Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Våra bästa highlighters

Publicerad 2010-01-06 18:56:08 i Sminkan och Emmas favoriter!,

Idag har Emma och jag premiär för en ny kategori här hos oss på Sminkans blogg. Vi kommer göra inlägg där vi presenterar tre av våra favoriter av någonting och idag börjar vi med highlighters. En highlighter är ju otroligt viktig vid en sminkning och de flesta av oss har högvis med olika highlighterskuggor. Jag har det alla fall, och Emma med. Men, av alla dessa olika highlighters är det ju några som sticker ut och är lite extra bra. De där man vet att man kan lita på i alla lägen. Vi har alltså plockat ut våra topp-tre highlighters oberoende av varandra och presenterar dem i detta gemensamma inlägg. Vi börjar med Emma:

Magic Copper från Makeupcosmetics

Min absoluta favorithighlighter är utan tvekan Magic Copper från Makeupcosmetics. Magic Copper är en sån skugga som ser vit ut i burken men när ljuset faller på så skimrar den alldeles magiskt i ljus koppar, så himla snyggt! Jag är över lag väldigt förtjust i såna här highlighters som är vita men med en färg i, jag har från flera olika märken, men Makeupcosmetics gör de allra finaste och bästa om ni frågar mig. Och ja, det är inte bara Magic Copper som är vacker, de har massa snygga, July till exempel som skimrar i rosa, är lika vacker som Magic Copper, men inte fullt lika användbar. Magic Copper är alltså ledaren i ligan, men som sagt, det finns många fina och eftersom MUC ju dessutom är billiga så kan man ju kosta på sig att testa några olika.

Big, Mean Yellow Dog från Brite Bird

Ytterligare en storfavorit är denna vaniljvita highlighter från fantastiska Brite Bird. Otroligt användbar, snygg highlighter som bli ganska skimrig på huden och passar till det mesta. Dessutom är ju skuggorna väldigt söta med små fåglar på, fast det syns nog inte så bra på min tyvärr. En annan superhighlighter från Brite Bird är för övrigt Cream Cat, dock föredrar jag Big, Mean, Yellow Dog även om båda är superfina.

Collistar Crema

Sist men inte minst, Collistar Crema. Crema är en ganska varm skugga som jag tycker passar superbra som highlighter om man till exempel använder guld eller koppar, ja ifall jag inte väljer Magic Copper till de sminkningarna alltså. Crema ser rätt mörk ut i asken, men på huden gör den sig mycket bra som highlighter och den är ganska skimrig som ni ser på min hand. En himla fin highlighter från Collistar, kanske min absoluta favoritprodukt från märket.

Från vänster till höger: Magic Copper, Big, Mean, Yellow Dog och Crema. 

Som en liten extrabonus visar jag här en bild på mina favorithighlighterpenslar MAC # 217 och Sigma SS 217, två ypperliga penslar att applicera highlighter med.


Så till Sminkans tre favoriter. Lustigt nog så sammanfaller de lite med Emmas. Mina tre favoriter är Magic Copper från Makeupcosmetics, Cream Cat från Brite Bird och så Shinkirou från Fyrinnae.

Här nedan har ni tre klickbara småbilder på dem:

MUC Magic Copper, Brite Bird Cream Cat och Fyrinnae Shinkirou.
Eftersom jag hade bokstäver på handen efter mitt e.l.f-test så körde jag samma metod med dessa också. Fyra primer på handen. U=UDPP, P= Painterly Paint Pot, E= e.l.f Mineral Eyeshadow Primer och D=Dignity.

Överst ser ni Magic Copper. Det är en underbar highlighter som Emma redan skrivit om. Som ni ser reagerar den lite kul på Painterly Paint Pot, den blir mer kopprig där. Vet inte vad det beror på. Annars är den en sidenskimrande och ljuvlig highlighter som ser till att förlåta små misstag man gjort och ge en fantastiskt vacker glow åt din makeup. Underbar.
Här är ett exempel på en makeup med Magic Copper som highlighter. Och ett till.

I mitten är det Cream Cat. En matt, hudfärgad highlighter som fungerar utmärkt för att balansera skimrande skuggor eller glitter i en makeup. Den är precis som min hud i tonen och smälter alltså in helt perfekt. Jag tror det är den jag använt mest under den här hösten och dessutom älskar jag den så mycket att jag skaffat en extra av den. En enastående highlighter!
Här är ett exempel med Cream Cat som highlighter. Och ett till.

Slutligen, längst ner, är det Shinkirou. Den har jag använt i flera år nu. Den är underbart skimrande och neutral i tonen. En metallisk highlighter som inte är vare sig varm eller kall. Den funkar till allt. Den är dessutom, precis som cream Cat, ganska täckande om man vill. Den går att läggas skirt eller mer opakt beroende på pensel, primer och humör.
Här är ett exempel med Shinkirou som highlighter. Och ett till.
Alla exemplen är först en neutral med respektive highlighter och sedan en från lösögonfrans-kategorin. Så ni vet.

Ja, det var det. Våra absoluta favorithighlighters. Vilka favoriter har du? Berätta gärna i kommentarerna! Och har ni förslag på andra produkter vi kan ta upp i den här kategorin så skriv det med!

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-06 20:13:03

Kul ny kategori! Att läsa om andras favoriter är alltid både kul och bra sätt att få tips på.

Cream cat har jag tänkt på ett tag sedan jag noterat att du använder den rätt ofta. Den verkar väldigt bra. Big mean yellow dog ser också väldigt fin ut.

Mina tre favoriter i denna kategori är "Satin" och "Muffin" från MUS och "Vanilla" från MAC, men det kan komma att ändras snart eftersom jag har en laddning MAD skuggor på väg ;)

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2010-01-06 21:36:51

Vad kul med en ny kategori, många bra och fina highlighters! Mina favoriter är muffin, satin och white, ifrån MUS alla tre :P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-06 21:37:59

Ja, visst är det!:) Både "katten" och "hunden" är himla bra, precis som alla andra skuggor jag har testat från brite Bird:)



Muffin är ju verkligen en storfavorit hos många, men så är dne ju himla fin och användbar, och de andra verkar med himla fina. Jag har dock lite problem med MUS skuggor, tål inte triclosanet så bra, så försöker undvika att använda highlighters från dem för att spara min hud för mer unika färger:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-06 21:39:00

Bra initiativ med en ny kategori! Ska bli roligt att få se alla favoriter!

Jag har Cream Cat och en ljus skugga från e.l.f och så har jag Urban Decays ögonprimer i guld som ibland får tjäna som highlighter :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-06 21:39:41

Makeuponista: Vad kul att du tycker det! Ja, du har nästan samma favoriter som Fru Choklad alltså. Det är himla fina skuggor, men jag försöker att ligga lite lågt med MUS-användandet, mina ögonlock är inte så förtjusta i Triclosan tyvärr...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-06 21:41:19

Zizzie: vad kul att du gillar det! Låter kanon, Cream Cart är ju väldigt fin och bra, men ibland måste man vara hård när man bara får ha med tre på listan:) Hur är UDPP Sin? Antar att det är den du har? För visst heter den så?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-06 22:52:21

Ja Sin heter den ju! Jag tycker den är riktigt bra, körde med Lumenes bas innan men den här är ju ännu bättre (och finare) Jag gillar den lite guldiga färgen och att man kan använda bara den om man har bråttom :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-06 23:40:28

Kul med en ny kategori :) Jag använder i stort sett bara Max Factor Wicked White som är vitskimrig. Och ibland Victorias Secret beauty rush Glow nude när jag använder mer bronziga skuggor (den är mer guldvit)

Postat av: Johanna
Publicerad 2010-01-07 00:34:44

vilken härlig post!

Emma, jag måste frpga, det gröna holohlacket, villket märke och namn? ser så snyggt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-07 00:38:12

Zizzie: ja, jag kan tänka mig att de är fin och bra:)



CC: Ja, visst är det:) Ja, egentligen behöver man ju inte ha massor, men jag tycker att det är kul med lite olika:)Max factors skuggor är inte så tokiga, jag hade en sån där rund i brons, den var fenomenal!



Johanna: Tack, vad kul att du tycker det:) ja, det skulle jag ju ha skrivit såklart, jag gjorde det faktiskt först men sen dummade sig blogg.se och då försvann det. det är Nubar reclaim, som kom med going green i höstas. det kommer en riktig NOTD med denna i veckan ifall du vill se fler bilder:)



Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-07 08:30:07

Ni sprutar ur er en massa bra inlägg.



Magic copper håller jag med om, de andra har jag inte testat.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-07 09:43:05

Åh vilket bra inlägg. Jag kör Muffin dag ut och dag in och kan behöva lite förnyelse. Kommer nog beställa lite nytt från Makeupcosmetics snart och så måste jag ju testa Brite Bird.

Postat av: Ika
Publicerad 2010-01-07 10:58:14

Jag har fyra olika higlighterfavoriter som jag oftast sträcker mig efter. Ms Chic Sparkling Vanilla Latte (den liknar rätt mkt MUC Magic Copper märker jag), Starry Magic Finish Baked Eyeshadow i nyansen Champagne Toast, och sen Solar White och Retrospeck från MAC. Varierar mellan dessa beroende på övriga skuggor samt hur pass solbränd jag råkar vara.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-07 12:48:15

ån magic copper vill jag ha, ser fantastisk ut. mina tre favvisar är shinkiriou, wedding från mad och en från fyrinnae som heter winter again- vit med turkost i, såå snygg. just det nymph från lime crime oxå =) det blev fyra...

Postat av: Maria
Publicerad 2010-01-07 14:56:48

Trevligt inlägg :) Min favorit (och den enda jag använder, faktiskt) är Dazzlelight från MAC.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-07 18:10:38

Sminkjante! Vi gör vårt bästa!!



Pamsan! Alltid roligt om vi kan inspirera på något sätt!



Ika! MsChic... Mmmm! Du har en poäng i det med solbrännan. Själv är jag ungefär lika året om men för andra är det klart en sak att beakta.



Linda! Fuskis! Fyra fick du väl inte ta! ;D

Wedding är himla snygg, det håller jag med om. Finns många bra highlighterskuggor och det är något som är mycket roligare än man först tror. Man kan ju tänka highlighter som highlighter men början man kolla på dem ordentligt är de så skiftande!



Maria! Vad roligt om du gillar inlägget! Dazzlelight känner jag igen. Hm... guldig?

Postat av: Lina
Publicerad 2010-01-07 23:28:02

Vilket roligt inlägg, kreativa som attan är ni!

Min favoriter är Alaska från MIST, Aussie Perk me up från EDM och TBS eyeshadow nr 13 (smälter in i min hud väldigt bra).



Måste nog ta och slänga in en beställning hos Brite Bird snart....Och Magic copper har jag varit sugen på ett tag men inte kommit mig för.....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-08 06:19:38

Lina! Visst är vi ambitiösa i år! Jag måste testa MIST snart. det är något jag ständigt skjuter på för det är lite mer av en investering än att kasta in beställningar på tio mineralsamples, men jag är himla nyfiken...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2010-01-09 23:35:34

jag håller med om att magic copper är fantastisk! förrutom att man kan packa på den där den ska highligta så kan man liksom pudra över en sminkning med magic copper om man vill ha den lite varmare, eller peppa upp den lite.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-10 14:34:22

GQ! Ja, det är ju det som gör den så underbar! Den kan trolla! Man förstår att den heter Magic copper!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-12 10:06:46

Härlig läsning! Jag spanar ofta på era fina highlighters, och kommer konsultera er när jag ska investera i nya!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-12 12:04:22

kerstin: Vad kul att du gillar! Det låter bra, du får jättegärna konsultera oss:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela