Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vegas Centaur

Publicerad 2010-01-24 19:04:32 i Emmas FOTD 2010,

Precis som för Sminkan har hennes inlägg om Taylor Made Minerals lett till att jag känner ett litet ökat sug efter märket, så igår när jag skulle ut och äta med några kompisar så passade jag på att plocka fram Centaur och Vegas från TMM. Vegas är faktiskt en ny skugga för mig. Eller ja, egentligen nygammal. Jag har aldrig testat den, men jag har nog haft den i närmare ett år. Sminkan gjorde en beställning förra våren som jag var med på. Dock har en del av skuggorna blivit liggande oanvända fram tills nu. Vegas är ju varmröd, med lite guldskimmer i, och vill jag ha en röd skugga så tar jag vanligtvis fram någon av mina supergrymma röda eyedust från Barry M, som har gjort de allra bästa röda skuggorna i min samling. Igår bestämde jag mig i alla fall för att testa Vegas, och den är inte tokig den heller. Den blev verkligen otroligt intensiv, så starkt så att det nästan ser datorgjort ut. Jag har dock inte förstärkt färgen i efterhand, Vegas blev så här extremt intensiv.

Hyn
Foundation: Everyday Minerals Fair Matte

Concealer under ögonen: MUS Cover All Mix Set

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Face Highlighter Mystic
Ögonskuggor: TMM Centaur och TMM Vegas

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Imju Fiberwig

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar
Läppglans: MAC Slimshine Bare


Inget konstigt här alls egentligen, Centaur på inre halvan, Vegas på den yttre och så lite highlighter, eyeliner och mascara. Ja, och så klistrade jag dit Ardell babies med. Jag klagade ju på dem sist och jag känner att jag nog ge dem lite upprättelse, de är riktigt fina och bra, bara man fäster dem allra längst ut, som ett par halvfransar. Det gjorde jag den här gången och jag tycker att de blev mycket bättre och snyggare nu. Och jag vet att jag är blekare än blekast här. Till viss del är det blixtens fel, men jag har haft en annan foundation och den var för ljus. Nåja, det är bättre med en för ljus foundation än en för mörk, även om det inte blev alldeles klockrent här.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 19:08:25

Jag älskar att du ger dig på rött och verkligen låter det vara RÖTT. Härligt och lysnade! Det är en läcker kombination med metallsiak Centaur och visst är det två skuggor man måste älska! Babies var jättefina här, men fortfarande ganska diskreta. Snyggt! Du var säkert läckrast på hela kvällen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-24 19:42:12

Sminkan: tack sötis! Ja, jag gillar ju rött, iaf på ögonskugga! Trivs väldigt bra i det faktiskt, typ över förväntan varje gång. och hur ska det annars vara?:) Båda skuggorna är superbra, faktiskt riktigt nöjd. Yes, babies är diskreta, men här syns de mer och har alltså ett större existensberättigande än första gången jag testade dem. Sen är det ju diskreta fransar, men det är ju garanterat meningen.

Postat av: sannie
Publicerad 2010-01-24 22:53:57

NICE!: D

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-01-24 23:01:57

Sjukt fint och häftigt! älskar kombon!

Postat av: Tessan
Publicerad 2010-01-25 01:11:01

Dina sminkningar e ju bara sååå snygga.

Postat av: inkyblot
Publicerad 2010-01-25 08:45:11

Awesome! Det var en väldigt snygg röd också, färger som drar åt tegel brukar vara svåra men den här var jättefin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-25 10:51:35

sannie: Tack:)



Stephy: tack snälla! Ja, jag tycker med den är fin:)



Tessan: nej men tack, vad glad jag blir!



inkyblot: Tack! Ja, det stämmer, men denna var riktigt trevlig tycker jag...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-25 12:13:11

Grymt läcker röd där, den riktigt lyser. Fin kombination! :D

Fransarna ser riktigt bra ut också! Jag har inte testat mina än. Får se om jag får tillfälle snart :)

Postat av: Liz
Publicerad 2010-01-25 15:18:03

Svar:

Ja visst är den :) Toppen med bra budgetalternativ.

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-01-25 15:34:48

Vilken vackert glödande sminkning! Kul att Vegas var så intensiv, passar fint med Centaur och din tjusiga eyeliner. Ser ut som eldslåga.

Postat av: Alexandra
Publicerad 2010-01-25 17:13:19

Gud va svartsjuk jag blir :P Jag har så himla små ögon så har skitsvårt för att måla dem snyggt :P Du har inga tips på hur man ska göra om man har små ögon? Det röda och gula va hur snyggt som helst :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-25 19:39:13

Snyggt! Kombinationen är fantastisk, du är verkligen mästare på att få till fina sminkningar med rött!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-25 21:08:21

Det här var ju verkligen häftigt. Vegas ser helt overklig ut! Lustigt när jag kollade in den på TMMs hemsida så ser den inte alls så skarp ut eller så är det att den sitter på dig som gör den så magisk :) Jag ska nog skaffa den. Typiskt en sån där färg som man inte kan låta bli att vilja äga men som inte låter sig användas så ofta. Inget för kontoret precis, men oj vad jag vill ha den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-25 23:39:13

Zizzie: Tack! ja, den är helt galet flammande faktiskt. Ja, det är trevliga fransar, lättburna dessutom. Ska bli kul att se dina på!



Liz: helt klart:)



Kajsa Kavat: tack! ja, den är helt otroligt intensiv faktiskt. Centaur med för den delen, men på ett annat sätt, den blir ju mer metallisk. Jag hade faktsikt en idé om att göra denna kombination som en eldsminkning på ett boktema... Får väl se om skuggorna får komma fram igen i nån modifierad version:)



Alexandra: Tack så mkt. Jag älskar röd ögonskugga!:)

Oj, vad svårt, jag tänker inte på det så ofta tyvärr. Fast jag tycker att lösfransar öppnar upp ögonen väldigt, har du testat det nån gång? Lite samma sak med en eyeliner längs med övre fransraden, och kajal i ögat förminskar väl tror jag. Haha, märks det att jag inte vet?:) Jag är ledsen, men jag kan nog inte ge dig bättre tips än så. Du kan väl testa hos Linda H, du vet tjejen som har Lindas sminkblogg på veckorevyn, hon brukar ge bra tips tycker jag, och så har hon ju en annan vana av att sminka andra människor än vad jag har...



Kerstin: Tack! jag älskar ju röda skuggor, så jag är gärna mästare av det:)



Fru Choklad: Tack! Ja visst gör den, det är lite min tanke med. Jag tänkte det när var klar med sminket, alltså att det skulle komma att se datorgjort ut. Nåja, nu blev det såhär, och jag ska inte klaga, jag älskar ju röda skuggor!:)



Bilderna på deras hemsida tycker jag ofta är missvisande, jag vet att både jag och Sminkan blev förvånade över våra röda skuggor från dem, har bestämt för mig att hon med har denna nämligen. Och ja, jag håller med dig. Jag älskar rött, men har det knappast i skolan, det är ju inte så förskönande;) och det behövs banne mig klockan sex på morgonen... Har du förresetn testat Barry Ms röda dazzledusts? de är otroligt fina!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-26 18:12:11

oj va snyggt, väldigt vass sminkning, tufft och kreativt =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-26 21:26:04

Linda: tack! ja, folk brukar reagera lite extra när man använder rött på ögonen, så är det bara:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela