Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Marked

Publicerad 2010-01-25 22:26:36 i Boktema 2010,

I min tolkning av veckans boktema har jag valt att illustrera dels Zoyes ifyllda månskära, samt dessutom den spetstatuering som Zoey får en bit in i den första boken, som ytterligare ett tecken på hennes gunst hos gudinnan Nyx. Grunden för sminket fick vara en svart sotning, vilket jag tyckte passade bra för en blivande vampyr. Zoey hade garanterat inte hållit med mig här, hon har mycket bestämda åsikter vad som är lagom mycket smink och inte, men Zoey har ingen talan här, för det är min tolkning:) Dessutom så påminner skimret i den svarta skuggan om en klänning som Zoey bär på en cermoni med Nattens döttrar, en svart klänning med silverskimmer. Sotningen är jag för övrigt väldigt nöjd med, som sotning betraktat tycker jag att detta blev en jättebra sminkning. Som boktema betraktat blev de ju lite sämre tyvärr.



Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Moon River

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Wet n Wild Eye Shadow Pencil i Graphite

Ögonskuggor: MAC Mineralize Danger Zone, den svarta, MAC Knight Divine

Highlighter: Brite Bird Big, Cream Cat

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Läppar

Läppstift: MUS Bare

 


Jag var missnöjd med min måne redan från början, men när jag såg Sminkans så övervägde jag kraftigt att strunta i hela mån- och spetshistorien och bara visa den svara sotningen. Ni får se en bild på Zoeys tatueringar i alla fall. Jag ska nog sluta måla mig i pannan tror jag och överlåta det till Sminkan, hennes måne är ju kalasfin så hon kan måla i pannan så kan jag nöja mig med kinder och tinningar:) Ja och ögonen då såklart...

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-25 22:29:35

Du vet vad jag tycker om den här för jag har yrat på msn i tre timmar om hur snygg du är i svart. Så snygg! Jag älskar den här sotningen. Svart på dig är som en dröm! Så sobert, så snyggt så stilrent. Din hy blir perfekt med det svarta mot det bleka. Håret... ögonen... allt! Jag tycker det här är bland det bästa du gjort. Det gnistrande svarta är som... som... en natthimmel. Saknar ord.

Postat av: eve
Publicerad 2010-01-25 22:40:52

jag tyckte det var fränt! :)fattar inte varför erik skrattade åt dig

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-01-26 01:04:29

Va fin du blev Emma! denna stilen passar dig super! håret är fint, sminket är super! tummen upp!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-01-26 10:04:38

Vad jämnt och fint du har fått den svarta skuggan, jättesnygg sminkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-26 11:01:28

Sminkan: Tack raring:) Haha, ja jag vet ju det, men det är alltid kul när du blir entusiastisk tycker jag... Jag tycker med att det blev fint med den svarta sotningen, kommer nog ge mig på lite mer svart framöver, denna känns ju betydligt mer lyckad än piraten;)



eve: Tack sötnos, det känns bra att höra!



Stephy: Tack Stephy, vad glad jag blir! Jag är väldigt förtjust i sotningen, men månen och spetsen kommer jag nog inte integrera i min vanliga stil:)



Mayaline: Tack! Ja, det har jag kanske. jag har pressat på väldigt mycket och så ligger den på en svart bas...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-26 13:01:25

wow vad snyggt!

Postat av: Gabbies
Publicerad 2010-01-26 16:25:15

Jag e lite nyfiken på vem som vann er tävling?

Postat av: Liz
Publicerad 2010-01-26 16:35:59

Vilken snygg sminkning!! Du e så himla duktig Emma!! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-26 18:16:18

Sanna: Tack snälla Sanna!



Gabbies: Du får vänta lite:) Vi drog en vinnare igår men jag vill inte kunngöra ngt förrän vi har fått mailkontakt, alltså vinnaren har svarat på mitt mail så att jag vet att allt är grönt.



Liz: Åh tack, vad snällt, nu blev jag glad:D

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-01-26 19:21:37

Jag håller med Sminkan; svärtan är ngt alldeles extra! övergången svart-grått är också klockren. En jättefin sminkning, helt enkelt =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-26 22:44:48

kerstin: Tack, vad glad jag blir! Jag gillar också svärtan och övergångarna. Tror aldrig jag har gjort en så här pass fullskalig svart sotning nån gång, och det kändes bra faktsikt. Kan tänka mig svarta sotningar vid fler tillfällen:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-01-26 23:08:36

Snyggt! Du passar väldigt bra i svart! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-26 23:43:55

Zizzie: Tack snälla! jag är böjd att hålla med dig efter den här sminkningen faktsikt, jag är väldigt nöjd...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-28 17:48:31

väldans snyggt och älskar lystern i skuggorna :o)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-01-28 17:49:25

Bidde förresten sugen att plocka fram min Dangerzone nu hihi :P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-28 18:59:05

Linda: tack! jag älskar med lystern, och wet n wild krämskuggan som orsakar den:) Vad kul att du blev inspirerad att ta fram Dangerzone! den är ju lite skir, men jobbar man den lite kan man lyckas riktigt bra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela