Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå sotning med strass

Publicerad 2010-01-10 19:21:35 i Emmas FOTD 2010,

Jag har egentligen inte känt något riktigt sug att sminka mig sen nyår, jag har fixat mig lite nu när jag började skolan, men egentligen har jag legat ganska lågt med sminket, haft en liten sminkpaus. Härom kvällen när jag målade mina naglar mörkblå med mitt fantastiskt vackra blåa lack från Versace vaknade dock lusten att sminka sig igen, jag kände verkligen för att göra något snyggt i blått! Igår, lördag, skred jag därför till verket och gjorde denna blåa sotning med strasstenar, i botten är det nästan exakt samma sotning som här, fast med andra fransar och med strass då som sagt. Jag gillade den gamla och jag gillar den här, hoppas att ni också gör det.


Hyn
Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performance Cream Foundation Special CF 11 med en skvätt MUS Neutralizer Yellow

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Duo Moon River

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Viva La Diva thunderstruck och MAC Mineralize sea & Sku, den klarblåa delen

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Kajal: Max Factor

Mascara: Max factor Masterpiece Beyond Length, den svarta delen

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar
Läppglans: Benefit Her Glossiness Didn’t Hear It from Me



Apropå saker som jag gillar så tänkte vi förresten köra igång boktemat imorgon igen! Hoppas att ni tycker det ska bli lika kul som vi tycker…

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-10 20:04:18

Grymt dramatiskt och vackert! :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-01-10 20:08:40

Vackert och riktigt coolt när det är en såpass skarp linje vid sotningen. Ser ju helt perfekt ut. Jättesnygg färg på skuggan dessutom.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-10 20:16:21

Zizzie: tack! ja, jag tycker med att det blev fint:)



Pamsan: Tack så mkt, vad snällt! Ja, thunderstruck är ursnygg och bra, lite smuliga att jobba med bara...

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-10 20:27:46

Gorgeous! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-10 20:30:40

Du ser fantastisk ut, som alltid! Vilken dramatisk look och jag älskar strassen! Väldigt tjusigt! Jag tycker du är enastående fin! Högsta betyg!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-10 20:39:57

Galet intensivt och läckert, Sea&Sky e såå fin =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-10 21:46:29

Josephine: Åh, tack:)



Sminkan: Och du är supersnäll som alltid, tack raring! ja, jag tycker med att det blev fint, och strassen är inte alls dum:)



Linda: tack! ja, det blev väldigt intensivt och bra. Dock syns Sea & sky bara lite längst upp i kanten av det blåa, annars är det nästan bara Thunderstuck...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-01-10 22:33:28

Wow vilken läcker sminkning! vart kommer strassen ifrån? är sugen på att köpa strass men tycker dom verkar dyra?

Postat av: YVONNES
Publicerad 2010-01-10 23:13:13

snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-10 23:18:16

Stephy: tack så mkt snälla du:)Den här strassen kommer från panduro. en kompis köpte till mig i nån hobbybod, en liten ziplockpåse för 25 kronor, vilket ju är superbra. de små stenarna är nailart-stenar som jag har köpt på ebay, de var ännu billigare, typ 20-30 kronor för drygt 1000 stycken. Sen finns det ju betydligt dyrare varianter på t ex MUS, men jag tycker det är lite saftigt med 110 kronor för typ 40 stenar. visserligen är MUS stenar av swarowskikristall och det är ju såklart lite tjusigare, men sen får man bara en färg per ask och då känns det lite trist tycker jag. Finns några med mixade färger iofs, men ingen av de färgerna tilltalade mig direkt.



YVONNES: Tack så mkt!

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-01-11 01:24:09

Vad har du för lim till ögonfransarna? de jag har testat har svidit i ögonen eller så har fransarna inte fastnat :( btw, gillar dina sminkningar :)

Postat av: Cilla
Publicerad 2010-01-11 08:20:49

Snyggt!! Vad är det för stenar du har använt`?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-11 09:08:13

Sarah: Jag tror att det är Ardells egna lim, en vit tub som det står Lash Adhesive på med svarta bokstäver. Det funkar väldigt bra för mig, har vid ngt tillfälle upplevt problem med H&Ms lim, som för övrigt är ganska kasst.

Vad roligt att höra! Tack så mkt:)



Cilla: tack! De stora är från Panduro och de små är vanliga nail art-stenar som jag har köpt på Ebay...



Postat av: Fia
Publicerad 2010-01-11 10:39:01

Shit P, vad snyggt! Blå sotningar är verkligen galet vackert och passar dig otroligt bra. Och strassen tar det verkligen till en helt ny nivå! Magnifikt utfört :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-01-11 11:35:49

OMG! Utnämnder denna blå sotning till den bästa jag sett. Strass, färger ja allt är perfekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-11 11:54:31

Fia: Tack så mkt! Gud vad snällt sagt, nu blev jag jätteglad, tack igen!!



Sminkjante: OMG tillbaka:) Tusen tack, det var verkligen snällt sagt, jag blev väldigt glad över din kommentar!:D

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-01-11 15:57:05

Du ser verkligen flawless ut, som en vacker docka. Otroligt fin blå nyans och jag älskar de skarpa kanterna. Strassen var väldigt fint satt också. Visst har du mörkare ögonbryn än du brukar ha också? Det var fint. Ja, du ser, bara positivt att säga ju!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-01-11 16:08:13

Helt fantastiskt! Det enda dåliga är att jag blev mer eller mindre tvungen att köpa Thunderstruck nu. Jag som inte skulle ha fler ögonskuggor.. ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-11 23:32:18

åhh stenarna ser fantastiska ut!

Och du med:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-12 10:16:37

Helt sjukt fint! En av bästa blå sotningar jag sett!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-12 11:50:31

Marybeth: Tack, vad roligt att höra, du är alltid så snäll! Jag älskar Thunderstruck, den är kanonbra. Och ja, visst är strassen fin:) Japp, det stämmer, de är lite mörkare än vanligt. Har testat att ha lite mörkare bryn till mer dramatiska sminkningar på sistone, kul att du gillar det:)



Anki: Tack så mkt! Aj då, fast du Thunderstruck är billig och bra, så det är ju ingen större fara skedd. Fast förstår hur du menar... Var beredd på att den kan smula lite bara, på så sätt är den lite jobbig. Men den har massa pigment och när den väl sitter så är den toppen!



Sanna: Åh tack Sanna, vad glad jag blir:)



Kerstin: Tack Kerstin, vad toppenkul att höra!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-12 21:21:01

Vilken underbar blå sotning.Thunderstruck är precis så djup och rik som jag önskade att MACs "Deep truth" skulle vara mena jag tycker inte riktigt att den är så här maffig. Verkligen supersnygg makeup Emma.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-13 00:45:24

Fru Choklad: tack! Ja du, Thunderstruck är riktigt maffig! Jag gillar verkligen den skuggan, det är min favorit bland mörkblåa skuggor. den är lite smulig att jobba med, men jag tycker att man får valuta för smulet när den väl är på plats:)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-01-14 17:44:15

Jag tror jag dånar! :) Otroligt snygg sotning, dramatiskt och fabulöst med de blåa skiftningarna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-15 11:18:44

Kajsa Kavat: Haha, tack så mkt, det var roligt att höra;)

Postat av: Aida
Publicerad 2010-01-18 16:15:40

Åh så fint så fint så fint! Måste tillägga: så fiiiint!!

Postat av: Elin
Publicerad 2010-01-19 13:09:07

Den här makeupen var riktigt het!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-19 13:32:20

Aida: tack snälla Aida!



Elin: tack, vad glad jag blir:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela