Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holojämförelse i lila - igen

Publicerad 2009-03-07 17:58:38 i Nagellack - jämförelser,

Mer jämförelser av holografiska lack. Nu utgick jag från nya Color Club Fashion Addict och plockade fram några fler i lila som jag redan har i samlingen. Sen har jag, pinsamt nog, ännu fler lila hololack, men fingrarna tog slut...

China Glaze Visit me in Prism (tumnagel)
China Glaze Octa Gone Wild (pekfinger)
OPI DS Original (långfinger)
Color Club Fashion Addict (ringfinger)
OPI DS Amethyst (lillfinger)

Nu blir det bildspam och inte så mycket kommentarer krng detta. Alla lacken är två lager utan över- eller underlack.

Octa Gone Wild och DS Original är rätt lika. Olika grovlek på hologlittret dock. Mer fjutt på Kaleidoscopekollektionen än på DS-lacken i de flesta fall men jag måste säga att Original har rätt maffig effekt. Helt klart ett av de bästa av DS-lacken. Fashion Addict och Visit me in Prism är också lika. Det är dem ni ser på detaljbilden. Samma sak där, olika grovlek på hologlittret och här är det definitivt mer fjutt på det som är från China Glaze Kaleidoscope-kollektion. Borde haft med IDK från OMG! också, men jag hade för få fingrar...

Samma detalj som ovan, men i olika soters lampljus, första under halogenspotlight, andra under vanligt elektriskt ljus.
Ni ser att Visit me in Prism har mer holoeffekt än Fashion Addict?

Under halogenlampan.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-07 20:18:55

Octa Gone Wild vinner enligt mig. Vilken tur att det är det jag har, och inget av de andra? :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-03-07 20:43:32

Jag gillar dina jämnförelser- suveränt att titta på när man är i valet och kvalet liksom. Jag tittade på bilderna på Nfu-oh också - väldigt snygga- jag är fortfarande väldigt sugen på 48 eller 49.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-08 09:02:29

Det är bara nagellacksfreak som vi som anser att man kan äga alla!:) Never enough holos!

Min favorit av desa är Octa gone wild.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-08 10:10:07

Marie! Ja, jag hade klarat mig med de båda ur Kaleidoscope... Men vad sjutton. Jag verkar gilla lila hololack... :D



Veronica! Vad bra att du har glädje av dem! Det är så tråkigt att göra den här typen av inlägg, men samtidigt ser jag det lite eom en service. Har jag nu köpt ala dessa så kan jag kanske hjälpa andra att välja ett bara och slippa ha sju lack med holo i lila...



Sanna! Ja, jag ångrar inte att jag köpt dem, men jag hade faktiskt inte behövt alla... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-09 19:36:50

Ojojoj, det ar inte lätt att hitta någon favorit där! Läckra allihop och jag är så uppe i varv (sport) så jag ser knappt någon skillnad alls ops

Postat av: Ika
Publicerad 2009-03-10 08:15:56

Härligt med såna här jämförelser! Men jag ska nog troligtvis inte visa den åt nån jag känner, iaf inte samtidigt som jag påpekar att jag har tre av lacken (eller 4 om vi räknar med IDK), för då skulle jag nog dumförklaras av mina vänner... Men lila hololack är ju så underbara så man MÅSTE ju bara äga typ alla! ;) Skulle du förresten kunna göra en jämförelse med Misa Forbidden Lust och H&M Glamarama, Color Club Rev'd Up och nån annan liknande ifall du har?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-10 17:51:25

Kajalen! hehe, inte så stor skillnad att se...



Ika! Ja, det kanske behövs en Nagellacksmissbrukares motsvarighet för AA?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-10 17:53:23

Ika! Glömde säga en sak... JAg har bara Misa-lacket av dem du nämner...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela