Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ciaté Sharp Tailoring

Publicerad 2010-07-31 23:27:31 i Naglar i brunt,greige,beige,


Det här är en av de manikyrer jag bara burit en halv dag. Den har legat till sig lite också, i arkivet, för jag har ju haft så mycket annat att visa er men när klockan nu närmar sig midnatt och juli går mot sitt slut så tänkte jag liva upp mig själv och er med något att läsa och lite bilder att titta på. Jag förstår att ni känner att det är dåligt med lackinlägg just nu. Både jag och Emma har känt oss bekymrade över det och funderar på hur vi ska kunna öka frekvensen av lackrelaterade inlägg. Vi har dessvärre inte utarbetat någon strategi för det än. ;D

Jag köpte ju nyligen mina tre första Ciaté lack och det här är ett av dem. Sharp Tailoring. Dessvärre gör jag det nog inte rättvisa. Fast det gör nog inte sig själv rättvisa heller när jag tänker efter. I flaskan är det en gråbeige, ganska ljus nyans som innehåller massor av guldskimmer. På nageln blir den lite som den ljusgrå fogmassan till klinker. Jag vet för vi har precis lagt klinker i min hall här på landet. Skimret kommer bort lite men syns i bra ljus.

Två lager har jag här men jag hade behövt tre. Torktiden var helt okej och formulan bättre än den på Superficial. Jag är inte i trans över det, som ni förstår, men det är inte dåligt heller. Skulle jag betygsätta skulle det bli en trea. Eller Godkänt om vi ska vara lite i stil med betygsskalan vi har här i Sverige.

 

Kommentarer

Postat av: Miss Pussy på sommarjobbet
Publicerad 2010-08-01 00:14:21

Ja, det var verkligen tråkigt ..

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-01 10:09:02

Ja meeer lack! Mmmm! ;)

Lite tråkigt lack men skimret var fint.



Har du/ni nåt bra tips på varifrån man beställer OPI billigt nu? Jag har ångrat mig på Mad as a Hatter och Alice men de var så dyra på eBay och Transdesign har ju så dyr frakt nu... :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-01 12:59:56

Miss Pussy! Så klart du tycker det! :D



Zizzie! Japp, meeeeer lack! :D

OPI köpte jag faktiskt från Trans Desin, frakten gick på 18 dollar om man mailar att man vill ha en flat rate-box. Tom på 8ty8 mailade att han hade senaste OPI inne nu för köp men jag vet inte om han har lager längre. Beverly Beaute säljer OPI annars, så det finns möjligheter. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-01 13:06:44

Färgen är jättefin, tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-01 15:44:31

Nailtastic! Ja, den har något visst. Men skimret hade kunnat få komma fram tydligare.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-01 16:44:53

Jag gillar lacket! :)



Men du? Dåligt med lackinlägg? Det skulle jag inte påstå. Jag tycker att ni ligger i som bara den :). Jag har fullt sjå att få ihop ett inlägg om dagen. Ibland blir det ju t.o.m. bara ett inlägg i veckan. Jag är imponerad jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-01 23:47:12

Pamsan! Jag skojade bara lite. Vi försöker inte öka nagelinläggen även om vi faktiskt skulle kunna göra det. Men visst är vi duktiga på att publicera nya lackinlägg och sminkningar. Jag är lite imponerad själv. ;D

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-02 19:06:36

Hehehe! ;) Fast jag gillar faktiskt nudes, det gör jag verkligen .. Bara inte just detta. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 19:51:48

Miss Pussy! Jag gillar också nudes. Faktiskt även detta på något sätt. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela