Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

2009s sopigaste lack

Publicerad 2010-01-15 11:02:49 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,


Jag har ju inte visat mina nyårsnaglar för er, det är helt och hållet medvetet egentligen för de var verkligen en ömklig syn. Jag målade naglarna mörklila med ett lack jag köpte i Bulgarien, Essence of Colour heter märket. Det var det fasansfullaste lack jag har målat med under hela 2000-talet. Ja kanske under hela mitt liv, det var så dåligt! Det var tjockt, jag vet inte om jag hade fått tag på en provflaska för den såg väldigt använd ut när jag kollade nära. Jag har inget emot att köpa ett testexemplar om det är sista flaskan och jag gärna vill ha färgen, men då tycker jag att det är trevligt om butikspersonalen upplyser om det. Förutom att det var gräsligt tjockt så trådade sig lacket hela tiden, det var som om det var massor av bomullsfibrer i lacket, horribelt! Och ja, det torkade såklart inte ordentligt, jag vaknade med minst två sabbade naglar. Trådarna försvann dock under natten, men när jag och mina lila naglar skulle möta dagen så uppbådades nästa problem, det flagade såklart kopiöst. Jag brukar inte dissa grejer så ofta här, det är ju så mycket roligare att berätta om sånt som är bra, men ibland måste man faktiskt. Det här lila lacket är nog den sopigaste produkten jag testade under 2009, möjligen är Rimmels mineralfoundation undantaget. Galet kasst är det i alla fall, vi får väl se om jag bryr mig om att testa de andra lacken från märket, som det är nu riskerar de att hamna i soptunnan. Ni ser själva hur lacket ser ut efter tre dagar, ja det fick faktiskt sitta så länge, men endast för att jag vara för trött för att måla om efter nyårshelgen, annars hade det åkt av direkt. Ni ser ju även på översta bilden mitt fina svarta hololack från Catherine Arley är, ack om jag bara hade målat alla naglarna med det istället.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-15 11:47:14

Usch vad trist med så kasst lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-15 11:50:31

kerstin: ja, det var verkligen ett gräsligt skitlack! Men så är det ibland, jag får vara glad att jag har så många bra lack istället:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-15 12:42:54

Tur att man inte råkar ut för sådana lack ofta. Tror faktiskt inte jag haft något som flagat så där.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-15 13:53:12

Verkligen surt med kassa lack. Man blir så fruktansvärt irriterad. Och som grädde på moset så börjar det skava av dagen efter. Nä fy för sånt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-15 15:07:01

HU, så förskräckligt. Men färgen ser fin ut där den fortfarande hänger kvar. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-15 16:20:07

Oj oj! Inte kul!

Postat av: Charlotte
Publicerad 2010-01-15 17:25:10

Bra blogg

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-15 19:52:44

Sminkjante: ja, dte har du verkligen rätt i. Nej, det här är verkligen det värsta jag har varit med om... Fixade till kommentarerna. Blogg.se har varit lite nepigt på sistne, jag har haft samma problem, fast jag kan ju radera om det är här:)



Pamsan: Ja, det här är verkligen ett dåligt lack, mycket irriterande!



Sminkan: Usch ja! och ja, det är ju fint, det är nästan det värsta. Funderar på om det kunde hjälpa med thinner, fast egentligen förtjänar detta lack inga såna omsorger.



Sanna: Nej, inte kul alls...



Charlotte: tack så mkt:)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-16 21:22:01

Fy sjutton så surt. Annars ser det ju ut att ha varit en väldigt fin färg. Förstår ändå att du vill kasta det när kvalitén är SÅ dålig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-17 11:32:58

Fru Choklad: Ja, det är ju riktigt dåligt tyvärr. Färgen är jättefin, det är ingen tvekan om varför jag köpte det, men när det inte ens sitter en dag så är det faktiskt inte värt att använda det ens för färgen. jag trivs inte alls med flagande nagellack...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela