Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Light my Sapphire

Publicerad 2010-01-03 22:39:04 i Naglar i blått,


Här kommer ännu ett lack från OPI-kollektionen Night Brights. Dessutom har jag idag upptäckt något jag aldrig sett förut i lacket. Det trots att jag använt det flera gånger och skrivit om det i det här inlägget.

I stort är jag fortfarande överens med mitt utlåtande från förr. Det är en blåsvart bas med skimmer. Den ser oftast ut som ett krämlack i svart med blåton i vanligt ljus men i starkt lampsken kommer skimret fram. Då ser det ut som en blå flash i ett annars svart lack. Det har aldrig varit riktigt klart för mig varför man döpt lacket till Light my Sapphire. Inte förrän idag. Ser ni på översta flaskbilden att januarisolen lockar fram det gömda guldet? Ja, det är inte blått skimmer i lacket utan guldskimmer!

I solljuset kan jag till och med fånga det på naglarna. Här måste jag dock erkänna att jag inte såg det så tydligt med blotta ögat som kameran gör. I flaskan såg jag faktiskt guldet glimma ganska bra när jag tittade på den, men naglarna ser bara riktigt mörkt marinblå ut med lite skimmer i. Ett skimmer som jag uppfattar som blått.

Alltså, OPI, på riktigt... Varför gör ni så hemliga skimmer? Det är åtskilliga av mina OPI-lack som döljer hemligheter som bara kommer fram under väldigt speciella ljusförhållanden. Jag minns min förvåning när jag satt i en aula med skarpt lysrörsljus och upptäckte att Eif-fel for this Color inte alls var ett krämlack. Andra, liknande upplevelser har funnits även om jag inte minns dem exakt just nu. Det här är dock det fånigaste av allt. Hela Night Brightskollektionen bygger ju på blått och guld och skimmer. Så känns det alla fall. Okej, My Private Jet och Give me the Moon är undantagen, men även de smälter in väl i själva temat, natthimmel, stjärnglans, månljus och glamourösa accenter i guld och champagne. En av OPI:s absolut snyggaste kollektioner någonsin. Varför då gömma det guldskimmer som ytterligare förstärker och binder ihop temat? Jag har burit Light my Sapphire fyra eller fem gånger och aldrig sett detta guld. Inte en gång. De tre klickbara miniatyrerna och bilden nedan är mycket mer rättvisande för hur jag ser lacket med ögat än de bilder där guldskimret syns.
En annan sak jag vill säga är att jag första gången jag skrev om lacket hävdade att det var kladdigt. Jag tar tillbaka. Det är som alla andra OPI. Penseln är bred och svårstyrd med mina värkande fingrar. Det är nog det som gör att jag inte alltid klarar att måla så bra med OPI. Penseln är bredare än mina smalaste naglar och jag får hålla den på sniskan för att få till det utan att kladda bredvid. Här ser ni två lager av lacket. Det behövs för full täckning.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-04 00:25:08

Inte alls lika fint som ink. och håller helt med dig om det där med skimret, skimret i vissa OPI-lack är verkligen en väl bevarad hemlighet...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-04 22:53:31

Inget lack jag blir så till mig av men kort och gott snyggt :o)

Postat av: elenore
Publicerad 2010-01-06 00:31:24

riktigt bra blogg :)!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela