Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Reclaim

Publicerad 2010-01-27 18:17:28 i Emmas NOTD i glitter och holo,


Ni minns det horribla lacket jag hade till nyår va? Efter det så kände jag att jag behövde ett säkert kort och då plockade jag fram Nubar Reclaim, ni vet det holografiska lacket från Nubars Going Green-kollektion som de släppte i somras. Jag köpte hela kollektionen från Nailshop, men jag har inte testat alla än faktiskt. Inte för att de inte är fina, de är verkligen gudomligt snygga hela bunten, men jag vill ha variation. Efter ett grönt lack vill jag ha något helt annat, så det tar mig en stund av hinna avverka sex stycken gröna lack. Särskilt som jag har andra gröna otestade lack också.


Om vi kollar lite mer på Reclaim så måste jag säga att det här lacket var fantastiskt på alla sätt och vis! Det var perfekt att måla med, det gled på jämt och fint. Jag har två lager men jag tror att det hade räckt med ett lager om man är duktig på att måla jämna lager och inte har så långa naglar. Väl på naglarna kändes det nästan som porslin, verkligen underbart jämt och fint! Dessutom är färgen supersnygg, det är riktigt holografiskt och det höll kanonbra, sista bilden är tagen efter sex dagar och lacket hade inte flagat över huvudtaget på den tiden, det är lite vitt i tipparna, men det har inte flagat. Kan man önska sig något mer? Ja möjligtvis fler holografiska från Nubar. Och eftersom Nubar är så snälla eller vi har sånt flyt så kommer vi dessutom att få det! Ni har väl sett att Nubar Prisms har släppts hos Nailshop va? Sminkan fick sina idag och jag räknar med att jag med kommer att ha ett par inom några dagar, jag är så exalterad! Är de lika bra som detta så kommer de få en topplacering bland mina vårlack, det är jag övertygad om!

Kommentarer

Postat av: ewe
Publicerad 2010-01-27 20:20:07

Den där var faktiskt riktigt cool. I verkligheten också;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-27 20:40:17

Fantastiskt fint! Det verkar vara ett sånt lack som gör att man inte kan sluta titta förhäxat på sina egna naglar =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-27 20:54:16

ewe: japp, det är skitsnyggt!



Kerstin: Ja, det stämmer nog:) jag är otroligt förtjust i Reclaim, håller tummarna för att Prisms ska vara lika ljuvliga!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-01-27 20:58:50

Jag gillar också Reclaim och den sitter så bra på nalarna. Har fått hur många komplimang som helst när jag bar den...

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-27 22:06:22

Snyggt! färgskiftningarna får mig att tänka på påfågelsfjädrar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-27 22:44:55

Oerhört fina bilder på ett oerhörst fint lack! Jag gillade också Reclaim men har faktiskt inte använt det sedan i somras. Borde åtgärdas men jag har ju precis fått hem Prism-kollektionen och som med allt annat så vill man ju varva hololckaen med annat.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-27 23:37:06

Ser väldigt läckert ut det där! Jag väntar på mitt lila hololack från China Glaze med spänning!



Ja försök gå på Avatar om du har tid för det är verkligen en sån film som ska upplevas på bio! Tycker jag... ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-28 11:47:50

Aila: ja, det är verkligen ett bra lack! Och ja, känner igen det:)



CC: Det är otroligt snyggt! Ja, kanske det. Det har lite speciella färgskiftningar, ganska mycket gulare än mina andra hololack...



Sminkan: Tack raring. Jag är riktigt nöjd med både lacket och bilderna helt klart. Ja, nu blir det nog andra hololack. Fast å andra sidan, snart kommer våren, och det är ju hololackens förlovade tid:)Du kan alltså hinna med alla...



Zizzie: det är verkligen otroligt snyggt! Aha, du har beställt China Glaze, LOL? Jag har nog en 4-5 hololack från CG och alla är skitsnygga, så du blir säkert nöjd...



Vi har sagt att vi ska gå och se den på fredag istället. Blir det inte då så blir jag heltokig! Igår skippade vi pga vädret, och det var väl kanske bra iofs, men känns ändå hopplöst när vi har försökt komma iväg så många gånger...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-28 11:59:02

Ja det är LOL jag beställt, tror den är kanonfin :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-28 14:10:45

Det är ju så läckert så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Har haft det i ett halvår men ännu står den orörd. Förstår inte varför. Snart åker det på! :)

Väldigt fina naglar och nagelband. Har själv svårt att hålla mina i trim i detta kalla vädret. Torrt och trist.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-28 14:23:14

det är så fint:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-28 17:45:03

Lovley!!! Kort o gott :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-28 18:57:18

Zizzie: Det är ett fint lack, det kommer du gilla!



Pamsan: Jamen visst, det är ju helt gudomligt! Ja, mitt stod ju nästan lika länge så jag ska inte säga ngt. Men jag tycker du ska testa det, det är ursnyggt och bra på alla sätt och vis! tack, vad kul att höra! Jag smörjer och smörjer och tar, till min pojkväns förtret, på mig handskar om jag så bara ska gå två meter utomhus:)



Sanna: Å ja, visst är det! Men det är ditt gröna frankade hololack med, du borde sälja såna på Brite Bird:)



Linda: japp, jag håller med dig:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-30 11:47:48

Jag hade problem att kommentera här i veckan så det jag skrev om reclaim föll bort. Kommer egentligen inte ihåg vad jag skrev. Men det här lacket är verkligen underbart.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-02 11:28:48

Sminkjante: blogg.se har haft stora problem med kommentarsfunktionen, stod t o m på deras förstasida den aktuella dagen. Håller helt med dig om att det är underbart och det är väl egentligen det enda som behöver sägas:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela