: tack så mkt snälla rara du! ja jag tycker rött ät finfint och faktsikt klädsamt, om än lite knepigt. Fox är alldeles ljuvligt underbar!



sandra: Tack!



Sexy Sadie: det är jag med! Har du mkt smink från dem?

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-08 22:04:18

åh emma detta var kanon snyggt! super fin röd skugga!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-08 23:20:56

oh la la sån het och mörk sminkning ^_^ hihi tycker att du tonat in de super fint in i varandra :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-03-08 23:37:53

Mycket snyggt!!!! Härlig röd skugga det där...önskar den var fast ;)

jag tycker den röda tåren gav pricken över i verkligen

Postat av: Lina
Publicerad 2010-03-08 23:50:57

Gud vad fint! Mycket mycket vackert! Gillade verkligen den röda skuggan!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-03-08 23:51:57

Emma: Gosh er det lavprofilmerket jeg liker aller best. Jeg har prøvd å spore opp alle deres effectpowder, jeg har de aller fleste de har gitt ut de 5 siste årene. Forguder dem. Primeren er også kjempebra og lebestiften Darling er den fineste "rosanude" nyansen jeg vet om.



øyeskyggebasen er også god, men jeg har ikke brukt den så mye fordi jeg vil gjøre meg ferdig krukken fra Artdeco først.



En canadisk venninne beskrev Gosh som Mini Mac, hun har nok litt rett.

Postat av: Suss
Publicerad 2010-03-09 01:26:30

du är så himla vacker i rött! och en fantastisk sminkning var detta!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-03-09 08:52:10

Det var riktigt snyggt! Och Ardell 111 var ett perfekt val till sminkningen!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-09 09:55:46

ÄLSKAR den här!!! Så himla hett med det röda !! ooh så snyggt!!!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-09 11:40:30

Grymt snyggt! Röda skuggan är hur läcker som helst :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-03-09 14:16:27

Väldigt dramatiskt och snyggt! Tokgillar kombon rött och svart. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-09 14:26:49

Stephy: Tack snälla! Ja, visst är den vacker.



Nicole: Tack! Ja, det tycker jag med,. Älskar drama och älskar rött:)



CC: Tack! Ja, jag tycker med att tåren är trevlig:) ja, det verkar vara svårt att hitta en snygg röd skugga i fast form. är det skimmer eller matt du vill ha? Känns som om matta kan vara lättare när det kommer till skimmer. Brite Bird har ju en skimrig fast men den är mer rosaröd. Ska swatcha som sagt så får du se om du blir klokare...



Lina: tack så mkt! Åh, jag med Lina, jag med:)



Sexy Sadie: Aha, intressant. jag tycker att effect powdrena verkar himla trevliga och krämskuggan är barav så fantastisk. ångrar verkligen att jag inte handlade mer när de hade 40 % på Matas, och hoppas att de inte håller på att sälja ut dem... Ska spana in darling, rosanude låter himla fint!



Suss: tack hjärtat! jag älskar ju rött och tycker faktsikt att det är en klädsam färg med:)



Fia: tack! Ja, jag tycker de passade fint. Det är en av mina favoritmodeller...



Vanessa: tack! Åh jag med, älskar rött!!!



Zizzie: Tack! Ja, jag tycker verkligen att det är en av de vackraste skuggorna jag har sett, jag är så glad för den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-09 14:27:44

Nailtastic: Tack! ja jag tycker den är en fantastiskt fin kombo. Jag är över lag galen i röda skuggor...

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-09 14:47:48

Wow, den röda skuggan är urtjusig! Hög vill-ha-faktor på den.

Du är jättefin!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-09 16:34:50

Snyggast någonsin! Riktigt sjukt snyggt. Den röda knäcker verkligen, skimret i den och den otroligt fina röda nyansen. Underbart. Jag skulle aldrig kunna bära upp en sådan här sminkning men du gör det så jäkla bra.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-09 20:22:55

Isabell: Tack så mkt! Åh ja den är så fin och mkt hög vill-ha-faktor, jag vill nästan ha en till som backup:)



marybeth: Åh tack söta rara du! Jag är nästan böjd att hålla med dig, är så himla nöjd med denna! Äh, det tror jag visst, jag vill se mer röda skuggor, tycker det är toksnyggt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-10 16:26:47

Åh! Så! Fint! Både själva tolkningen och själva sminkningen är kanon! Fox ser hur fint som helst ut, underbar röd nyans!



Har jag sagt att jag älskar era bokteman? =)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-10 17:38:57

Tjusfaktorn är på topp! Skönheten där!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-10 23:22:45

Kerstin: Tack snälla du! Fox är underbar, helt outstanding! Det har du kanske, men det gör verkligen inget att du säger det igen;)



Badbomben: Haha Badis, du är rolig:)Och tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela