Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Knockout Pout

Publicerad 2010-07-23 12:01:18 i Naglar i rosa,


Essie Knockout Pout såg jag hos Nailtastic och förälskade mig handlöst trots att det är ett rätt vanligt rosa. Jag beställde det, fick hem det och nu provar jag det också. Fint men inte min kopp te riktigt...

Färgen är en mellanrosa som gränsar mot neon. Den torkar matt och snabbt som många neonlack så överlack är ett måste och ganska snabbt penseljobb också. Jag har tre lager lack här och då finns strimmor som ser flammiga ut om man tittar noga. Rtt fjärde lager hade nog inte skadat och dessutom torkar det alltså snabbt så man kan leva med det. Jag ska dock inte bättra på utan planerar redan för nästa lack istället. Trots att färgen är söt så ledsnar jag alltså oerhört snabbt.

Jag ångrar inte Knockout Pot, det blir en superbra bas för t.ex Zoya Lola eller glitterlack och jag kan nog använda det som det är också. Det är lite roligt och somrigt och glatt och väldigt flickigt. Vad tycker ni? Gillar ni rosa lack? Är det här en färg ni skulle bära?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-23 14:42:44

Jag gillade det verkligen, men håller med om att det inte är något unikt med färgen. Men jag brukar normalt inte falla för rosa lack så varje gång det händer blir jag lite glad. :-)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-23 15:43:25

Jag älskar rosa lack, tycker det livar upp det mesta. :) Den där färgen påminner mig lite om ett depend lack som jag har.. dock så är kanske dependlacket aningens mer neonigt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-23 16:54:09

Fint!

Jag brukiar ofta känna likadant. Sött och fint, men jag tröttnar ganska fort:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-23 17:04:48

Nailtastic! Ja, färgen är fin, det tycker jag med, men inte så rolig på mig. Mer ett lack att beundra på andra. Lustigt nog gillar jag det mer nu när jag bytt så det är nog bara så att färgen är sådan att jag faller för den i teorin men inte praktiken.



Honi! Ja, den påminner om många lack tycker jag.



Sanna! Precis! Man vill ha ett lack som ger en mer på något vis.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-07-23 18:32:57

Gillar det rosa lite av neon över det köpte det svagt lilla och det underbara grön från samma serie!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 11:46:23

Emma! Ja, det gröna är fantastiskt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-25 12:37:21

Jag tycker det är fint! Fast jag tycker det är sådär med lack som torkar matta, utan att det är meningen, om du fattar hur jag menar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-25 12:48:21

Emma! Det är fint. Jag bara tröttnade väldigt fort.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela