Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ciaté Superficial

Publicerad 2010-07-24 18:15:36 i Naglar i blågrönt&turkos,


Ciaté är ett nagellacksmärke jag sett på mångas bloggar men själv inte köpt något från förrän i sommar. Jag slog plötsligt till på tre lack och lika många handkrämer som jag ska berätta om vid ett annat tillfälle. Det här är alla fall Superficial, ett riktigt mörkt blågrönt lack.

Jag är inte imponerad av lackets egenskaper. Det är en ganska oergonomisk kork att hålla i, penseln är rätt usel och lacket ganska tjockt. Det kräver ändå två lager för att bli jämt. Ni ser att det är kladdigt, det är penseln hävdar jag. Hemskt svårt att måla med den var det. Usch! Men färgen är fin. En djup, fin tealfärg. Det blir lätt lite bubbligt dock på grund av tjockleken och det är dessutom känsligt för att bli repigt. Kanske inte mitt bästa lack, men definitivt inget köp jag ångrar.

Det är förövrigt på det här lacket jag provade nagelfolie första gången. Det är Lina T som inspirerat mig till att prova nagelfolie och hon är en verklig mästare på det! Spana in hennes fantasifulla och supersnygga manikyrer på hennes blogg Nageldraken. Jag upptäckte att hon hade en blogg för bara en vecka sen eller så, och läste alla inlägg på en enda gång i ett lyckorus! Missa inte Nageldraken alltså, lägg till på favoritlistan bums! Annars kan man hitta Lina på Pret-ty där hon länge inspirerat med sin nagelkonst!

Jag testade bara på en nagel men det funkade rätt bra. Jag tycker det är en rolig accent. Har jag mycket tålamod någon dag så kanske jag kan göra det på alla naglar men egentligen kan det räcka med en nagel som så här också. Det var alla fall inte så svårt som jag hade föreställt mig. :D

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-24 18:19:32

Vad läckert med nagelfolien! Det måste jag testa någon gång! Oh, kul med en ny blogg, måste genast kolla! :)

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-07-24 18:28:28

Åh, vad kul att du har testat folien, det blev ju jättesnyggt! Tack för reklamen också, det var mycket snälla ord och jag känner mig mycket smickrad! (Fast jag heter Lina ;-))



Postat av: creme-idiot
Publicerad 2010-07-24 18:51:26

läckert!!! Var köper man folie? Ser urfint ut!!! Kram

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-24 19:46:12

Gud vad läckert! Jag är helt stum!

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-07-24 20:37:22

Folie och lim till den kan man köpa på eBay från lite olika säljare. Sök på "nail art foil". Man får även upp andra typer av foliedekorationer då, men välj det som ser ut som sammanhängande ark.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-24 21:05:21

Tjusigt med nagelfolien! Jag har tre Ciaté-lack och alla tre är tyvärr tjocka och jobbiga att applicera.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 22:04:26

Zizzie! JA! Kolla bums! Lina är riktigt bra!



Lina! Sorry! Jag har rättat mig själv nu i inlägget och ber om ursäkt för mitt slarv. Och tack! Nagelfolien blev inte perfekt men helt okej för ett första försök. Gick faktiskt sämre när jag skulle foliera mammas naglar med någon sorts prismatisk guldhistoria. Ska se om vi kan göra om det faktiskt, för det skulle kunna vara riktigt läckert om man fick till det.



Creme-idiot! Jag köpte ett starter kit på eBay. Sök på Nail Art Foil, som Lina säger, så kommer det upp massor! i start kitet fanns sex olika folier, metalltråd för dekorationer, strass och "lim" för olien och sealer. Billigt och bra var det också!



Ninni! Ja, det är inte så tokigt faktiskt. Jag gillar det själv också.



Nailtastic! Ciaté verkar tyvärr lite åt det trista hållet att måla med. Jag har Stiletto på tårna och det var inte heller roligt. Men färgerna är ju fina.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-24 22:29:28

Äntligen någon som är på min sida ang Ciatés applicering. :D Tjejerna på MUA är ju helt galna i skiten, trodde det skulle vara något underverk, men se, Superficial som var det första jag provade också, tog 3 lager för mig och då hade jag fortfarande bald spots. :D Och repor snabbt ja.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-24 22:30:30

PS. Hoppas du tjackade Golden Globe, som är en mer opak enäggstvilling till OPI At Your Quebec & Call. Dvs typ snyggast av alla lacker i hela världen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-24 22:44:58

Feline! Jag är helt på din sida! Jag tror snart jag måste skaffa ett MUA-konto så jag kan tala dem alla tillrätta. ;D

Missade Golden Globe men kan säkert hugga den när jag köper mer handkräm för handkrämen är inte dum!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-07-25 10:24:37

Asså du lägger typ bara ut naglar :/ MER SMINK MER SMINK MER SMIIINK

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-07-25 10:25:43

Men jag ÄLSKAR DIN BLOGG

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-25 10:33:48

Fantastiskt fin färg och läcker nagelfolie! Synd med lack egenskaperna... Har du tips på någon bra dupe?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-25 10:44:51

Mimmi! Bra att du älskar bloggen. Tyvärr kan jag bara lägga ut det jag så att säga producerat. Kan alltså inte bli mer smink. ;D



Kerstin! Nja, jag kommer bara på en med skimmer i och den är nog jäkligt svår att få tag på. Du kanske kan leva med kladdig pensel?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-25 10:49:39

Det kan aldrig bli för många lackinlägg! ;)



Charla ÄR verkligen magi på flaska!!! Jag måste verkligen kolla upp resten av kollektionen när jag kommer hem! Jag åker till Tyskland imorgon så det blir spännande att se vad de har att erbjuda på lackfronten. Jag hoppas såklart på något lågprismärke med många spännande färger ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-25 12:42:03

Jag tycker det blev galet läckert med nagelfoliet! Jag blir helt klart sugen på att testa... Lacket är väl okej, men vi har definitivt sett det förut. Kul att testa ny märken dock...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-25 12:52:24

Zizzie! Åh, du kommer hitta massa läckert på nagelfronten, det är ja gövertygad om! Nagellack är ju så roligt!

Jag har Allegra, Ivanka och Charla och alla tre är underbara!



Emma! Kommer du på någon dupe till det som Kerstin kan skaffa? För jag kan inte säga att jag gör det. Massa mörka teallack med skimmer men inte så många kräm, tänker jag.

Nagelfolie är roligt men aningens frustrerande. Fast mindre kladdigt än Konad. Sen misslyckades jag ju kapitalt med mammas folie. Det verkar som vissa guldfolier inte tål sealern...

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-25 17:22:17

Låter spännande med handkrämen, då väntar jag ivrigt på recension av denna! Avråder från MUA-konto, det är verkligen skittråkigt där numera. xD Mycket lynchstämning...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-25 22:31:05

När jag såg det tänkte jag bpå glacier bay blues, från OPI. för den heter väl så?

men vet inte hur lika de egentligen är...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-25 23:46:16

Feline! Okej, inget MUA-konto. Ska försöka skriva ihop något om handkrämerna också. Ska bara försöka komma ihåg att fota dem.



Emma! Men GBB är ju ett duokromt skimmerlack? Nej, det som är mest likt av mina är Sally Hansen Batik Creme men den är också skimmer och inte kräm så jag har inget som ens är nära en dupe.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-26 13:24:52

Lånar lite plats: Närmast detta tror jag man kommer med OPI Swiss Ski Teal We Drop. :) Om man vill ha något som kommer gå att köpa i butik i Sverige.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-26 15:13:42

Feline! Bra att du sa det! Jag har ju inte den själv så det är suveränt med lite hjälp! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-26 22:13:36

Kanske inte är den jag tänker på då. har inte lacket själv, så kan vara ett helt annat... Ski teal we drop tänkte jag också på för övrigt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-26 22:18:09

hmm, jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på för lack. kollade dina bilder och de var ju inte ett skit lika. Fast glacier bay blues är snyggare:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-26 22:27:12

Jag ska nog spana in det där OPI-lacken ändå. Tack till er alla tre =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 10:09:38

Emma! Din lilla skimmer-junkie! Man vet ju att du alltid kommer tycka skimmerlacket är finare, oavsett. :D



Kerstin! Ja, gör det. Teal är snyggt!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-30 19:19:06

Superfint, gillar foliedekorationen. Ska själv ta och beställa lite och prova själv när jag blir rikare, haha. Det är hårt att vara student. :p


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela