Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkanskuggans svarta - en swatch

Publicerad 2010-01-20 22:41:17 i Swatchbibliotek övrigt,


Det här är skuggan Sanna skapade efter mina önskemål till Brite Birds bloggkollektion. Den är inspirerad av min katt Sabina och har en guldig nyans, en mullvadigt brun och en satinsvart. Det är den svarta vi ska titta på. Jag har ju skrivit om mina svarta skuggor förut. Det är viktigt för mig med bra svarta skuggor som verkligen ger svärta utan att bli flammiga eller grå. Jag swatchade fyra av mina svarta i ett inlägg för inte så länge sedan men då hade jag inte den här. När jag sminkade senaste boktemat kom jag på att ta en bild av den på ögonlocket innan något annat var på plats. Alltså bara den svarta skuggan över min vanliga bas, Dignity från Face.

Som ni ser ger den bra och jämn svärta. Den innehåller inget skimmer men har lyster. Den blir alltså inte dammigt matt men är ändå inte skimrig eller ens frostad. Sanna kallar det satin. Ni kan se att den skiljer sig från pennan i mörkblått under ögat. Mer grå än blå är den nog, inga bruna toner. Jag tycker den är fantastiskt bra! Om Sanna skulle göra den som singelskugga skulle jag inte bli ledsen. Det här är en skugga som borde finnas i var flickas badrumsskåp eller sminknecessär! Lätt att tona och blenda är den också. Perfekt pigmenterad och så pass fin i formulan att den inte dammar men heller inte blir oljig och creasar. Det är annars min andra favorit Twilight från Paula Dorfs problem. Den är lite för krämig. Pressade skuggor är tricksiga så, antingen kan de bli dammiga och svåra att få färg från eller så blir de lite för feta och vill creasa. Den här har funkat perfekt för mig så här långt och jag rekomenderar den varmt!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-21 00:15:46

Den ser ju väldigans fin ut måste jag säga. jag har hela tiden trott att det är skimmer, men satinfinish låter ju himla fint och användbart måste jag säga. Kanske att det berättigare ett köp ännu mer för mig. Men nu, köpstopp, i mars, Sigma:D

Postat av: Karin
Publicerad 2010-01-22 09:47:36

Jag var "tvungen" att klicka hem denna fina trio idag, inte minst för att jag själv har två bengaler hemma - man måste ju försöka matcha deras snygga teckning så gott det går! :)



Det blev några pigment också när jag ändå var igång. Brite Birds smink är grymt imponerande!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-23 21:23:12

Låter som en otroligt bra svart skugga. Jag har en från FACE (pressad skugga), men är inte helt nöjd eftersom jag tycker att den lätt blir flammig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 09:05:34

Emma! Den är riktigt bra, det är den!



Karin! Jag tror du kommer bli nöjd! Alla tre skuggorna i den är bra. Bengler låter fint! Det är väldigt vackra katter. Själv har jag "bara" haft bondkatter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-24 09:06:55

Fru Choklad! Den är bra! Jag har aldrig provat FACE pressade ögonskuggor men flammigt låter tråkigt. MAC Carbon blir flammig på mig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela