Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas himmelsdrake

Publicerad 2010-02-22 15:14:46 i Boktema 2010,

Precis som Sminkan gav jag mig på att tolka Temeraire, den kinesiska himmelsdraken som är bokens huvuddrake. Temeraire är svartgrå till färgen med blå tecken på vingarna. Dessutom är han som de flesta andra drakar väldigt förtjust i ädelstenar, något som ju såklart kan utnyttjas i en sminkning. Jag valde att göra en svartgrå bas i ögonsminket, för att illustrera Temeraires kroppsfärg, och sedan toppa det svarta med blått glitter för att illustrera Temeraires blå tecken. Eyeliner och mascara som vanligt såklart och sen toppade jag det hela med ett par blåa strassfransar, för att tillfredställa Temeraires sug efter ädelstenar alltså. Glittret heter förresten Sapphire så det borde också fall Temeraire på läppen. Som en liten kul kuriosa har jag för övrigt fått glittret av Sminkan, långt innan vi började blogga tillsammans. Mitt första paket från henne, det har blivit några stycken sen dess. Hon är en himla rar och generös liten Sminka, och glittret är riktigt fint!

 


Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer: MAC Select Cover Up NW 20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpalett den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Wet n Wild Eye Shadow Pencil i Graphite

Ögonskuggor: MAC Mineralize Danger Zone, den svarta biten

Highlighter: MUS Stardust Fairy

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Glitter: TMM Sapphire

Lösögonfransar: Blå strassfransar som finns att köpa på ebay

Läppar

Läppglans: Face Backsippa

 


Jag är egentligen väldigt nöjd med den här sminkningen bortsett från en sak, den sabla krämskuggan fick eländet att creasa innan jag hade hunnit bli klar och fota. Inte bra. Och det sorgliga är att det inte ens går att skylla på skuggan eftersom det är mitt eget fel.  Jag har använt denna krämbas med lysande resultat flera gånger med på sistone har jag börjat lägga den i tjockare lager för att maximera svärtan. Precis samma sak hände här, men då hade jag inget glitter ovanpå så då kunde jag ju gå in med skugga och fixa när jag skulle fota. Här funkade inte det så nu blev det som det blev, det vill säga censur. Ni borde såklart få se en massa bra blundbilder där strassfransarna kommer till sin rätta, men nu går det tyvärr inte då det ser helt hemskt ut med den creasande skuggan. Men det är som det är och det var tur att jag inte skulle någonstans i sminket. Nästa gång ska ja använda Blackground som bas istället när jag vill ha svart. Den creasar inte så här, dessvärre ger den heller inte samma fantastiska grepp och lyster åt skuggorna, men man kan ju som bekant inte få allt i en enda produkt.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-22 15:18:18

Ser otroligt fint ut på dessa, censurerade, bilder. Glittret är jättefint. Vilken tur att du fick det, va? ;D

Jag tycker din drake är mer Temeraire än min, lätt! Och väldigt bärbar. En vacker makeup!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-22 15:27:16

Sminkan: Supertur! Skulle ju skrivit att jag hade fått det av dig, men det glömde jag. Har ändrat nu... Och tack:) Både för glittret och kommentaren. Ja, den är nog hyfsat Temeraire tror jag, tycker i alla fall om den så jag ska inte gnälla:)

Postat av: julia
Publicerad 2010-02-22 15:28:28

vad snyggt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-22 17:00:20

julia: Tack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-22 17:14:25

Underbart vackert! Fransarna och glittret är magiskt fint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-22 17:18:11

Otroligt fint. Du tänker alltid på helheten, men halsband och så, det blir liksom det där lila extra. Kanon.

Postat av: Josephine (makeuponista
Publicerad 2010-02-22 18:01:43

Fantastisk makeup! Älskar glittret, och det var ju kul att du fått det av Sminkan också =)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-22 18:04:54

Vackert! Jag håller med sminkjante, det blir en jättepiffig helhet med de blåa pärlorna i ditt halsband :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-22 18:55:43

Halsbandet var faktiskt det första jag lade märke till hihi, jättesnyggt!!

Sminket är också jättefint

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-02-22 19:49:43

Jäklar vad läckert! Heja Emma! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-22 19:55:38

vad vackert, glittret va suoersnyggt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-22 20:19:58

Jag håller med alla om halsbandet så klart. Tänkte också på det direkt. det passar perfekt med glittret. Och som du vet är ju dina kläder, smycken och frisyr alltid lika spännande när man ser dina inlägg!

Postat av: Fresh Design
Publicerad 2010-02-22 20:30:18

Behöver du ny design till din blogg?

Just nu har vi tre designer för bara 100 kronor styck!!



De ligger under kategorin 100 kronors designer.

Dessa har kostat ca 300 kronor tidigare!



Ta en minut till att gå in på våran sida och kolla vad vi har att erbjuda! Vi designar även personliga bloggar utifrån dina önskemål!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-02-22 21:30:54

coolt! Och riktigt snyggt på långt håll! Ser lite skiftande ut på långt håll:D

Skulle gärna se denna i andra färger som gul eller ljusgrön;P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-22 21:56:51

kerstin: tack! Ja, visst blev de fina ihop! synd att det inte kunde bli bättre bilder på fransarna bara...



Sminkjante: Tack! ja, jag försöker i alla fall, tycker att det blir lite pricken över i när man lyckas med den:)



Josephine: Tack! ja, glittret är jättefint. Och ja absolut extrakul att jag har fått det av Sminkan:)



Isabell: tack, vad kul att ni uppskattar det:)



CC: Tack:) ja, jag tycker väldigt mkt om det halsbandet, det är så himla fint skimmer i de blå pärlorna...



Zizzie: tack så mkt snälla du!!!



Linda: tack, visst är det fint:)



Sminkan: Jo, jag vet ju det, så får ju försöka hitta på ngt bra att matcha med...



Freshdesign: Jo, det skulle ju behövas helt klart. Kanske spanar in din sida...



ewe: Tack! Ja, glittret har ju den effekten. Fint och bra glitter... Hmm, skulle glittret vara ljusgrönt eller skuggan menar du? Glittret kan jag köpa men om man byter till en ljus skugga blir det ju en helt annan sminkning:) Fast det är kanske det du vill?:P

Postat av: TERREH
Publicerad 2010-02-23 04:52:20

Jätte snyggt sminkat!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-02-23 11:06:58

Fantastiskt vackert!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-02-23 11:31:49

Jag menade faktiskt glittret:D Men du har ju fria händer att exprimentera hur du vill;P

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-23 15:46:38

Vackert!

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-23 20:31:54

riktigt fint :) du är riktigt duktig på att applicera lösfransar asså! gillar allt glittert i "mörket" du har jätte vackra ögon o.O

halsbandet är verkligen pricken över i:et :)

kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-24 11:25:30

TERREH: Tack så mkt:)



Marybeth: Tack snälla!



ewe: ja okej. Jo men att göra likadant fast med annat glitter kan nog bli snyggt, det kommer jag nog testa. Fast kanske minus strassfransarna då, vore egentligen snyggare utan...



Sanna: tack!



doolallymakeup: Tack snälla du! Jag tycker att jag är rätt bra på fransar för det mesta men här blev det inte så bra. De sticker ut i inre vrån i alla fall på ena ögat. Bra om det inte syns så mkt iofs:) Helheten tycker jag med blev bra hur som helst:)

Kram

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-02-26 20:07:39

En väldigt vacker drake! :) Jag gillar verkligen formen på skuggan och nyansen på glittret är klockren i den här kombinationen. Tjusigt värre.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-01 12:14:00

Kajsa Kavat: Tack så mkt Kajsa! Ja tycker också att glittret är superfint här:)

Postat av: Liiineea Liitoriin
Publicerad 2010-03-01 16:40:56

Guud vad snyggt!



Håller på att kollar på www.eyeslipsface.co.uk som är en sajt med billigt smink till ett bra pris;)



PusseN' Liineea

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-01 21:27:14

Linnea Littorin: Tack Linnea! Misstänkte att det var du som skrev, men var inte helt säker...



Yes, känner till märket och har lite grejer från dem. Tycker att mineralskuggorna är jättebra och även rougen. Himla prisvärda grejer helt klart.



Kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela