Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Play ’til Midnight

Publicerad 2008-10-28 13:33:36 i Naglar i blått,


Play 'til Midnight är ett läckert blått lack som exakt matchar en gammal ryakudde mina katter gillar att ligga på. De båda är för övrigt rätt bra på att leka ända till midnatt, ibland även efter midnatt...
Det är alltså ett av alla dessa mörkblå lack som fullständigt översvämmar markanden. Unikt? Nja... Men värt att äga? Absolut!

Mörkblått med skimmer i rosa och blått vilket ger det en lite lilaaktig dager i vissa ljus. Vackert som bara den! En bättre version av Russian Navy som, i mina ögon, är snäppet för mörk och snäppet för lila. Det här lacket är nästan som RN men håller sig på rätt sida om de båda problemen.

Det är pigmenterat nog för att täcka korta naglar med ett lager. Jag klarar mig med ett och ett halvt, om ni förstår hur jag menar. Ett supertunt och ett lite kraftigare. Två tunna kan var bra också. Ni kommer hitta rätt variant för era naglar utan problem. Konsistensen är nmligen utmärkt och inte speciellt kladdig. Enda problemet med det är det eviga bekymret med OPI:s usla penslar...


Vi tittar närmare på skimret i lacket. På håll ser det ju bara blått ut. En djup, fin blå, men som sagt, bara blått. På nära håll ser man de fina skimmerkorn som finns i lacket och som ger det en riktigt läcker brytning i lite lila samt ett fint djup i färgen.

Låt oss titta på färgen under lysrörsrampen i mitt kök här på landet. Ni ser att skimret blir tydligare då än i dagsljus?

I vissa ljus blir det väldigt mörkblått, på gränsen till svartblått. Men det håller sig på rätt sida, tycker jag. Så, alla ni som gillar mörkblå lack och står i begrepp att skaffa ert allra första, ja, det här rekomenderar jag . I alla fall mer än jag någonsin rekomenderat Rusian Navy. Mycket mer blåton i detta, mer tydligt skimmer och samma goda egenskaper för övrigt.

Det här är alltså ett riktigt trevligt blått lack, om än kanske inte helt nödvändigt för samlingen om man redan har många liknande blå. I min samling är det dock absolut nödvändigt.  ;D

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-28 14:09:28

Riktigt fint. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-28 14:32:08

Åh så fint! klart att jag behöver detta:) det ser faktiskt ut att vara det perfekta blåa lacket, och vem vill inte ha det... Ska beställa i nästa vecka!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-10-28 14:33:28

Åh, vilket vackert lack! Och jag som inte ens är så förtjust i blåa lack. =) Tack för alla fina nagellack- och sminkbilder du publicerar. Du är en aldrig sinande inspirationskälla!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 14:38:27

RM! Visst är det!



Emma P! JA, det är nog en kandidat till topplaceringarna. Men den finns många galet vackra blå...



Emma! Åh, du ska se, snart kommer du älska blått på naglarna! Jag ägnar mig åt en halvsubtil hjärntvätt som ska leda till att alla svenska kvinnor har blå eller gröna naglar och minst ett pigment från MakeupCosmetics eller MAD... ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-28 14:51:11

Inte unikt men ack så snyggt! Riktigt snyggt!

Tycker denna ser snyggare ut än Russian Navy.

Jag har lite svårt att förstå vaför just RN är så hypad, eftersom det finns blå som är så mycket vackrare:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 14:54:32

Sanna! Exakt den frågan ställer jag mig också. Vad gör att alla snackar om RN? Så fantastisk är den inte...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-28 16:09:19

Samma sak gäller med denna... Tror en tredjedel av min samling är blåa nu för tiden......

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-28 16:36:20

Åh vad den är urvacker! Även om jag personligen tycker Russian Navy är ännu snyggare! kanske det beror på att RN var ett av mina första opin också;)

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-10-28 17:41:12

Jag funderar på om denna inte är rätt lik You got-ta get this blue från India kollektione? Den är mer blå-blå än Russian Navy. Gah, säg nu att de är vansinnigt lika så jag kan sålla lite i köplistan :)



Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-28 17:59:24

Jättesnyggt! Just det att det inte verkar svart är ju den pudelns kärna när det kommer till mörkblå lack... Fint!

Och du verkar ha det så trevligt på landet :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-28 18:21:24

Min lilla (stora) katt häslar dina kissar välkomna till vi-leker-efter-midnatt-klubben

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-28 22:29:38

Nämen nu kommenterar jag samma naglar/färg igen fast på rätta stället om du förstår... men dom var så läckra att jag var bara tvungen. Verkligen cool blå färg ju!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-28 22:52:11

Precis vad jag misstänke:) Och säg att det inte alls är likt YGGTB, jag vill ha detta också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-29 10:03:41

Chaosophia! Man kan inte ha för många blå! Och gröna! ;D



Badis! Tur vi alla har favoriter som skiljer sig lite, annars skulle de inte skapa nya färger att förälska sig i!



LGB! Beeror på vad du menar med lik. De har ugefär samma djup i blåfärgen men YGTHTB har bara en färg på skimret, turkos, och det ger inte samma dagrar i lila som man hittar här. I mina ögon inte ett dugg lika, med andra ord.



Marie! Japp, trvligt på landet och bra blå! ;D



Kajalen! Ja, mina små, men gamla, katter har hållit sig rätt lugna nu. Sovit gott har jag gjort, med andra ord.



Marina! Ja, det är en vacker blå!



Emma! Inte ett dugg likt YGTHTB!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-30 21:07:06

Wow, lovely! Russian Navy har jag aldrig fattat hypen kring, tycker inte att den är så läcker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-31 09:55:56

RQ! Den är lite mörk, RN, men den här är dess snyggare och bättre lillasyster!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela