Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Flare "Flushed"

Publicerad 2010-07-25 13:47:10 i Naglar i korall&persika,



L.A.Girls Flare "Flushed" är ett vackert, ljust korallfärgat lack som jag varmt kan rekomendera. I princip alla de L.A.Girls-lack jag har är fantastiska och Flare-lacken har verkligen besuttit bra egenskaper för att vara så pass billiga som de är. L.A. Girls lacken finns att köpa online från www.cherryculture.com och de brukar ofta vara nedsatta till priset och Cherry Culture har ofta rebatterjudanden.


Flushed är helt ljuvligt koralligt med orange anstrykning. En mjuk och fin färg som ändå lyser upp ordentligt någonstans i gränslandet mot neon utan att riktigt vara där. Ett lagom lysande lack helt enkelt. Lite som Essie Knockout Pout men i korall. Efter att ha haft bruna, höstiga Ingrid på naglarna så blev det här en riktig vitamininjektion och man märker knappt att det är mulet och molningt när man ser lacket lysa så glatt på fingertipparna.

Precis som de andra Flare-lacken är det här ganska tjockt men det är inga problem att få det att flyta ut bra på nageln eller att torka. Två lager har jag här, då är det slätt och jämnt och blankt och opakt. Mitt överlack åstadkom några bublor men det kan vi inte lasta lacket för. Det är alltså perfekt för snabbmanikyren man vill hinna få klar innan man ska iväg på något. Det härdar på 30 minuter, max. Kanske mindre. Ypperligt, menar jag, som ju ofta får mina manikyrer förstörda när jag tror att de hunnit torka men de fortfarande är känsliga för stötar och skrap.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-25 14:33:33

Vilken underbar färg! Själva nyansen påminner lite om Flip Flop Fantasy, men den är ju tokneonig. :-)

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-25 14:43:11

Riktigt snygg färg!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2010-07-25 15:12:43

Ursnyggt och somrigt. Måste shoppa på mig lite L.A Girls känner jag.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-25 15:30:32

Ska definitivt prova LA girls grejer :) Så kan jag beställa lite NYX också från cherryculture! Superfin färg :)

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-25 17:20:47

Fan också! Nu vill jag ju ha det. xD

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-25 20:16:15

härlig färg!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-25 23:09:20

åhh!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-25 23:33:21

Nailtastic! Ja, den här är väldigt "lagom" neonig.



Bella! Japp! Tycker jag med!



LGB! Ja, absolut! Du kommer hitta många favoriter!



Honi! Gör det! Finns så mycket fint!



Feline! Ja, det är ett roligt lack! Sommarglatt!



Sanna! Det är det!



Linda! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-26 09:51:19

Vilken underbar färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 15:09:22

Kerstin! Ja! Den är ljuvlig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela