Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Ink

Publicerad 2010-01-01 22:16:31 i Naglar i blått,


Nyårsdagen, 20100101, målades naglarna i denna färg. Årets allra första manikyr. Det första lacket valt av mig på det nya decenniet. OPI Ink. En gammal klassiker får man väl nästan kalla det. Det kom i kollektionen Night Brights. Kan ha varit 2007, men jag är inte helt säker där. Det är alla fall ett lack som många har älskat men som hamnat i skuggan av det lack som OPI släppte hösten 2007, nämligen Russian Navy och senare det ännu mer lika lacket Who are you Wearing. Andra OPI som liknar är t.ex Play 'til Midnight från julkollektionen 2008.

Lacket är något av vad man kallar för Blurple. En nyans som ligger mellan att vara blå och lila.  Vilken nyans som dominerar beror i hög grad på ljuset. Ink har en indigoblå bas med massor av skimmerpartiklar i rosa, lila och blått. Beroende på ljus och ljusets vinkel så framträder det blå eller lila skimret och ger hela nageln ett intrycka av den ena eller andra nyansen. Alla mina foton i det här inlägget har tagits i dagsljus men inomhus. De ser väldigt rättvisande ut för just de här ljusförhållandena, men ett annat ljus ger andra intryck.

Ink är väldigt vackert. Jag tror det är mer blått än vad Who are you Wearing är och dessutom ljusare. Mindre "nästan svart". Samma sak med Russian Navy, den är något mörkare och alltså mer åt det nästan svarta hållet än vad Ink är.  Men Ink är mörk nog att tas för svart i svag belysning, tro inget annat. OPI har gjort enorma mängder med lack av den här karaktären. Ink kanske är min favorit av dem alla. Fast Russian Navy har coolast namn... Vill ni titta på Who are you Wearing och Russian Navy sida vid sida? Här är en länk. Men inte mina bästa bilder kanske.
 
Lite detaljer i olika ljus, fast båda inomhus och i dagsljus. Ser ni skimret? Klicka upp om ni inte gjort det, så ni kan se ordentligt!

Ett väldigt vackert lack är det. Det här är två lager. Det är ganska bra "konsistens", inget onödigt droppande eller pölande, men penseln är som vanligt med OPI helt förskräcklig. Jag får vända den på sidan för att kunna måla lillfingret och borde göra det även på ringingret för annars har man snart nog lack överallt eftersom penseln är så bred. Vad är vitsen med att ha så grova penslar? Jag har inte extremt smala naglar så det kan inte bara vara ett problem jag brottas med. Hur som helst, Ink, ett vackert lack. Jag hade det faktiskt i januari även förra året. Kanske är en tradition på gång här! En bra start på 2010 är det alla fall! Vad har börjat året med för nagellack?

 

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-01 22:24:13

Det är fint att titta på. Själv kör jag en runda med Blue Island Iced Tea (ChG).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 22:30:35

Sminkjante! Det lacket satt jag faktiskt och tänkte på idag. Jag skulle og kunnat tänka mig det jag med, men hade givetvis inte med det. Vägde mellan detta och Sahara Sapphire. :D

Postat av: Lina
Publicerad 2010-01-01 22:31:25

Efter att ha sukat efter OPI Ink i ett år så skickade jag äntligen efter det i en transdesign beställning. Russian Navy och Play'til Midnight står också på önskelista och åker nog med nästa gång!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 22:48:04

Lina! Du klarar dig med bara Ink om du inte är helt galen i den här typen av färg.

Postat av: Ika
Publicerad 2010-01-01 23:14:30

Jag har fortfarande kvar min nyårsmanikyr på naglarna, ett frankenlack (blingade till ChG Meteor Shower ännu mer) med lite konad på. Ska försöka ta mej tid att visa det på bloggen snart.

Postat av: Aida
Publicerad 2010-01-02 09:56:26

Wow, vilket lack. jag har desvärre inte erfarat dessa stora märken när det gäller nagellack men hade jag haft dina naglar (!!) så hade jag nog köpt alla möjliga slags färger! Supersnygg var denna Ink på dina händer.



Sv: Vad roligt att dennna fungerar för dig! Jag ska faktiskt berätta att jag hade en ögonfransböjare från jag inte vet var, den var en superfransböjare. Den böjde mina fransar HEEEEEELA dagen, de höll verkligen. Den är försvunnen nu, den var verkligen poppis här hemma och jag misstänker någon släkting som "råkat" få med sig den haha. Men jag slutar inte jämföra den med andra och jag ska inte sluta leta förrän jag hittar en jämlik! Jättekul att den fungerar för dig, superhärligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-02 10:16:24

Ika! Låter jättesnyggt! Ser fram emot bilderna!



Aida! Tack. Och angående ditt svar så är det nog ställt till Emma. Jag använder inte fransböjare över huvud taget. Vi är två på bloggen vilket gör att man måste vara lite extra uppmärksam om man vill prata med någon specifik person. ;D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-02 11:37:16

Vad bra att du tog upp just detta lacket. Äger Play 'til Midnight och trodde inte att Ink var likt det lacket. Har varit nära att köpa det ett par gånger men nu vet jag ju att jag inte behöver det. :)

Och du, tack för tipset ang Visine och glitter. Funkade alldeles utmärkt. :D Hon på apoteket tittade konstigt på mig när jag berättade vad jag skulle använda det till.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 12:55:27

Ett mycket vackert lack och således en bra början på året. jag börjar och slutar mitt med avskavt lack, hoppas att det inte blir tongivande för hur resten av året kommer att arta sig. Hade tänkt måla om igår kväll, men sen läste jag för Erik och efter det slocknade jag som ett utblåst ljus.

Postat av: Marie
Publicerad 2010-01-02 14:33:38

Mycket snyggt lack! Dock har jag aldrig varit sugen på det själv, för jag är innerligt besviken på alla mina nästansvarta lack. Det är så trist när man inte kan se färgen på lacket förutom i strålande solsken, och det är ju inte ofta här i Sverige... Wagon Trail t ex, är en av mina stora lackfrustrationer, för det är såååå snyggt i solsken men trist som jag vet inte vad annars.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-02 14:37:52

Pamsan! Ja, vilken tur då! JAg gillar ju Ink bäst av allihop i den här ärgskalan men Play 'til Midnight är nog god tvåa!



Emma! Jag är säker på att dina naglar kommer vara lika vackra och välvårdade som alltid under 2010. Ser fram emot Cherry Cordial-notd:n.



Marie! Jag förstår precis. Det här är en betydligt klarare färg än t.ex Russian Navy så man ser att det är blått i de flesta ljus. Det är faktiskt riktigt fint!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-02 19:23:17

Å vilken maffig lila. Hmmm undrar om inte Marina får lite ståpäls av den här hi hi.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-02 22:51:45

Jag älskar min Ink-flaska:)

en läckerbit!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-03 00:00:58

Fru Choklad! Ja, det borde nog få igång Marina!



Sanna! Det förstår jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela