Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatch på Centaur, Star och Lucky Charmed

Publicerad 2010-01-30 09:00:47 i Swatchbibliotek övrigt,


Tre pigment som helt klart påminner om varandra finns i min samling. I senaste mineralskuggeguide-inlägget visade jag Centaur som ju är väldigt omtalad av många bloggare och sminkintresserade. Här får ni se den med tre andra, liknande, pigment. Det är Centaur från TMM, Star från Makeupcosmetics och Lucky Charmed från Fyrinnae.
Alla är kraftigt guldmetalliska med lite grönton. Jag beslöt göra en sida-vid-sida swatch på dem.

Det är som vanligt så att U=UDPP, P=PAint Pot painterly och D= Dignity från Face.
Överst ser ni Star, i mitten Centaur och längst ner Lucky Charmed.

Här ser ni de tre baserna applicerade på handryggen. Ni ser också att min lilla katt lyckats riva mig så jag har ett litet sår. Det är därför jag får en liten upphöjning mitt emellan Centaur och Lucky Charmed. Bortse från det.
På de klickbara bilderna ser ni först hur de ter sig under en spotlight, sedan i vanlig lampbelysning och slutligen i fönstret med indirekt dagsljus.
Alla tre är applicerade med en pensel, inte uppbyggda utan ett drag från U till D, om ni förstår hur jag menar. Jag ser ingen skillnad på pigmenten beroende på bas över huvud taget. De ser lika bra ut på alla tre. De fäster även bra på ren hud också, om än inte lika bra förstås.

Star är något mer guldig än Centaur som är i färgen mitt emellan de båda andra. Lucky Charmed har den tydligaste gröntonen. det är också Lucky Charmed som är minst täckande även om den också har en god täckningsförmåga. Alla tre är fantastiskt fina och jag älskar dem alla! Centaur är ju min favorit, men det kunde lika gärna vara Star för de är inte speciellt olika egentligen. Star finns att köpa på Makeupcosmetics, ett svenskt företag, för 39 kronor just nu. Centaur beställer man från Taylor Made Minerals (TMM) för $5,5 och Lucky Charmed från Fyrinnae för $5.25. fast den finns inte just nu. Däremot finns Aztec Gold som egentligne skulle varit med här för den är också väldigt lik, kankse mer lik Centaur än Lucky Charmed, men jag måste gett bort min Aztec Gold eftersom jag inte hittar den nu. Den är också väldigt bra så väljer ni Fyrinnae kan jag rekomendera den precis lika väl som Lucky Charmed.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-30 11:42:26

Jag gillar verkligen när du swatchar och jämför olika skuggor. Intressant att se hur de beter sig på olika underlag och naturligvis att se hur lika/olika färgerna är. Bra jobbat.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-30 14:17:46

Sminkjante! Vad kul om det uppskattas. Swatcher är ju inte det roligaste att göra, men jag håller med om nyttan av dem!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-30 23:27:02

Star ser riktigt bra ut ju! de andra två har jag och Centaur är såå mkt bättre än LC. Inte för att den är dålig, men Centaur är ju så exceptionellt bra:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 08:43:29

Emma! Ja, Star är riktigt bra! Håller med om att LC är den man placerar längst ner när man rangordnar dessa, men den är ju också grym egentligen. De andra två är bara, precis som du säger, exceptionella!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela