Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönt med Makeupcosmetics

Publicerad 2010-01-30 14:15:07 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Det här är dagens makeup och eftersom vi haft lite Makeupcosmeticstema här på bloggen så passade jag på att fota pigmenten också. Färgerna jag använt är dessa:

Moss i grönt, Dreamland i blått, Antique i brons och så även Egypt och Magic Copper.

Antique, Dreamland, Moss och Egypt på klickbara bilder. Alla är de fantastiskt vackra!
Magic Copper har både jag och Emma fotat och skrivit om här.

Här har jag en grund av Dignity, en pärlfärgad krämhighlighter från Face. Därefter lade jag Dreamland över hela ögonlocket. Ovanpå den på yttre hälften av ögonlocket lade jag sedan Moss. De blendades ihop. Ovanför de båda skuggorna lades Antique i ett band över brynbenet och åter igen blendades skarven ihop. Därefter highlightern Magic Copper under brynet och ihopblendad med Antique.

Under ögat målade jag en linje med Tigis gröna kajalpenna och ovanpå den lade jag Egypt som går ton i ton med pennan. Längs övre fransraden är det gel-eyelinern Endangered som jag målat med. Slutligen är det mascara från Yves Rocher och den är värdelös men jag ska ändå försöka använda upp den. Brynen är ifyllda med Wet'n'Wilds ljusare brynskugga. Det var allt. Jag tycker det blev fint. Makeupcosmetics pigment är dessutom både enkla och bra att jobba med. Jag håller på med ett inlägg till minerlaögonskuggeguiden om just Makeupcosmetics. Det kommer förhoppningsvis publiceras imorgon eller på måndag.

Och glöm inte att Makeupcosmetics just nu har rea på sina pigment! De kostar just nu bara 39 kronor styck. Okej, det gäller inte alla, för jag köpte precis Moss i förra veckan och den var inte read, men det finns massor av vackra pigment som är på rean och dessutom är det fraktfritt om man handlar för 400 kronor. Om man inte gör det är frakten 19 kronor. Jag planerar en beställning till, trots att jag köpte fem eller sex pigment från dem förra veckan. Just nu är jag sugen på att skaffa en full size av July och June och kanske ytterligare någon fin highlighter. ;D

Kommentarer

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2010-01-30 14:30:22

Skitsnyggt som alltid!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-01-30 14:56:52

Du gör det svårt att hålla klickfingret i styr må jag säga =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-30 15:28:17

Kabuki-Emma! Tack!



Adrasteiah! Ge efter! Man förtjänar lite ögonskuggor nu och då!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-30 20:11:42

Åh så fint! Underbara gröna nyanser!

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-01-30 22:11:08

Jag beställde hem fyra igår :) Det blev eden, dreamland, lucky silver och blackstar green eller vad den hette. Dreamland ser helt underbar ut!

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-01-30 22:12:30

Det var nog antique jag menade btw :P Men dreamland ser riktigt fin ut den med ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-30 23:02:54

Kerstin! Inte så tokigt, va? Jag älskar de här färgerna!



Emilie! Låter som underbart bra val! Lucky Silver är en stor favorit för mig, liksom både Blackstar green och Antique. Eden har jag också, men den har jag inte hunnit använda så mycket än. Hoppas du blir nöjd med dina ögonskuggor!

Jag beställde förresten själv två highlighters idag. June och July i fullstorlek. Det är svårt att stå emot Makeupcosmetics... ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-30 23:25:41

Massa vackra färger, och så fint de smälter ihop. Underbart! Tycker dessutom att det är skoj att vi har fått en liten nytändning med MUC! De har ju massa bra skuggor, bara att man tenderar favorisera det nyinköpta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 08:46:06

Emma! Du har helt rätt. Dreamland har jag knappt aldrig använt och den är ändå så vacker. Moss är förresten nyköpt. :D

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-01-31 16:08:57

Sminkan:



Jag tyckte själv att jag gjorde ett ganska bra val i beställandet ;D dock hade jag kunnat köpa många fler men plånboken sa nej, det är ett par räkningar till som ska betalas :P Jag hoppas också att jag blir nöjd med dem, och just nu är jag grymt nyfiken på hur de kommer se ut och förväntansfull inför leveransen ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-31 17:21:33

Emilie! Berätta vad du tycker sen när du provat!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-31 22:19:36

åh så vackert och fint med grönt =) längtar efter lite grönt ute nu även om ja älskar vintern som är :P

Postat av: izabella
Publicerad 2010-02-01 13:38:45

Sjukt snygga färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-01 17:53:38

Linda! Ja, grönt är, även om det är en gammal klyscha, definitivt skönt.



Izabella! Tackar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela