Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Siri-skuggan

Publicerad 2010-07-08 10:15:59 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


En enkel sminkning idag igen och färgsättningen är något inspirerad av dagens naglar, alla fall den lilla lilaton som jag lät smyga sig in i det grå. Grunden är som vanligt nu för tiden GOSH Waterproof Eyeshadow Stick i beige och så är det ljuvliga pigmentet Siri på ögonlocket. Den har blendats ut med en aningens Purple Chopper på brynbenet som i sin tur tonats ut i en aning Shady Mermaid. Highlighter är Cream Cat. Alla skuggor är från Brite Bird. Runt ögat är det sedan en liten ram av svart kajal och sen är det klart. Enkelt men svalt och ganska snyggt tycker jag. Siri är en underbar färg! Tack för den Sanna!

Och den verkliga Siri då? Hur är det med henne? Ja, hon har rymt ur sin inhägnad igen så just nu vet jag inte vad jag ska göra. Två meter högt rådjursstängsel klarar inte att hålla henne på plats. Alltså är hon för stunden förvisad till sele och koppel och övervakning av matte. Inte lika roligt i alla lägen. Här ligger hon i fönstret och begrundar sitt öde. Förhoppningsvis kommer vi på någon listig lösning så hon kan vara i sin lekhage igen. Annars var det ett dyrt experiment. Vi har hägnat in 300 kvadratmeter trädgård åt henne i anslutning till huset så man skulle ju önska att det fungerade...

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-08 12:46:52

Hej, det gick inte att kommentera i inlägget om OPI DS Original så jag skriver här istället. Jo, jag tycker det ser ut som om lacket är väldigt likt OPI DS Amethyst (som för övrigt är ett av mina favvolack). Kan man få en jämförelse tro? Jag blir så nyfiken på skillnaden.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-07-08 14:13:03

Underbart snygg sminkning! (och katt =) )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 16:35:13

Ninni! Jag har gjort en jämförelse för evigheter sedan: http://sminkan.blogg.se/2009/march/holojamforelse-i-lila-igen.html

Original är mycket mer lila, Amethyst drar åt rosa, och Orignal har mer markant holografisk effekt, som ett något mindre grovt Kaleidoscope-lack från ChG. Original är nog ett av mina topp fem holo-lack så det utklassar Amethyst ed hästlängder även om Amethyst också är himla fint.



Kerstin! Tack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 16:39:52

Ninni! Jag kom på att jag har en swatch till med jämförelse mellan Amethyst och Original: http://sminkan.blogg.se/category/swatchbibliotek-nagellackssnurrorna-2.html

Postat av: Maja
Publicerad 2010-07-08 17:40:58

Damn vad jag ønskar att jag kunde sminka sådær!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-08 17:58:42

Åh så vackert!

Så glad att du gillar den, för det gör jag med!

Siri är så söt. Du kan ju gräva en några meter bred vallgrav runt trädgården:P

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-07-08 18:10:35

Gud så fint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-08 19:26:40

Underbart fint.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-08 19:48:13

Mycket fin sminkning! Och mkt fin skugga Siri. Mkt fin katt också såklart, men lite för bra på att klättra för sitt eget bästa...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-08 22:27:25

åh men så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-08 22:29:20

Maja! Tack! Vilken fin komplimang!



Sanna! Jag gillar den verkligen! Och ja, vallgrav är nog enda utvägen... Hon har rymt två gånger idag. Så fort man tror man löst et problem så hittar hon en ny utväg.



Basteth! Tack!



Sminkjante! Tack!



Emma! Ja, och idag blev vi osams när hon skulle gå i selen också. Hon rev mig till och med. Inte roligt...

Postat av: CC
Publicerad 2010-07-09 11:24:52

Aja baja Siri...då återstår bara att göra ett tak på inhägnaden ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-09 15:20:57

CC! Ja, man börjar ju snart fundera på det... Idag har vi byggt om lite i inhägnaden så vi hoppas det ska funka. Man vill ju att hon ska få njuta lite av sommaren hon med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela